• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken selecteren en ander gegeven plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertus78

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2017
Berichten
209
Ik zit wederom met een probleem.

Ik wil dat ik een storingsnummer intikt en dat de computer gaat zoeken in sheet "koffieautomaat"(Kolom 15) zoekt.
Als het is gevonden dat hij dat het gegeven in kolom 1 kopieert en plakt op sheet "melding koffieautomaten.

Ik heb nu dit, maar ik kom er even niet uit.

Code:
c00 = InputBox("Voer storingsnummer in.")

Sheets("info blad").Select
    Range("c62").Select
    Selection = c00


#beginner (leren)
#msexcel 2010
With Sheets("storing melden")
gev = Application.Match(Sheets("infoblad").Range("c62"), .Columns(15), 0)
  If Not IsError(gev) Then .Cells(gev, 1).Select
  Selection.Copy
  Sheets("storing melden").Select
  Range("B5").Select
  Selection.Paste
  
 End With
 
End Sub

Zoals je ziet heb ik even een tijdelijk locatie aangemaakt op blad "info blad" locatie cel C62.
Ik denk zelf dat het niet nodig is, maar anders kan die cel gebruikt worden.
 
Laatst bewerkt:
Plaats anders een voorbeeldbestand ontdaan van gevoelige gegevens.
 
het moet komen te staan onder de knop "storingsnummer" zie sheet storing melden
Ipv automaat nummer moet hij zoeken op storingsnummer in sheet koffieautomaten.
Dan moet hij de automaat nummer invullen op sheet "storing melden" cel B5
 
Hopelijk ben ik duidelijk wat de bedoeling is, anders hoor ik het graag.
 
Het is wel duidelijk, maar denk dat je het met jouw opzet niet helemaal gaat realiseren wat je wilt. Zelf vind ik het mooier om het in een userform te gieten, maar begrijp dat de VBA kennis nog niet aanwezig is hiervoor.
Zal kijken of ik wat makkelijks kan bedenken...
 
Als je wilt graag, ik ben het allemaal aan het uitzoeken in GBA, ben pas 2 weken begonnen hiermee.
Dus.... moet nog een hoop leren.......
 
@ Spaarie
Hum,:confused:
Het is wel duidelijk
Jij denkt het niet, ik ben er vrij zeker van,want TS haalt diverse zaken door elkaar.
Waar is de goeie oude tijd van een degelijk "functioneel ontwerp"?
maar denk dat je het met jouw opzet niet helemaal gaat realiseren wat je wilt
Kan ik alleen maar beamen.
Zelf vind ik het mooier om het in een userform te gieten, maar begrijp dat de VBA kennis nog niet aanwezig is hiervoor.
@ Bertus78
Ik heb al een paar keer een postje van jou zien voorbijkomen, je blijft blijkbaar in een cirkeltje ronddraaien.
Ik zal eens kijken om een voorzetje te maken. Je moet een beetje geduld hebben ,de eerste paar dagen heb ik weinig tijd.
 
#beginner (leren)

Over het leren heb ik mijn twijfels. In ondestaand linkje heb ik van het breiwerk aan selects en andere overbodige toestanden VBA (is wat anders dan GBA) gemaakt.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/922475-Fariabele-tekst-plaatsen-in-een-bepaalde-cel?p=5990585#post5990585
Als je wat wilt leren dan stel je er vragen over of ga je opzoek naar hetgeen je niet begrijpt ipv te blijven doormodderen.

Om op de vraag terug te komen; Als je de waarde van een inputbox in c00 vastlegt dan kan je deze in de rest van de procedure gebruiken.
Code:
gev = Application.Match(Sheets(c00, .Columns(15), 0)

Zonder tussenkomst van hulpcellen
Code:
Sub VenA()
  c00 = InputBox("Voer storingsnummer in.")
  With Sheets("storing melden")
    gev = Application.Match(c00, .Columns(15), 0)
    If Not IsError(gev) Then .Cells(gev, 1).Copy Sheets("storing melden").Range("B5")
  End With
End Sub
 
bedankt,

Even een kleine opmerking, ik probeer zeker te leren, moet alleen even voorbeelden hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan