Android TV box AliExpress?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Goedemorgen allemaal,

Zat net even door AliExpress heen te 'bladeren' en zag toch wel met enige verbazing dat ze daar meerdere Android TV boxen hebben geschikt voor Kodi en zelfs inclusief afstandsbediening voor onder de €20 inclusief verzendkosten. (Laagste prijs gisteren iets van €14)

Blijf toch echt steeds weer verbaasd over deze belachelijk lage prijzen. Prijzen in Nederland beginnen voor boxen met dezelfde hardware boven de €40.

Worden we in Nederland nou gewoon voor de gek gehouden met de Nederlandse prijzen of is dat spul van AliExpress gewoonweg rommel en zit er qua hardware niet in wat ze zeggen dat er in zit?

Ik vraag me af of er al mensen zijn die ervaring hebben met zo'n super goedkope Android TV box van AliExpress?

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
Ik denk dat er twee dingen spelen:

Doorgaans zijn de aangeboden producten van een onbekend merk. Dit soort fabrikanten heeft geen reputatie hoog te houden, met als gevolg dat producten waarschijnlijk slechts beperkt zijn getest en dat "build quality" (dus hoe het hele ding in elkaar zit en de gebruikte materialen), ook wel wat ruimte voor verbetering laat. Dit soort fabrikanten houdt er waarschijnlijk ook geen grote (en dure) service afdeling op na, dat scheelt ook flink in de kosten.

Ten tweede zit er geen importeur en/of detailhandel tussen. Die laatste 2 moeten er natuurlijk ook wat aan verdienen, en er komt dan óók nog eens 21% BTW over, met als gevolg dat een product in NL dan het opeens het dubbele moet kosten.

De producten op zich hoeven niet slecht te zijn, maar bij problemen hoef je ook weinig service te verwachten (voor een dubbeltje op de eerste rang..........)
 
Laatst bewerkt:
Oké, duidelijk. Overigens qua service heb ik wel een goede ervaring. Ik heb ooit eens een playstation 3 controller gekocht voor m'n zoon en die werkte niet naar behoren, contact opgenomen met de leverancier, zij vroegen nog een filmpje toe te sturen om te laten zien dat de controller niet goed werkte en toen hebben ze gewoon het aankoopbedrag terug gestort zonder dat ik de controller terug moest sturen. Mijn zoon heeft hem toen opgeschroefd en vergeleken met een originele controller en daaruit bleek dat er twee draadjes verkeerd om zaten en een contactje onder een joystick of buttton los zat. Hij heeft alles op de juiste plek terug gesoldeerd en de controller werkte 100%. Alle printplaatjes, chips en overige onderdelen waren exact hetzelfde als de originele, dus ook het merk. Ik heb het vermoeden dat het gewoon afgekeurd spul is dat via sites zoals bijvoorbeeld AliExpress alsnog op de markt komt. Er staat natuurlijk op de buitenkant maar de binnenkant was gewoon identiek.

Nu moet ik ook zeggen dat dit mijn enige ervaring is met electronica via AliExpress, mijn vrouw en dochter bestellen meestal sieraden en soms kleding, hierbij varieert de kwaliteit best wel. Maar wel altijd bruikbaar.

Denk dat ik het er maar eens op gok, voor rond de €15 kan ik dat risico wel een keer lopen.

Mvrgr.

Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan