• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie op 2 kolommen toepassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timm123

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2017
Berichten
5
Beste Mensen,

In de bijlage vinden jullie een simpel excelblad.
Het is de bedoeling dat Als de datum in kolom H overeenkomt met kolom B dat de waarde die in kolom C staat ook in kolom I komt te staan.

Bijvoorbeeld achter 12 augustus in kolom C staat 3. Deze moet in kolom I ook 3 worden achter 12 augustus.

Is hiervoor een formule te maken waardoor hij ook makkelijk te kopiëren is voor een hele kolom?

Alvast bedankt.Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsxBekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
formule:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($B$6:$C$15; VERGELIJKEN(H6;$B$6:$B$15;0);2);"")
in cel I6 en doortrekken.
 
Laatst bewerkt:
Of met verticaal zoeken. In I6 en dan doortrekken:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(H6;$B$6:$C$15;2;ONWAAR);"")

Aan TS de keuze :)
 
Super bedankt.
Het lijkt te werken voor het voorbeeld dat ik had gemaakt, maar het daadwerkelijke bestand waar ik het op wil toepassen wil het niet lukken.
Ik heb dit bestand nu toegevoegd in de bijlage, en de vraag is hetzelfde:

De hoeveelheid in Kolom S moet overeenkomen met de hoeveelheid in Kolom B als Kolom R en A overeenkomen. Ik heb de formule in S19 al ingevuld, maar als ik deze doortrek krijg ik niet het gewenste resultaat.
Ik hoop dat jullie kunnen achterhalen waar de fout zit.

Nogmaals bedankt voor de hulp.

Bijlage: Bekijk bijlage Overzicht 26-08-2017 tim.xlsx
 
Mijn voorbeeld in S19:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(R19;$A$19:$B$712;2;0);"Niet gevonden")

De eerste overeenkomst wordt gevonden op rij 132.
De tekst mag je uiteraard verwijderen/aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Super, dit werkt.
We zijn er nu achtergekomen dat in kolom A meerdere rijen met dezelfde datum zijn.
Hierdoor krijgen we als we het totaal van kolom S en B optellen andere hoeveelheden.
Is dit nog op een of andere manier te tackelen door als in kolom A in meerdere rijen dezelfde datum voorkomt dat hij deze samenvoegt in kolom S achter 1 datum?

Misschien is dit teveel gevraagd en anders gaan we het handmatig doen.
In ieder geval hartstikke bedankt voor de snelle reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan