• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Herhaal verkeer binnen 7 dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

barry079

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
26
Beste,

Ik ben opzoek naar een formule die kan aangeven of een zoekopdracht (searchcode kolom D) in de afgelopen 7 dagen nog een keer is voor gekomen.

Graag zou ik in Kolom K een 1 krijgen wanneer de searchcode in de afgelopen 7 dagen nog een keer is voor gekomen. Het is ook mogelijk dat een searchcode meer dan 2 keer voor komt. Aangezien de 2de keer al is gekenmerkt dient er niet meer naar het eerste resultaat gekeken te worden.

Bijvoorbeeld : Searchcode 7475GE27 heeft een registratie op 7-08-2017. Wanneer deze op 9-08-2017 nog een keer geregistreerd wordt dien er in kolom K een 1 geplaatst worden. Nu komt de searchcode op 13-08-2017 nog een keer voor. Nu dient de registratie van 9-08-2017 gekenmerkt te worden met een 1. Elke keer dient er dus opnieuw gekeken te worden binnen 7 dagen.

* Als het te veel moeite is graag de searchcode niet is voorgekomen in de afgelopen 7 dagen.

Wanneer er in kolom K een 1 is geregistreerd zou ik graag in kolom L het id (kolom B) er naast hebben zo dat ik kan herleiden waar de vorige registratie over ging.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.Bekijk bijlage Vraag Helpmij.xlsx

Mvg Barry
 
Dit vraagstuk is gisteren toch al voor je opgelost?
 
SjonR,

dit dacht ik van wel. Echter als ik de formule door trok werkt het niet. Daarom heb ik nu een groter bestand gemaakt. Op weekbasis kan ik ook 4000 registraties hebben.

Excuus.
 
Ik heb de formule van Timshel even aangepast naar je nieuwe bestand. Zover ik het heb getest, lijkt het te werken.
 

Bijlagen

  • ROBERT_hELPMIJ.xlsx
    458,5 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan