Importeren e-mails (dat.bestanden) EM-Client niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
362
Hallo,

Ik heb op internet al het e.a.a. gelezen over dit voorkomende probleem, maar een echte oplossing heb ik niet gevonden.
Misschien is dus iets catastrofaals gebeurd (ok, er zijn veel ergere dingen).

Ik gebruik het mailprogramma EM-Client. www.emclient.com.

Gisteren heb ik mijn pc, Windows 10, geherinstalleerd, gewoon, omdat ie trager werd.
Ik wilde de back-upbestanden, gemaakt van EM-Client terugzetten in het mailprogramma, maar dat lukt niet. Niet in de oude en niet in de meest recente versie.

Importeren kan o.a. wel uit zgn. eml.bestanden, maar de back-up bestaat alleen maar uit .dat-bestanden!
Weet iemand raad?

Ik las wel dit (Engels) hier: http://www.emclient.com/faq-troubleshooting

"EM CLIENT IS SUGGESTING MY DATABASE IS MISSING OR IS CORRUPTED, HOW CAN I RESTORE THE DATABASE?
If you get an error indicating that your database is corrupted, the fastest way of getting eM Client running again is to restore your data from a backup. This option will be available either from the window informing you about the results of the database check or from eM Client’s interface in Menu > File > Restore. If you can’t access eM Client to restore the data, please follow the information below on starting with a new database which is needed to open the program.
If you do not have a backup but still have all your data saved on the server, you will have to start with a new database, re-create your accounts from scratch and wait until the data is synchronized again.
To start with a new database, turn eM Client off and rename the ‘eM Client’ database folder (default location is in hidden folders AppData\Roaming, the whole path is usually C:\Users\username\AppData\Roaming\eM Client) to e.g. ‘eM Client old database’. Please note that eM Client must stay turned off during this process. Check for eM Client or mailclient.exe in the Task Manager and if you see a process with either of these names, end it before you proceed."

, maar ik snap het niet goed en vraag mij op grond van allerlei andere berichten hieromtrent op internet af, of ik ze gewoon domweg kwijt ben.

Wie kan mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo manamana,

Bedankt voor de suggestie, maar ik denk, dat het niets is.

Kan je een Windows 10-herinstallatie ongedaan maken met behulp van Windows.old-bestanden, die ergens achterblijven op de pc na herinstallatie? Zoja, dan zou ik misschien helemaal terug kunnen keren of kan dat eenvoudig niet?

Achteraf had ik de bestanden eerst moeten exporteren naar .eml-bestanden....helaas niet gedaan....:confused:
 
Net als het leven zelf blijken kansen toch te keren: het is gelukt!
Hier heb ik mijn vraag gepost: https://forum.emclient.com/emclient...c-reply-list[settings][page]=1#reply_18903162
en daarna reacties gehad.
Bottomline is:

Eerst even Menu>Bestand>'OffLine werken' aanklikken, anders komen er gelijk recente e-mails binnen. Die kan je kwijtraken, als je de stap (zie hieronder) doet, dus hiermee zorg je ervoor, dat die tegengehouden worden en NA de hiernavolgende stap binnenkomen.
Dan: Menu>Bestand>Herstellen (importeren is vanuit bijvoorbeeld andere mailprogramma's, wist ik veel) en dan de betreffende map, waar zich de back-ups bevinden (eerst even in de juiste directory zetten) selecteren, kiezen welke map in EM-Client en huplakee, geklaard! Ik blij natuurlijk. Bedankt voor de aandacht, manamana.

NB: nadat ik de afgelopen dagen het mailprogramma verguisd heb, ben ik nu ermee samen in de 8e hemel. Ik kan het dus iedereen aanraden, die niks wil betalen voor een behoorlijk goed mailprogramma met vele uitstekende functies, die je ook in bijvoorbeeld MS Outlook (Office) vindt.
 
NNB: nadat ik de afgelopen dagen het mailprogramma verguisd heb, ben ik nu ermee samen in de 8e hemel. Ik kan het dus iedereen aanraden, die niks wil betalen voor een behoorlijk goed mailprogramma met vele uitstekende functies, die je ook in bijvoorbeeld MS Outlook (Office) vindt.
Dit vind ik een hele grote beperking...
Unlimited accounts (more than 2): NO for the free version..
 
Tsja, inderdaad 'maar' 2 emailadressen in de gratis versie. De rest van emailadressen, die amper van nut zijn voor mij, aan 1 heb ik eigenlijk genoeg, doe ik een ander mailprogramma.
Maar ze hebben wel functies, die ik zelf erg prettig vind, (en er eerst niet inzaten) zoals dat je per contact de e-mailgeschiedenis kunt zien (zonder daarvoor een contactpersoon aan te hoeven maken trouwens). Dat heeft bijvoorbeeld het gratis Thunderbird m/i niet. Office Outlook 2016 kost v.a. € 65,-, dat bespaar ik nu dus wel eventjes uit.
 
Tsja, inderdaad 'maar' 2 emailadressen in de gratis versie.....
Maar ze hebben wel functies, die ik zelf erg prettig vind, (en er eerst niet inzaten) zoals dat je per contact de e-mailgeschiedenis kunt zien (zonder daarvoor een contactpersoon aan te hoeven maken trouwens). Dat heeft bijvoorbeeld het gratis Thunderbird m/i niet. Office Outlook 2016 kost v.a. € 65,-, dat bespaar ik nu dus wel eventjes uit.
Ok..
Die geschiedenis per contact doe ik in ELK mail programma heel simpel door even te sorteren op die contactpersoon... ik begrijp niet goed obv jouw verhaal wat er speciaal aan is in dat programma? Weerleg het gerust.... Ben benieuwd...

ik gebruik The Bat! Niet gratis maar wel de helft goedkoper dan dit programma.
https://www.ritlabs.com/en/products/thebat/order.php
Ben er ooit mee begonnen toen er een vreselijke onoverzichtelijke Outlook was...
En The Bat! heeft een feature wat bijna geen elk ander mail programaa heeft: een berichten verdeler (message dispatcher)
Je kunt dus ongewenste mail voor dat je het download weggooien...
Alles wat ik maar even niet vertrouw... weg ermee.... komt dus nooit op mijn pc...

tb_en_193.png
 
Hoe in bijvoorbeeld Thunderbird kun je ZONDER een contactpersoon van iemand, waar je e-mailverkeer mee hebt gehad, aan te hoeven maken, helemaal rechts waar de e-mail van die persoon in bijvoorbeeld de IN-Postbus staat, even een aan de rechterkant staand pijltje aanklikken, en meteen schuift alle e-mailgeschiedenis uit? Dat kon ik zelfs in de MS Outlookversie (was wel een oude, misschien kan dat daar inmiddels wel, dat weet ik niet) niet.
 
O je bedoelt ordenen op gesprek van een contactpersoon...
Dat zit al jaren in Outlook... zeker in 2010 al. Eerdere versies weet ik niet uit mijn hoofd..
https://support.office.com/nl-nl/ar...chakelen-96b6b5ea-def6-4a85-be5a-6fce272fe569


Bij Gmail staat dit geloof ik als default setting.
Niet echt bijzonder vermoed ik....

Edit:
het ziet er wel netjes uit... wel erg Outlook-achtig qua opzet, zie plaatje.... zelfs de lokale folders...
Alleen de layout waar de inbox staat ... daar heeft Outlook en The Bat vakjes voor de functies Inbox en Verzonden etc...
Dat komt op het oog veel rustiger over dan de "niet omkaderde zwevende tekst bij dit programma".
The Bat! is een puur mail programma, geen Taken en Kalender... kwestie van persoonlijke keuze.

em-client-mail-2.png
 
Laatst bewerkt:
Oke, je moet gewoon doen waarbij jezelf het fijnst voelt. :thumb:
 
EDIT: Bedankt voor de tip van in elk geval Outlook.com. Ziet er interessant uit, ik kende het nog niet.
Qua percepties: first things first?;)
(de moderator heeft mijn -aan en zie jouw laatste aanpastekst onderaan jouw bericht- gerelateerde bericht weggehaald zie ik. Nu weten lezers niet meer, waar de tekst van jouw laatste aanpassing op slaat. Ik adviseer de moderator de tekst van die laatste aanpassing voor de goede orde ook maar weg te halen dan?).
 
Laatst bewerkt:
De mod had ik zelf gedaan... Kijk zelf maar wat je er verder mee doet.... daar ga ik niet over, ik heb mijn eigen mening heus wel.
Maar als een grapje / knipoog niet begrepen wordt, dan haal ik hem wel weg... immers dan schiet het zijn/haar doel voorbij en dat was niet de bedoeling...

PS: dat het mijn mod en geen mod was van de moderator had je zelf overigens kunnen lezen bij dat stukje....:confused:
Laatst gewijzigd door route99; Vandaag om 09:53 Reden:

Bij jouw opmerking? Geen idee.
Meestal maakt de mod er een "knip" oid van zodat je het traceren kunt.. Maar ook daar ga ik uiteraard niet over... moet je bij de moderator zijn...
 
Laatst bewerkt:
De mod had ik zelf gedaan... Kijk zelf maar wat je er verder mee doet.... daar ga ik niet over, ik heb mijn eigen mening heus wel.

PS: dat het mijn mod en geen mod was van de moderator had je zelf overigens kunnen lezen bij dat stukje....:confused:
EDIT: Ik las het als dat jij dat zelf had gedaan uiteraard.
Opnieuw: percepties of toch verkeerd waarnemen?
Ik schreef: aan en zie jouw laatste aanpastekst onderaan jouw bericht

Ik vind het niet correct via het tekstvak aanpassingen , daarin verder te gaan communiceren, in dit geval om je gelijk/mening kracht bij te zetten, en de ander een beetje te devalueren. Dan lok je weer een tegenreactie uit. En lezers snappen het niet.
Het lijkt me nu verstandiger en eerlijker jouw aanpastekst te verwijderen.
Dan klopt de verwijdering van de moderator van mijn daarop slaande bericht wel.
Bij jouw opmerking? Geen idee.
Meestal maakt de mod er een "knip" oid van zodat je het traceren kunt.. Maar ook daar ga ik niet over...
Inderdaad, daar gaat de moderator over.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet zien dat jij een bericht al gepost hebt terwijl ik nog even rustig alles op een rij aan het zetten bent.... daar gun ik me tijd voor als me dat toegestaan is?
Bij het Tweakers forum krijg je tijdens het typen een melding dat er tijdens het schrijven er nieuwe posts zijn en kun je nog even snel kijken of er iets bij zit waardoor ik bijv mijn mening bij kan stellen...
Dat het hier anders geregeld is... jammer.. ook dat kan ik niet veranderen....

Ik ga nu wat zinvoller doen dan dit soort zaken.

En.. ik blijf er wel bij dat als de features van potentieel interessante programmas ook al jaren gedekt worden door een aantal andere programma's... mag dat gerust door anderen vermeld worden... aan de lezers zelf om te kijken waar hun voorkeur ligt en welke beperkingen je accepteert als je kiest voor de gratis versie...
 
Ik ga nu wat zinvoller doen dan dit soort zaken.

En.. ik blijf er wel bij dat als de features van potentieel interessante programmas ook al jaren gedekt worden door een aantal andere programma's... mag dat gerust door anderen vermeld worden... aan de lezers zelf om te kijken waar hun voorkeur ligt en welke beperkingen je accepteert als je kiest voor de gratis versie...
Iedereen heeft zijn eigen perceptie tav wat zinvol is en wat niet.

Zeker mag door anderen vermeld worden, als er potentieel andere programma's enz. zijn. Graag zelfs. HOE je dat brengt, kan op verschillende manieren.....

EDIT: Echter proefondervindelijk heb ik na jouw bewering 'Die geschiedenis per contact doe ik in ELK mail programma heel simpel door even te sorteren op die contactpersoon...' onderzocht. Wat ik aangaf als groot voordeel van EM Client te zien (e-mailgeschiedenis uitklappen), wordt door bepaalde andere mailprogramma's niet gedekt....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan