Uitval provider registreren, hoe doe je dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Hallo,

We gebruiken soptify in combinatie met Sonos. Maar er zijn problemen. Soms wordt de stream onderbroken en volgt er een kortere of langere onderbreking. Soms moet je de zaak handmatig weer op afspelen zetten.

Ik heb de indruk, meer dan dat is het niet, dat ziggo af en toe even er uit ligt. Nu zou ik willen weten of er programma's zijn die dit kunnen vastleggen.
Of moet ik het ergens anders zoeken?
 
Als de verbinding volgens jouw plat ligt? Kan je dan niet in de router kijken of die een verbinding toont?
Ik weet niet welke je hebt, maar die heeft vast en zeker wel een IP-adresje met een mooie webinterface erachter met wat statistieken.
 
Men verschuilt zich toch vaak achter de kleine lettertjes in de reglementen en voorwaarden. Gewoon klagen bij ziggo als dit veelvuldig voorkomt.
 
Om te klagen moet je ook zeker weten dat dat de oorzaak is.
Als die time outs (?) de oorzaak zijn dan heb ik reden tot klagen. Wie weet is het heel wat anders waar ik nu niet aan denk of weet dat het bestaat.
Dus dit eerst proberen aan te tonen of uit te sluiten.
 
Je zou een lange periode een ping aan kunnen zetten en die ping log je.
Dat kan heel simpel...

Code:
ping -t [url]www.ziggo.nl[/url] > c:\temp\ping-ziggo.txt
(zorg wel dat je een temp map hebt op C of kies een andere locatie)
Lang genoeg... dan stop je dit met Ctrl+C
Zoek de txt file op en importeer die in Excel.
De ping gaat per seconde, dus je kunt heel simpel een tijd-as aanmaken en de y-as is dus het aantal ms.
Met een zoek en vervang kun je in een paar stapjes de hele txt opschonen en heb je nog maar 2 kolommen, tijd hoe lang de ping bezig is...
en het aantal ms (zonder de tkst "ms")
Effe grafiekje maken klaar ......(door de juiste kolommen te kiezen)
Er zijn ook vast tools die dit voor je doen, maar in Excel is dit zo gepiept...
Stuur naar de support van Ziggo...

Als je wilt weten hoe de verbinding tot stand komt..... dat kun je zo testen:
Code:
tracert www.ziggo.nl >  c:\temp\tracert-ziggo.txt

Je kunt die commandos zo copyen naar "run" of je start cmd op en dan invoeren.

PS: soms dan werkt het pingen naar de provider niet. Kwam er achter dat Telfort waar ik zit via www.prolocation.net werkt als service werkt. Kijk maar eens wie daar allemaal klanten zijn... Outsourcing dus...
Prolocation blokkeert de ping naar Telfort dus moet ik niet naar hen pingen maar naar www.prolocation.net want dat is de rechtstreekse verbinding...
 
gebruik prtg 100 sensoren gratis.
download freeware neem je dan.
 
Laatst bewerkt:
Als je dat wilt aantonen zul je de hele route naar soptify moeten monitoren, incl. hun diensten. Dan pas kun je iets zinnigs zeggen over hun beschikbaarheid.

Spoiler alert. Dit gaat je niet lukken tenzij je toevallig de netwerkbeheerder van het internet bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan