query om gegevens uit meerdere tabellen/kolommen met gelijke ID op één rij weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

mixology

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
57
hallo,

reeds enkele dagen ben ik aan het zoeken naar een access oplossing om de gegevens uit mijn 7 tabellen met identieke ID's maar andere bijkomende info/waarden in één tabel te plaatsen zodat alle info per ID op één lijn komt te staan.
Nu is het bv :
tbl1 : ID1 - waarde A
tbl2 : ID1 - waarde B
tbl3 : ID1 - waarde C

wat ik zoek / graag wil bekomen :
tblX : ID1 - waarde A - waarde B - waarde C

iemand tips of een oplossing?
bijlage met de tabellen : Bekijk bijlage Waarden op één rij.zip

alvast bedankt !

Yuri
 
Ik zie tabellen met andere namen en andere velden. Leg eens uit wat hier de bedoeling is?
 
beste Octafish,

tabellen tbl_UN_nummer_38, tbl_UN_nummer_39, tbl_UN_nummer_40 en tbl_UN_nummer_42 bevatten een kolom met als naam fldProdID en een kolom met naam fldPropID.
In fldProdID staat het productnummer, in fldPropID staan codes die vasthangen aan het product. Nu zijn deze verspreid over verschillende tabellen ( diegene die ik bijvoegde zijn gestripte versies ).
vb :
fld PropID met waarde 38 komt terug in tbl_UN_nummer_38 bij fldProdID waarde 1,2 en 4.
fld PropID met waarde 39 komt terug in tbl_UN_nummer_39 bij fldProdID waarde 1,2,3,4 en 5.
fld PropID met waarde 40 komt terug in tbl_UN_nummer_40 bij fldProdID waarde 1 en 3.
fld PropID met waarde 42 komt terug in tbl_UN_nummer_42 bij fldProdID waarde 1,2 en 4.

wat ik graag wens te hebben als resultaat in één tabel:

fldProdID fldPropID38 fldPropID39 fldPropID40 fldPropID42

1 38 39 40 42
2 38 39 42
3 39 40
4 38 39 42
5 39

zo verkrijg ik een overzicht per productID in een rij.

Hopelijk maakt dit mijn vraag iets duidelijker.

mvg,

Yuri
 
Velden die [fldProdID] en [fldPropID] heten liggen in mijn beleving qua naamgeving en gebruikte letters veel te dicht bij elkaar. Zeker als je als buitenstaander naar zo'n tabel kijkt, lees je dan gauw over een veldnaam heen. [ProdID] en [ProdCodeID] zou ik al veel zinvollere namen hebben gevonden. In een tabel heb je alleen maar velden, dus fld ervoor zetten heeft niet zo heel veel zin lijkt mij. tblProducten als tabel en frmProducten voor het formulier vind ik dan wel weer zinvolle onderscheidende namen, omdat je daarmee een object aanduidt, en je vaak in VBA of queries vanuit een object iets wilt halen. En dan wil je onderscheid zien tussen het formulier [Producten] en de tabel [Producten].
Ik ga een nieuwe poging wagen :)
 
Bedoel je zoiets?
PHP:
SELECT DISTINCT tbl_UN_nummer_All.fldProdID, tbl_UN_nummer_38.fldPropID AS UN_38, tbl_UN_nummer_39.fldPropID AS UN_39, 
tbl_UN_nummer_40.fldPropID AS UN_40, tbl_UN_nummer_42.fldPropID AS UN_42
FROM (((tbl_UN_nummer_All LEFT JOIN tbl_UN_nummer_38 ON tbl_UN_nummer_All.fldProdID = tbl_UN_nummer_38.fldProdID) 
LEFT JOIN tbl_UN_nummer_39 ON tbl_UN_nummer_All.fldProdID = tbl_UN_nummer_39.fldProdID) 
LEFT JOIN tbl_UN_nummer_40 ON tbl_UN_nummer_All.fldProdID = tbl_UN_nummer_40.fldProdID) 
LEFT JOIN tbl_UN_nummer_42 ON tbl_UN_nummer_All.fldProdID = tbl_UN_nummer_42.fldProdID
ORDER BY tbl_UN_nummer_All.fldProdID;
 
thanks a lot !
de oplossing werkt perfect.
Betreffende de tabellen : ikzelf zou ook voor andere veldnamen kiezen, maar deze worden zo aangeleverd ( worden elders uit SAP gehaald ) .
Ik moet zelf goed toezien of ik wel met de goede bezig ben :)

maar goed, bedankt voor de hulp !

mvg,

Yuri
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan