Beveiligingscertificaat melding - kan veel websites niet meer bezoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Beste mensen, ik heb weer 'ns wat.

Helaas 'n trial van ESET laten installeren toen m'n nieuwe systeem net draaide. Ik ben niet zo van de trials.

Maar...

Nu blijkt dat ESET verantwoordelijk is voor een groot certificaat issue: ik kan heel veel websites (uit m'n favo's, dus extra vervelend) niet meer benaderen.
Zowel Firefox als Chrome zijn eigenlijk niet bruikbaar op dit moment.
ESET (NOD32) heb ik verlopen trial gedeïnstalleerd en aVast geïnstalleerd.

Ik krijg de volgende melding:

Uw verbinding is niet beveiligd.jpg

Al veel zitten lezen en YT instructies bekeken, maar nog steeds niet opgelost.

Waar zit hier de kern van het probleem cq hoe kan ik dit oplossen?

Veel dank bijvoorbaat! :confused:
 
Krijg ook steeds rotzooi via nieuwe tabbladen, zoals afbeelding (heb FB al helemaal gedeïnstalleerd, antispyware progs gedraaid, virusscan gedraaid, register opgeschoond..)

rotz..jpg

EDIT: krijg nu ineens een Windows Firewall melding:

WF.jpg

en een tabblad dat beslíst niet van Helpmij zal zijn:

Verl..jpg

Gebeurt er allemaal?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt er sterk op dat je nu via een anonimizer/proxy/vpn met Internet communiceert (toch minstens in FireFox), dus zoek de oorzaak/oplossing in die richting.

Tijs.
 
zie onder
 
Laatst bewerkt:
Daar zeg je wat. Hoe doe ik dat?

Heb geen aanvullende software op dit punt geïnstalleerd (voorzover ik weet..)

Inmiddels al het een en ander met 'probleemoplossingsinformatie' toegepast.

Google.nl is niet eens te benaderen...
 
Laatst bewerkt:
hoe weet je zo zeker dat eset dit doet.
eset heeft ook een forum met vraagbaak.
wat zegt avast als je laat scannen?
 
Jammer dat je ESET weer hebt verwijdert. Het is inderdaad zo dat NOD32 zo nu en dan issues heeft met beveiligings certificaten. Echter was dit makkelijk uit te schakelen ( had het zelf ook namelijk, door SSL/TLS protocolfiltering uit te schakelen werkt alles gewoon normaal ).

Je kan proberen forefox te "resetten " klik!.

PS: ik zie in je 2e post, op de eerste foto een 1 of andere toolbar, staat deze geinstalleerd of hoorde deze op de achtergrond van de webpagina ?
 
Anderen zullen je daarmee moeten helpen, want ik kan dat nu niet (ik zit in de lappenmand). Wel zou je alvast Junkware Removal Tool en AdwCleaner kunnen gebruiken.
Beiden vertrouwd te downloaden op Bleepingcomputer.com

Tijs.
 
ik kwam idd in een YTvideo met 10 verschillende oplossingen - waarvan ik er vele heb geprobeerd - ook een ESEToplossing tegen.
Maar omdat ik hem er niet meer op heb staan, deze overgeslagen.

Misschien hetstelpunt zoeken?
ESET weer installeren mogelijk en wijzigingen aanbrengen?
 
hoe weet je zo zeker dat eset dit doet.
eset heeft ook een forum met vraagbaak.
wat zegt avast als je laat scannen?

Na diverse pagina's en video's te hebben bekeken, komt de oorzaak 'ESET' vaak naar voren.

Avast ziet niets. Andere spy- en malwareapps ook niet. Alles veilig, lijkt het.

Maar zojuist met stevig stemgeluid weer ineens deze pagina via nieuw tabblad er bij:

BC.jpg


EDIT: kon het tooltje niet downloaden via desktop, weer dezelfde melding.
Verder zie ik onderaan deze pagina 'Uw verbinding is niet beveiligd'.

Lijkt me des te meer een verwijzing naar ESET
 
Laatst bewerkt:
ESET deïnstallertool uitgevoerd. Gelukkig via laptop/USBstick over kunnen brengen.

Opstarten en kijken wat er gebeurt...
 
Was even bezet :confused:

Maar dan nu toch... tool heeft geholpen. Google heb ik weer, net als de meeste favo's.
Alleen toch ineens weer een uitnodiging voor pikante Russische dames : mv.jpg :shocked:

en Gmail blijft ook nog steeds hangen in z'n openen (75%). Beide Gmailaccounts overigens.

Gelukkig WeTransfer etc. wel, dus ik kan weer werk doorsturen.

Nu nog communiceren... :(
 
Had je nog een recent herstelpunt... maak wel eerst een bakcup v/d de favo's etc...
 
Oh ja, zou ik nog naar kijken. Backup favo's maak ik regelmatig...

Punt gevonden: 'Verwijderd ESET Smart Security Premium'. Zal dit punt nog 'ns pakken. Eerst nog een herstelpunt gemaakt van het huidige moment.
 
Laatst bewerkt:
De tools in posting #8 nog gebruikt?

Tijs.
 
Heeft helaas weer even geduurd.

Op zich Systeemherstel geslaagd.
Instellingen gewijzigd zoals Borrelnoot stelde (SSL/TLS). Maakte helaas geen verschil, ook niet toen ik echt álle functies uitgeschakeld had.
Adwarecleaner gedraaid maar volgens log (na opstart) niet gevonden op alle punten.
Andere tool laat zich niet installeren (m'n systeem lust hem niet, ook al met Cleanmaster gehad).

Nu dan toch maar weer teruggezet naar moment rond 20:30 vandaag.
Krijg bij het afsluiten de laatste paar keer wel een foutmelding van Bitdefender Threat Scanner.
Ook weer vreemd: heb dit idd geïnstalleerd, maar kan het nergens vinden. Alleen in register misschien?

Verder moest ik wel terug naar laatste herstelpunt omdat ik ook eerder al gemerkt had dat op Helpmij ik geen tekst kon invoeren in het veld. De cursor liet zich eenvoudigweg niet plaatsen.

Ook vind ik het wel vreemd dat er 'Helpmij'gerelateerde rotzooi via tabbladen wordt gepresenteerd. Net als die bitcoin en Russische dames.

Moeilijk moeilijk.

Ondanks dat je ziek bent, toch ook dank voor je meedenken Tijs!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik zou je nog twee adviezen willen geven.
Gebruik revo uninstaller die gooit echt alles er uit. Probeer ESET eens geforceerd te verwijderen. Wellicht in nog zaken die nog niet weg zijn.

Dan zou je in firefox kunnen kijken in about:config of daar nog rare links staan. Die kun je dan wissen. Misschien eerst nog in add-ons kijken of daar wat ingeslopen is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan