ik krijg connect niet voor elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
429
Dag

Ik heb ooit eerder gebruik gemaakt van een MySQL database maar dat was bij een andere host en inmiddels lang geleden. Dat script werkt niet meer bij de huidige host (DataCT). Ik ben al uren aan het zoeken en het proberen maar het lukt me niet een verbinding tot stand te brengen.

Ik heb ruimte bij DataCT en in hun mail staat het volgende:
Code:
MySQL
Gebruikersnaam: jiangbaocollegec
Wachtwoord: pass
Het wachtwoord is anders maar het leek me niet zo handig dat op internet te zetten...

Ik wil middels php contact leggen met de database. Zover ik begrepen heb, heb ik 1 database. De naam daarvan is
Code:
jiangbaocollegec
daarbinnen kan ik dan neem ik aan meerdere tabellen maken zodat ik een dynamische website kan maken waarbij on the fly de gegevens nodig voor een browserpagina uit de juiste database-tabel gehaald kunnen worden.
Ik heb een bestand met het volgende script:
PHP:
<?php
$servername = "localhost"; 
$username = "jiangbaocollegec";
$password = "pass";
$db = "jiangbaocollegec";

$link = mysqli_connect($servername, $username, $password, $db);

mysqli_close($link);
?>

Als ik dit bestand uitvoer, krijg ik de volgende foutmelding:

Code:
Warning: mysqli_connect(): (HY000/1045): Access denied for user 'jiangbaocollegec'@'localhost' (using password: YES) in /www/ftpstorage3/rusman/jiangbaocollegec/toe.php on line 7

Warning: mysqli_close() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in /www/ftpstorage3/rusman/jiangbaocollegec/toe.php on line 9

Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit. Hopelijk kan iemand me de weg wijzen.

groetjes, Anjo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Access denied.....
Je inlog gegevens kloppen niet. Contacteer je hostingpartij!
 
Laatst bewerkt:
Access denied.....
Je inlog gegevens kloppen niet.

het heeft me echt uren gekost maar ik ben er nu achter. ik heb zo'n beetje alle varianten van username en hostname geprobeerd en het bleef maar fout gaan. Bovenstaande host (localhost) was zeker niet de eerste poging en ik nam al aan dat die niet correct zou zijn. Maar ...ik had eerder van allerlei varianten geprobeerd en steeds maar weer een fout. Tot ik ontdekte dat de host waarschijnlijk een tikfoutje heeft gemaakt. Er wordt een servernaam gegeven maar die eindigde op .nl en het is een .com domein. Nadat ik dat gewijzigd had, kreeg ik geen foutmeldingen meer en heb ik contact met de database en de daaronder gelegen tabel. Ik was begonnen met die gegevens omdat me die het meest logisch leken maar ik had de .nl extentie ook niet gezien.

je hebt me ook met een vorige vraag geholpen (news in database of statische pagina's maken) en je ziet uit deze pogingen dat ik begonnen met met ze in de database te zetten. Het is allemaal redelijk nieuw terrein voor mij (althans, mijn laatste ervaringen daarmee dateren van tien jaar geleden) en het is nu ook bij een nieuwe host. Zo te zien mag ik geen nieuwe databases aanmaken binnen het account dat ik heb maar wel tabellen binnen 1 bestaande database. Ik neem aan dat ik voor meerdere gebruiksdoeleinden meerdere tabellen kan maken.
Welk type kan ik het best gebruiken voor stukken tekst? De meningen op diverse posts lopen nogal uiteen. Ze moeten ook nadien doorzoekbaar zijn dus ik nam aan dat een van de varianten van TEST het meest geschikt is? En welke het dan is zal afhangen van de lengte van de teksten die er in komen?

Met dank voor je hulp! Ik vind het erg leuk om met die databases te stoeien. Als het werkt tenminste want ik had het inmiddels wel helemaal gehad.

groetjes, Anjo
 
Laatst bewerkt:
Ik raad je aan om je eens te verdiepen in database-normalisatie. Op die manier krijg je de manier van het gebruiken van velden en tabellen onder de knie.
 
Prima. Aarsel niet als je vragen hebt.
 
Prima. Aarsel niet als je vragen hebt.

dank je wel

Ik zit wat tutorials over normalization te bekijken en het grappige is dat ik de techniek ken alleen niet onder die naam. Ik heb in een heeeeeel ver verleden zelfs werkcolleges database management gegeven. Daar kwam dit ook in voor maar de term deed me geen belletje rinkelen. Maar dan heb ik het nu over echt heel lang geleden. De opleiding informatica bestond toen nog maar net (echt waar).

nogmaals met dank, groetjes, Anjo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan