GPS muis nieuw opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
420
Algemene vraag.

Vraagje over GPS muisjes. Die men op een laptop of PC aansluit. In het verleden al eens een vraag over gesteld maar geen juist antwoord verkregen, alleen foute :p. Zoals : dat kan niet, een GPS muis is niet uitgerust met een backup bat., of vallen over afkortingen als prgr, en meer van dat fraais. Hopenlijk is er nu iemand die gewoon antwoord geeft op de vraag :thumb:.

En dat betreft : heb hier een nieuwe muis van Conrad. Die knippert maar meer ook niet. Is het zo dat zo'n nieuwe muis ten allen tijde toch uiteindelijk de betreffende satellieten vindt :idea:, en stopt met dat geknipper zonder dat daarvoor allerlei prgr's op PC worden geinstalleerd ? Of moet er via een prgr op de PC of laptop een cmd naar de muis toe gaan ?

Dank voor antwoord,

Leon PC1L.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij zou het helpen als je je vraag begrijpelijk verwoordt. Ik snap er werkelijk niets van.
Misschien dat Goofy het begrijpt, maar (sorry) ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Vast in combinatie met Windows 10, dan ben je niet de enige met dit probleem.
Een nieuwe driver is de oplossing.
 
Hallo Wok,

Zo te zien heb je de vraag begrepen.

Maar moet de muis een verbinding hebben met de pc om tot een Fix te komen ( LED knippert niet langer )?
 
Juist ... en daarom vroeg ik dat..
Wat heeft een GPS ontvanger te maken met een muis?

ik heb zo'n ontvanger gewoon in mijn horloge zitten... die via ANT technology met mijn pc praat....
Het was allemaal zo verwarrend
 
Ik krijg sterk de indruk dat we hier met een (spraak) verwarring te maken hebben.

Dit is waar we het over hebben:
[gps muis.JPG
Dit lijkt misschien op een muis, maar is er geen. Het is een GPS satelliet ontvanger die posities op aarde bepaalt.
Dat laatste is gezien wat je schrijft ook de bedoeling. Om dat "ding" aan de praat te krijgen moet je het installeren volgens de handleiding die op de bijgeleverde cd staat.
Dan zul je het programma moeten opstarten en gebruiken. Nu blijf ik vaag want ik weet niet over welk programma we het hebben.

Je zult je eigen (oude) muis of touchpad moeten gebruiken om windows te bedienen.

Ik hoop dat dit duidelijkheid schept.

om dan route99 aan te halen, waarom heb je geen usb gps ontvanger genomen? Is over het algemeen flexibeler te gebruiken. USB heeft iedere computer die seriële aansluiting niet.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n ontvanger zat ook bij de 1e HP TomTom van mijn zo'n, alleen met een andere stekker...
http://www.pocketgpsworld.com/tomtom-navigator-hp-edition.php

De ontvanger met de installatie CD...
tomtom-hp-nav-black-box.jpg


En de HP pocket:
tomtom-hp-nav-r1710.jpg



Mijn Garmin 901XT met GPS !!! En er zijn nog kleinere horloges die dat ook kunnen....
cf-lg.jpg


en de ANT USB stick voor de draadloze data transfer.. hoe klein is het wel niet .. (ruim 2 cm lang)
mtZBFAP6rc-SEOv4mgX7Jqw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarom geen USB GPS ontvanger .. en wel serieel, nou ja, heeft wel niets te maken met de vraag ( topic ) maar altijd bereid om even te beantwoorden, bij deze dan :) ..

Vanwege het toegepaste systeem, in dit geval, was het voordelig om voor een GPS muis ( ontvanger ) in/uit serieel te kiezen .. De muis wordt niet op een PC met de nodige USB aansluitingen connect.

Het betreft satelliet antenne rotor en radio's besturingen en, met name dan bedoeld voor LEO's ( low orbit ), dat luistert nauwkeurig, werkt goed met GPS ondersteuning ( tijd, positie, hoogte etc. ). Bij het maken van verbindingen met deze speciale satellieten ( betreffende de radio amateur satellieten dienst .. een wereld omvattende organisatie ) waaronder ook het bemande ISS international space station en het vroegere MIR station bespaart het een boel werk door gebruik te maken van GPS units.

By the way, ik heb de benaming GPS muis niet zelf uitgevonden, die ontvangertjes worden zo genoemd. En het is een tamelijk terechte benaming dacht ik zo, gezien de vorm. Wel degelijk gebruikt ook Conrad deze termen voor de speciale GPS ontvangertjes ( oorspronkelijk bedoeld voor laptops ) .....

https://nl.search.yahoo.com/yhs/sea...f.52.xp.dsp.04-03.nl.avg._.0117avz&p=GPS+muis

Nu vraag ik mij af of er toch misschien mensen zijn die weten of een GPS muis een Fix kan vinden, zijn bios mogelijk noodzakelijkerwijze overkopieert, als er uitsluitend de bekende 5 Volt voedingspanning op gezet wordt ? Ik heb nog steeds het idee dat hier mensen over deze site rondzwerven die zo'n kennis ter zake aan boord hebben :cool:.
 
Laatst bewerkt:
By the way, ik heb de benaming GPS muis niet zelf uitgevonden, die ontvangertjes worden zo genoemd.
Huuuuhh?
Als ik de search link aanklik die je daar hebt staan... krijg de resultaten te zien..
De eerste vier hits...:

Conrad: GPS logger alleen

Coolblue: kom ik uit bij COMPUTERMUIZEN geen GPS "muis"te zien..

Vinden: doorlink naar "vind" zoekmachine, dus niet naar een GPS muis..

GPS laptop: gewoon laptops..

Ik stop hiermee... word er ontzettend moe van.... via jouw link nog geen GPS "muis" gezien.....

Neem svp de moeite om goede websites te posten en stuur ons niet het bos in...:evil:

Heb zelf een amateurzendlicentie en ik weet dat er op diverse gebieden goede websites zijn. Als je er werkelijk in geinsteresseerd bent zou je ze zo kunnen plaatsen hier.

Zelf vond ik als GPS ontvanger via USB`
http://www.dx.com/nl/p/globalsat-bu...VUbobCh0ucQAwEAQYASABEgLaY_D_BwE#.WaPxbNBvHGg
kosten ca 25 euro.....
Technische en support info:
http://usglobalsat.com/p-688-bu-353-s4.aspx#images/product/large/688.jpg
http://usglobalsat.com/store/download/688/bu353s4_ds.pdf

Bij zo'n GPS ontanger hoort software..
Ik neem aan dat die software ook aangeeft of er een fix is?
En als er een knipperende LED op de ontvanger zit... dan mag je verwachten dat in de handleiding staat waar je op moeten letten of er een fix is?
Heb je de handleiding al bestudeerd????
 
Laatst bewerkt:
@Leon25

GPS muis zou eigenlijk dus gps ontvanger in de vorm van een muis moeten heten, maar dat terzijde.

Ik zou me kunnen voorstellen dat als je de GPS ontvanger op een pc aansluit, je e.e.a. kunt fixen mbv de meegeleverde software.
Daarna kun je hem weer op je originele device aansluiten.

Kom je er niet uit, dan is http://www.navilock.de/?setLanguage=en misschien een plek om je vraag te stellen.

@route99: Kijk hier eens http://www.dewatersportwebwinkel.nl/navigatie-elektronica/gps-apparaten/gps-bekabeld-usb-rs232/navilock-nl-302u-usb-gps-ontvanger
 
Laatst bewerkt:
Oke... maar mij hoef je niet te overtuigen...
Beiden hebben SiRF Star-III technologie technologie en via USB verbonden. (dx bezorgt vaak gratis in NL)
en wat ik ook al schreef:
Bij zo'n GPS ontanger hoort software..
Ik neem aan dat die software ook aangeeft of er een fix is?
Als Leon25 er nu nog niet uitkomt... ;)
Dan moet ie maar met een duidelijker vraag komen.
 
Gevraagde info verkregen. Opgelost.

Gelukkig vanmiddag een helder en duidelijk antwoord verkregen van enkele mensen die goed vertrouwd zijn met deze materie, niemand hier op deze site was tot een zinnig antwoord in staat :(. Ziften over een benaming ( jargon ), die terdege wordt toegepast, is wel erg zielig. een GPS muis is een 'kale' GPS ontvanger zonder enige toevoeging.

Voor hun die toch willen weten welk antwoord er gegeven moest worden, inderdaad komt een dergelijke GPS muis zelf tot een Fix, op basis van de software ( firmware ), aan boord in combinatie met de beschikbare satellieten. Alleen de voedingspanning erop is genoeg om het proces aan gang te zetten. De eerste keer ( opstart ) duurt het bereiken van een Fix, i.v.m. configureren iets langer, daarna zijn enkele seconden al genoeg. Er komt tot zover geen PC of installatie van software aan te pas.
 
Ok... alleen ik denk wel dat de software (die er bij hoort?) je wel kan aangeven of de fix er ook is....
Bij deze zit software om het testen (hoe weet ik niet). Kijk of het werkt?

Edit:
http://www.navilock.de/produkte/G_61841/software.html
Navilock NL-603P MD6 Serial GNSS Receiver u-blox 6 1,5 m

Daar kun je downloaden: Eine leistungsstarke Software für die Analyse, Konfiguration, Entwicklung unserer GNSS ublox-Module und Empfänger.

Hmmmm... waarom heb je zelf niet eerst bij de fabrikant gekeken?

en ook:
u-Center: Ein Firmware-Update kann man mit u-center machen
 
Opgelost buiten Helpmij

Fix wordt door een GPS muis zelf aangegeven .. :cool: dat moge bekend zijn .. uiteraard geeft ook het prgr dit aan .. nogmaals, probleem werd onderkend, leverancier / fabrikant heeft het al opgelost ..
 
Fix wordt door een GPS muis zelf aangegeven .. :cool: dat moge bekend zijn .. uiteraard geeft ook het prgr dit aan .. nogmaals, probleem werd onderkend, leverancier / fabrikant heeft het al opgelost ..
Als je nooit een GPS mujis gehad hebt.. weet je dat wrs niet...
Fin dat het opgelost is. Hoe heeft de fabrikant het dan gedaan? wel handig om te weten hier...
 
.. even hier gelezen, op weg naar een ander topic. Fabrikant heeft GPS ontvanger teruggenomen. Een andere ontvangen. Binnen enkele seconden waren de NMEA sentences al te zien. Fix was er ook zeer snel. Opmerkelijk : men heeft niet laten weten wat er mee was .. ( mogelijk het 'bios' van de digitale ontvanger electronica ). Heb er een opmerking over gemaakt, mogelijk zou er nog een antwoord komen :) .. daar wachten wij nog op ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan