Continu popups en omleidingen naar andere websites

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
In chrome heb ik sinds kort continu popups die verschijnen bij élke klik op élke knop van normale bekende websites. Of nieuwe tabbladen worden geopend vol met duidelijke spam en ongein. Wat kan ik er tegen doen?
 
Malwarebytes je systeem laten scannen.
 
Ik hoor het graag, ik word er gek van! Een nieuw tabblad is nu ook www.default-search.net, stom genoeg. Ik word niet wijzer uit het instellen van startpagina's en standaard zoekmachines, klooien met de extentions of het blokkeren van popups. Adblocker werkt hier niet. Het is een of ander groter, breder iets.
 
Kijk eerst bij Invoegtoepassingen van de browser zoals add-ons en extensies. Daar staan vaak die ongewenste "browser helpers."

Zie je daar niet iets wat je weg kan halen, draai dan het programma AutoRuns. Dit stelt een lijst op van alles wat er op de computer opstart. Zoek daar eerst bij de categorie Browsers.

https://docs.microsoft.com/nl-nl/sysinternals/downloads/autoruns
 
Het is een of ander groter, breder iets.

Goed dat je dat zegt. Malware komt bovendien vaak niet alleen. Bedenk dus hoe je dit kan hebben opgelopen. Malware kan komen met een verkeerde klik (e-mails die niet in het spam vakje waren), uitvoerbare bestanden voor downloads, on-line computercontroles en try-out programma's bijvoorbeeld voor converteren van bestandsformaten (geluid en video).

Met AutoRuns de onbekende namen zoeken via Google en je leest al snel over nut en noodzaak. Dubbelcheck de positieve malware resultaten en maak aantekeningen, zodat deze controle de tweede en navolgende keren geen uren duurt.

Natuurlijk is MBAM en andere scanners gebruiken eveneens een goed idee maar handmatig zoeken is grondiger en biedt iets meer zekerheid.
 
download "AdwCleaner" van malwarebytes en scan je pc volledig ermee en verwijder alles wat dit tooltje je vraag en nadien zal je opnieuw moeten opstarten en klaar is kees!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan