Record Dupliceren via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

annetiti

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2007
Berichten
195
Dag
Is het mogelijk om via VBA een record uit een formulier (= gegevens uit een tabel) te dupliceren in dezelfde tabel? De primary key bestaat uit een autonummering dus deze mag verhoogd worden

vb record1 in het formulier bevat volgende gegevens: id_nr (autonummering) + naam + meting + stad.. x-aantal velden

- dit record wil ik dupliceren en enkel de nodige data aanpassen in het formulier om niet alle gegevens opnieuw in te typen vb alleen de meting aan te passen.

- in het gegevensformulier doe je Ctrl+ C op de rij die je wenst te kopiëren en CTRL + V om de gegevens te plakken.

kan men zoiets doen via vba?

groeten Anne
 
Ja, maar in dit geval zou ik toch niet een heel record dupliceren. Het handigst werkt het als je de standaardwaarde van de herhalende velden aanpast. Dan zet je dus in de code bij de knop die een nieuw record aanmaakt opdrachten die eerst de DefaultValue van die velden instelt op de actuele value.

Code:
    Me.Storenr.DefaultValue = Me.Storenr.Value
    Me.Address.DefaultValue = Me.Address.Value
    Me.Customer.DefaultValue = Me.Customer.Value
    Me.City.DefaultValue = Me.City.Value
    Me.CoutryCode.DefaultValue = Me.CoutryCode.Value
    DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
    Me.Storenr.Value = Me.Storenr.DefaultValue
    Me.Address.Value = Me.Address.DefaultValue
    Me.Customer.Value = Me.Customer.DefaultValue
    Me.City.Value = Me.City.DefaultValue
    Me.CoutryCode.Value = Me.CoutryCode.DefaultValue
 
Het tweede deel (na de DoCmd) zou niet nodig hoeven te zijn; ik heb db's gemaakt waar de omgekeerde toevoeging niet nodig was; zodra de default was ingesteld, kon ik gelijk een nieuw record aanmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan