Computer start niet of moeilijk op

Status
Niet open voor verdere reacties.

homer73

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2010
Berichten
30
hi,

Mijn windows 7 computer start niet of nauwelijks op.
Als hij is opgestart wil het systeem wel eens vastlopen of uitvallen.
Problemen zijn ontstaan nadat ik de pc naar windows 10 wilden updaten en dit mislukt is.

Ik heb een opstart log van vandaag, maar kan het txt-bestand niet toevoegen

Ook het windows icoon geeft een wat oude indruk zie fotowindows7_icoon.JPG

uitgevoerde actie:

chkdsk /f /r

enig idee hoe dit op te lossen?

groet,
homer
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt alsof Windows in Save mode is gestart.
Waarom kan je dat tekstbestand niet toevoegen?
 
ik zie geen optie voor het toevoegen van een txt-bestand.

gr,
homer
 
Klik op Geavanceerd en dan op de Paperclip.
 
Dag Homer,
Er zijn een paar mogelijkheden.
De Windows 7 driver voor de grafische kaart moet weer geïnstalleerd worden.
Niet alleen dat maar Windows is de on-board grafische chips gaan gebruiken in plaats van de grafische kaart.
En, je moet daarna mogelijk het gewenste Windows Thema weer selecteren.
Het kan geen kwaad om de opdracht sfc /scannow te geven, zodat de beveiligde systeembestanden worden gecontroleerd.
 
Hij is heel erg druk met niets doen, is hij ook echt helemaal uit geweest, dus van de spanning?
 
Als ik je opstart log zie wordt er een hele rits van de services niet geladen, zoals @edmoor al opmerkte lijkt dit op de safe mode.
Je hebt waarschijnlijk geen image of back-up gemaakt voordat je die update deed neem ik aan.
Ik zou dan persoonlijk voor een nieuwe installatie kiezen, al kun je nog proberen de optie van @Alfred 2 te volgen.
 
Laatst bewerkt:
Dag Homer,
Er zijn een paar mogelijkheden.
De Windows 7 driver voor de grafische kaart moet weer geïnstalleerd worden.
Niet alleen dat maar Windows is de on-board grafische chips gaan gebruiken in plaats van de grafische kaart.
En, je moet daarna mogelijk het gewenste Windows Thema weer selecteren.
Het kan geen kwaad om de opdracht sfc /scannow te geven, zodat de beveiligde systeembestanden worden gecontroleerd.

Heb de grafische kaart opnieuw geïnstalleerd door de installatie ongedaan te maken en 'm opnieuw te installeren, maar dit heeft geen effect.
wat bedoel je precies met Windows Thema?
sfc /scannow uitgevoerd. Pc start nu wel op en lijkt nu niet te haperen.

groet,
homer
 
Als de opdracht sfc /scannow gegeven is en er werd gevraagd om de Windows schijf of Windows installatie bestanden, dan zal er een fout geweest zijn en één of meerdere bestanden vervangen.

Het is aan de gebruiker om te bepalen hoe Windows er uit ziet. Klik rechts op het bureaublad en kies aanpassen aan persoonlijke voorkeuren. In de lijst van het volgende venster zie je dan Thema staan. Als dit Standaard thema is kies dan voor ieder gewenste andere, met Airo zijnde de meest belastende omdat de vensterranden dan half doorzichtig zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=DI_quIwH8tQ
 
leek vrij goed te gaan, maar vandaag een blauw scherm :(


IMG_20170902_142318591 (Small).jpg

Groet,

homer
 
Dank je edmoor! moet dit nog uitvoeren.

had bij de herstart namelijk de mogelijkheid om een schijf controle en repair te doen en dit maar opgestart.
hoelang mag zoiets duren? Dit (zie bijlage) loopt nu al bijna 24-uur...

Startup Repair.jpg
 
Geen idee, maar 24 uur is wel erg lang.
Heb je wel de kans gehad om de genoemde hotfix te installeren?
 
Hallo, Deze mededeling van Windows lees ik als dat de computer meerdere malen opnieuw kan worden opgestart. Druk dus gerust de reset knop in.
 
nee is nog niet gelukt.
krijg namelijk de foutmelding dat de pagina niet beschikbaar is. (zie bijlage)

aangepaste foto 2.jpg
 
Heb je in de logboeken van Windows gekeken van vlak voor toen dit blauwe scherm kwam?

Ik heb de indruk dat er best wel veel op deze i3 PC draait. Ook onnodige dingen. Toepassingen worden op dit punt dus verdacht. Schakel eens flink wat uit wanneer de logboeken geen uitsluitsel over de laatst optredende fout geven. Een stuurprogramma voor het geluid van Realtec of een WiFi adapter hulpprogramma heb je misschien niet nodig. Freemake converter lijkt mij niet zo goed en Comodo misschien een te vervangen virus scanner ofwel helemaal opnieuw te installeren wanneer er is geprobeerd over te gaan naar Windows 10. Updaters zijn vaak slecht geschreven, schakel die liefst binnen de programma's uit. Search indexing service kan gemist worden want indexeren houdt de computer onnodig bezig. Indexeren voor cloud applicaties eveneens. In de programma groep Opstarten staan vaak onnodige opstart versnellers voor bijvoorbeeld Office.

Je krijgt een volledig overzicht van wat opstart met AutoRuns van Sysinternals. Zoek onbekende namen met Google op nut en noodzaak en maak notities zodat dit een volgende keer geen uren meer hoeft te duren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan