• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Barcode genereren in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisGMT

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2017
Berichten
8
Beste allemaal,

Voor mij werk ben ik bezig om een magazijn in te gaan richten met nieuwe locaties. Nu heb ik alle pallet locaties in een EBekijk bijlage Database locaties.xlsxcel sheet staan. Hoe kan ik van de locatie data per locatie een barcode genereren?

Ik ben benieuwd, alvast bedankt voor de hulp.

Gr. Kris
 
Dit soort soort zaken regel je toch even met de leverancier van de barcodescanners? En anders geef je veel te weinig informatie. Er bestaan zeer veel barcodetypes dus het voorbeeldbestand zegt ook niet veel.
 
Wij willen deze barcode gebruiken in onze test fase. Wanneer het magazijn geheel naar zin ingericht is, dan zullen wij inderdaad aan de leverancier vragen dit in zijn geheel te regelen, maar daar kan nog een half jaar overheen gaan.

In welke zin bedoel je te weinig info? ik wil per regel (locatie) een barcode hebben, zodat wij deze kunnen uitprinten.

Gr. Kris
 
er zijn toch ook lettertype die een barcode maken.
kan je daar niets mee?
 
Heb je al een barcodescanner of enige documentatie over wat het moet worden? Welk type barcodes kan deze lezen? Afhankelijke van het type kan het zeer eenvoudig zijn om het door Excel te laten genereren of zeer complex. Zie bv dit linkje http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/797523-Barcode-128

Zoals door @schuurar al opgemerkt is het een Lettertype sommigen zijn gratis en de meer geavanceerde niet.

De barcode is overigens wel een beetje achterhaald maar ook dit is ook weer afhankelijk van het type. Hier wat leesvoer over de meest gangbare barcodes. http://www.barcode-stickers.net/soorten-barcodes/

Even los van de vraag. Bij een nieuw magazijn zou ik voor RFID gaan.
 
Uit de oude doos om mee te spelen, er staan links in naar de fonts.
 

Bijlagen

  • worksheet barcode code128.xls
    35,5 KB · Weergaven: 1.610
  • helpmij manado barcode ean13 new.xls
    19 KB · Weergaven: 785
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan