advies gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
184
hallo

ik heb volgend "probleem".

ik heb in excel een algemene kalender gemaakt met het overzicht van een aantal groepen en wanneer zij beschikbaar zijn.

elke groep kan inloggen in dat excelbestand en afhankelijk van hun gebruikersnaam en wachtwoord komen zij terecht in hun eigen kalender waarin zij hun beschikbaarheid kunnen opgeven. wanneer zij dat bewaren wordt automatisch de algemene kalender die enkel zichtbaar is voor de boekers aangepast.

het probleem is dat ik dit excel bestand op een site wil plaatsen zodat de bands en de boekers dit online kunnen invullen/raadplegen maar kan dit wel en hoe moet ik dit aanpakken?

alvast bedankt

Marc
 
Hi Marc,

Omdat je Excel gebruikt, vraag ik mij af of deze online op dezelfde manier te gebruiken zal zijn.
Reden hiervan is dat iemand Excel op zijn computer zou moeten hebben om deze te kunnen gebruiken en bewerken.
Daarnaast kan het zo zijn dat het bestand wat bewerkt wordt naar de fysieke geheugen van de pc zal worden gedownload en weggeschreven en dus niet online. Om iets online te moeten kunnen bewerken dien je dit in een aparte map te plaatsen en deze schrijfrechten toe te kennen op de map en bestand.
Al met al zou je dit eerst moeten testen om te achterhalen. Bij het testen twee verschillende apparaten gebruiken. Op de ene bewerken en op de andere het bestand online benaderen en controleren.

Het zou beter en makkelijker zijn om online booking systeem hiervoor te gebruiken.
Mocht je met WordPress werken dan zijn er verschillende booking systemen online beschikbaar. Je moet hierbij alleen vooraf bekijken aan de hand van het geen wat jij nodig hebt welke het beste past.

Succes!
 
ik heb het allemaal ff grondig bestudeerd en bekeken.

buiten het feit dat ik geen kennis heb van wordpress lijkt me dit allemaal redelijk omslachtig. kmt daarbij dat dit gepaard gaat met kosten voor website, onderhoud website, ....

ik heb besloten om via "de cloud" te gaan werken en mijn excel "bestand" te gaan uitwerken met VBA. op die manier kan ik gebruikers laten inloggen in het excel bestand etc....

in ieder geval bedankt voor het meedenken!

Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan