Beveiligingscertificaat melding - kan veel websites niet meer bezoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien is deze nog een mogelijkheid om te proberen.
 
Ik zou je nog twee adviezen willen geven.
Gebruik revo uninstaller die gooit echt alles er uit. Probeer ESET eens geforceerd te verwijderen. Wellicht in nog zaken die nog niet weg zijn.

Dan zou je in firefox kunnen kijken in about:config of daar nog rare links staan. Die kun je dan wissen. Misschien eerst nog in add-ons kijken of daar wat ingeslopen is.

REVO uninstaller moet ik nog ergens hebben.. ESET kan niet meer geforceerd verwijderd worden, omdat deze al van het systeem af is.
Ook met about:config beziggeweest, zal dit nog 'ns checken.

Addons gebruik ik heel erg weinig.

Dat Bitdefenderverhaal vind ik nog steeds wel vreemd.
 
Nee dat is het nu juist. ook al heb je wat officieel verwijderd (ESET) het zal je verbazen hoeveel is blijven staan als je revo gebruikt. Er zijn maar zeer weinig uninstallers die ook alles wat ze er op zetten ook daadwerkelijk wissen.
 
Nee dat is het nu juist. ook al heb je wat officieel verwijderd (ESET) het zal je verbazen hoeveel is blijven staan als je revo gebruikt. Er zijn maar zeer weinig uninstallers die ook alles wat ze er op zetten ook daadwerkelijk wissen.

Ok, maar waar ga ik dan op klikken? Want ESET zelf valt niet meer te verwijderen.
Ik kijk bijv. bij 'rommelbestanden opruimen', maar daar staat niets van ESET bij.
 
Laatst bewerkt:
Hoop killers in die lijst...:shocked:

Tool gedownload, maar bij klikken op gebeurt er niets.
 
Laatst bewerkt:
Das vreemd.. heb hem ooit wel eens gebruikt om het systeem v/d buum te cleanen...
 
Hoop killers in die lijst...:shocked: Tool gedownload, maar bij klikken op gebeurt er niets.
Idd bij mij ook niet, wel 64-bits... zou het daar aan liggen. Morgen eens op een 32-bits proberen.
 
Idd bij mij ook niet, wel 64-bits... zou het daar aan liggen. Morgen eens op een 32-bits proberen.

Firefox heeft ook 2 versies, maar na hem helemaal verwijderd te hebben, krijg je bij download de optimale versie. Zal het vast ook niet aan liggen. Overigens werkt Chrome dus ook niet. Edge zal ik checken, maar begrijp weinig van die browser. Werk er nooit mee.
 
Daarnast heb ik die Bitdefender melding nog, zit me ook niet lekker. Register maar ns nalopen.
 
Start net computer op en open browser plus poging Gmail en ... hij opent hem weer. Mogelijk het resultaat van veel probeersels, met dank voor het meedenken!
 
De wandelende magnetron uit Tiel (Jomanda) is toch niet weer in Nederland?
 
Vertrouw je nu de installatie nog wel qua security.... terugkijkend heb je best veel problemen gehad...
Hoe zeker weet je dat er niet nog een keylogger aan het werk is...
Maak een schone install en maak een image...
Heb je een keer pech ben je zo weer klaar..
het is een voorlopig eenmalige actie.
Kijk eens hoeveel tijd je dit nu al gekost heeft en dan eigenlijk no die onzekerheid.. want dat je het niet ziet... wil niet zeggen dat het er niet is...

Was die trial van ESET gerepacked of zo? Niet zo gebruikelijk dat je hiermee al die rommel oploopt...

BTW: ik scan alle binnenkomende downloads met Malwarebytes en upload ze voor een multi virus scan op https://virusscan.jotti.org/
Hoe groot het te uploaden bestand mag zijn weet ik niet zo 123.. maar 80 MB is totaal geen probleem...
Clam AV is een van de weinig die relatief veel zgn False Positives geeft...
Heb er af en toe nog wel eens een bij zitten die ik toch niet vertrouw op die vervelende pop-ups en zo... laat staan trojans en virussen.
Jammer, hoe graag ik die software ook testen wil... gat niet door.... andere bron zoeken of gewoon niet doen...
 
Vertrouw je nu de installatie nog wel qua security.... terugkijkend heb je best veel problemen gehad...
Hoe zeker weet je dat er niet nog een keylogger aan het werk is...
Maak een schone install en maak een image...
Heb je een keer pech ben je zo weer klaar..
het is een voorlopig eenmalige actie.
Kijk eens hoeveel tijd je dit nu al gekost heeft en dan eigenlijk no die onzekerheid.. want dat je het niet ziet... wil niet zeggen dat het er niet is...

Was die trial van ESET gerepacked of zo? Niet zo gebruikelijk dat je hiermee al die rommel oploopt...

BTW: ik scan alle binnenkomende downloads met Malwarebytes en upload ze voor een multi virus scan op https://virusscan.jotti.org/
Hoe groot het te uploaden bestand mag zijn weet ik niet zo 123.. maar 80 MB is totaal geen probleem...
Clam AV is een van de weinig die relatief veel zgn False Positives geeft...
Heb er af en toe nog wel eens een bij zitten die ik toch niet vertrouw op die vervelende pop-ups en zo... laat staan trojans en virussen.
Jammer, hoe graag ik die software ook testen wil... gat niet door.... andere bron zoeken of gewoon niet doen...

Zeker goede samenvatting van je. Uitsluiten kan ik nog niet. Wel heb ik dus een veelvoud aan tools gedraaid die e.e.a. uitgesloten heeft. Daar moet ik maar even op vertrouwen. Helaas is veiligheid (tot welk niveau...) ook gerelateerd aan relatieve moeite (tijd/moeite/geld). Om het hele systeem weer op te bouwen.. even geen zin in.
Images ben ik overigens al lang van af gestapt. Incremental etc. Je neemt altijd rotzooi of gedateerde zooi mee. Liever zo Aktueel mogelijk alle handelingen verrichten.
 
Images ben ik overigens al lang van af gestapt. Incremental etc. Je neemt altijd rotzooi of gedateerde zooi mee.
Licht eens toe wat je nu precies bedoelt?

In mijn perceptie is een image een punt waar de installatie vrij schoon is nog..dus als je later wat probeert en het gaat een keer mis, dan kun je terug naar dat punt.
Je kunt ook weer een verse image maken als je tevreden bent over de installatie na zoveel maanden... scheelt weer het installeren/configureren van wat er na de 1e keer bij kwam.

En... je kunt dat wat jij wilt:
Liever zo Aktueel mogelijk alle handelingen verrichten.
altijd nog doen... gaat het mis... laatste image terug zetten. toch of...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan