Computer ziet USB niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim1005

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2014
Berichten
28
Hallo,

Laatst heb ik een nieuwe Focusrite Scarlett Solo gekocht (Een USB audio interface), alleen elke keer als ik mijn computer opstart, ziet hij het apparaat niet.
Ik heb dit niet alleen met dit apparaat, maar ook met andere apparaten die stroom vragen aan mijn USB ingangen. Zelf haal ik dan de USB er even in en uit en dan werkt het weer maar dat hoort natuurlijk niet.
Nou vraag ik me af, hoe kan dit? En kan dit verholpen worden?


Alvast Bedankt,
MVG
Tim

PS:
Computer Specificaties:
https://valid.x86.fr/771j38 ~ CPU-Z Validator
 
Laatst bewerkt:
Wat is het merk, type & vermogen van je voeding..?
Zelfbouw of gebouwd gekocht..?
Heb je alle moederbord-drivers ( chipset etc. ) geïnstalleerd..?
 
Praten we hier wel over écht opstarten of praten we hier over uit slaap-/sluimerstand halen?

Indien slaap-/sluimerstand, sluit Windows eens echt af en kijk of het probleem er daarna is als de computer wordt opgestart. Overigens dan volgende keren de juiste aanduiding gebruiken...

Tijs.
 
Wat is het merk, type & vermogen van je voeding..?
Zelfbouw of gebouwd gekocht..?
Heb je alle moederbord-drivers ( chipset etc. ) geïnstalleerd..?

Voeding: Cooler Master G750, 750 watt. Deze PC heb ik zelf samengesteld en in elkaar laten zetten door een bedrijf. Zij hebben alle drivers geïnstalleerd, maar het probleem heb ik nu pas net een week, en deze PC is wel wat ouder dan anderhalf jaar. Ik zou kunnen proberen de drivers te herinstalleren.

EDIT:
Drivers hebben niet geholpen.
 
Laatst bewerkt:
Praten we hier wel over écht opstarten of praten we hier over uit slaap-/sluimerstand halen?

Indien slaap-/sluimerstand, sluit Windows eens echt af en kijk of het probleem er daarna is als de computer wordt opgestart. Overigens dan volgende keren de juiste aanduiding gebruiken...

Tijs.

Bedankt voor je reactie! Het gaat hier echt om het opstarten. De computer heeft van het stroom gestaan voordat ik hem weer opstart.
 
Volgens je screen draait jouw moederbord nog op de allereerste BIOS ( v 1.30 ) die er voor dit bord was.
Inmiddels is de BIOS-versie aangekomen bij v 7.10 , er zijn dus nogal wat veranderingen / aanpassing / verbeteringen geweest aan de code.. ( Bron )
Wellicht dat een BIOS-update jouw probleem oplost..?
 
Volgens je screen draait jouw moederbord nog op de allereerste BIOS ( v 1.30 ) die er voor dit bord was.
Inmiddels is de BIOS-versie aangekomen bij v 7.10 , er zijn dus nogal wat veranderingen / aanpassing / verbeteringen geweest aan de code.. ( Bron )
Wellicht dat een BIOS-update jouw probleem oplost..?

Ik breng hem ergens deze week even langs een computer zaak aangezien ik het risico niet wil lopen dat ik de BIOS verkeerd installeer. Hopelijk lost dat het probleem op.
 
Op de link onder "Bron" is bij elke BIOS een document te downloaden waarin de update-procedure waar je voor kiest staat uitgelegd ( DOS, Windows etc ) dus zo moeilijk is het niet.
Als je de aanwijzingen van die handleiding volgt komt het goed en hou je het geld voor de pc-winkel in je zak.
Maar als je het nooit eerder gedaan hebt en er huiverig voor bent heb ik daar begrip voor, het is jouw keuze.
Ik kan alleen maar hopen dat het de oplossing voor je probleem blijkt, gedetailleerde info omtrent de verbeteringen en / of aanpassingen van de verschillende BIOS-versies is helaas niet te vinden..
Succes ermee :thumb:
 
Knipperen de USB en GAIN ledjes op de scarlett bij opstarten?

Zo ja, probeer een een gevoede USB hub er tussen.
Focusrite maakt geweldige interfaces maar USB gevoed (net als USB microfoons)? Zou ik nooit voor kiezen... :confused:
 
Laatst bewerkt:
Op de link onder "Bron" is bij elke BIOS een document te downloaden waarin de update-procedure waar je voor kiest staat uitgelegd ( DOS, Windows etc ) dus zo moeilijk is het niet.
Als je de aanwijzingen van die handleiding volgt komt het goed en hou je het geld voor de pc-winkel in je zak.
Maar als je het nooit eerder gedaan hebt en er huiverig voor bent heb ik daar begrip voor, het is jouw keuze.
Ik kan alleen maar hopen dat het de oplossing voor je probleem blijkt, gedetailleerde info omtrent de verbeteringen en / of aanpassingen van de verschillende BIOS-versies is helaas niet te vinden..
Succes ermee :thumb:

Voor mij is de BIOS laten upgraden daar gratis :D, moet toevallig ook nog voor m'n videokaart naar pc-winkel. Maarja, bedankt voor het helpen, ik zal later met het resultaat terug posten :thumb:
 
Knipperen de USB en GAIN ledjes op de scarlett bij opstarten?

Zo ja, probeer een een gevoede USB hub er tussen.
Focusrite maakt geweldige interfaces maar USB gevoed (net als USB microfoons)? Zou ik nooit voor kiezen... :confused:

Ja het gekke is dat hij inderdaad de ledjes WEL laat zien, daarom begrijp ik het niet. Ik zelf heb bewust gekozen voor de USB interface omdat ik de kwaliteit net effe wat beter vind als dat ik een xlr naar 3.5 mm jack in mijn computer moet stoppen. Als de BIOS updaten niet heeft geholpen moet ik misschien wel een USB hub kopen, maar het gekke is dat als ik heb er even in en uit doe dat hij wel stroom krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Ja het gekke is dat hij idd de ledjes WEL laat zien, daarom begrijp ik het niet. Ik zelf heb bewust gekozen voor de USB interface omdat ik de kwaliteit net effe wat beter vind als dat ik een xlr naar 3.5 mm jack in mijn computer moet stoppen.
Knipperen die als hij opstart?
Een extern audio interface (USB, Firewire, Thunderbold of whatever) is prima.
Gevoed worden via deze verbinding is waar het hem aan schort (vooral bij opstarten).

XLR naar 3.5 jack.. :(

p.s. In en uit doen (van de USB connector) nadat computer is opgestart zal de Scarlett voldoen sap geven om door te starten.
Bij opstarten van de computer (net, soms) niet (vergeet niet dat dat ding ook nog eens 48V fantoom voeding van die 5V moet maken..).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan