Wat is het beste Video converter programma ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Berichten
246
De laatste tijd heb ik problemen met het converteren van b.v. mkv-, mp4-, mpeg-bestanden. Wij hebben 2 DVD-recorders nl. 1 van Sony en 1 van Panasonic. Als ik b.v. een film heb gebrand dan wil ik hem afspelen op de DVD-recorder, maar dan werkt het ineens niet meer. Dan pakt de Sony het wel en de Panasonic niet en dan andersom en ook dat ze het geen van beide doen. Ik had hiervoor nooit problemen. Waar zou dat aan kunnen liggen ? Ligt dat aan het converteer programma of niet ?
 
Let op dat de DVD gefinaliseerd is. Let tevens op het type DVD schijfje dat je gebruikt, er zit verschil in DVD+R en DVD-R. Gebruik bij voorkeur ook geen RW type.
 
Waarom liever geen RW schijfje ? Het is een +RW schijfje. Ik vind het wel raar dat het wel op de Panasonic werkt maar niet op de Sony.
 
Dezelfde reden als waarom sommige muziek cd's het wel in de ene radio doet en niet in de andere;

Iedere fabrikant gebruikt een andere laser om data van een cd/dvd te lezen. Sommige zijn gevoeliger dan andere en de een kijkt als het ware dwars door de cd/dvd heen en kan de cd/dvd niet lezen terwijl een ander dat wel kan.

Om op je topic titel "wat is het beste converteer programma" terug te komen; ik denk niet dat het aan je converteer programma ligt.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Gebruik +R, dat is het meest gangbare voor stand-alone DVD spelers.
 
Ik had eerst een film op een +RW schijfje gebrand, maar daar had ik problemen mee, maar nu ik het op een +R schijfje heb gebrand is alles weer ok. Toch bedankt voor de informatie. Het is nu dus opgelost. Hoe moet ik dit afsluiten ?
 
Je kan je vraag als opgelost markeren.
 
Ik heb een tijdje geleden een aantal video convertors getest voor mijn vakantie films op raw avi formaat (13 GB per uur avi), maar vrijwel alles viel door de mand qua kwaliteit.
Heb toen een keer een trial genomen van AVSVideoTools (V5.6.1.705) en die werkte echt prefect! Voor een paar tientjes toen aangeschaft, veel plezier van gehad.
Had hem nu weer willen adviseren maar dat doe ik niet want hun verdien model is veranderd: abonnement.. no way dat je voor zulke zaken zoiets doet. Ik denk dat ze op den duur hun eigen glazen ingooien. Moet AVS-VT nog testen onder Win10, maar verwacht geen problemen, anders op zoek naar een freeware tool, wellicht de genoemde eens proberen. Kwam zelf deze nog tegen, AVC-free, nog niet getest (en of er een watermerk in zit e.d. ?).
http://www.any-video-converter.com/download-avc-free.php
Kwam hem hier tegen: http://www.oldapps.com/category/video_utilities , old wil niet zeggen dat er geen nieuwere, ook gratis, versies zijn.....

Edit: heb even snel AVC. Eerste indruk: prima. Overzichtelijk met verrassend veel opties.
Je kunt ook film van uitzending gemsit via een url invoeren downloaden en omzetten.
Het aantal formats, ook voor mobiel, Apple spullen, maar ook DVD etc is ongekend groot.
Een testje met "Het geheime dagboek van Hendrik Groen" zag er zeer goed uit. Zelfs de ondertiteling wordt meegedownload en in een srt bestand erbij gezet. Youtube zit er ook standaard in. Maar je kunt ook vanaf je eigen materiaal werken (ben even een avi v/d vakantie om te zetten, loopt al...).
Die ga ik iig bewaren....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan