Achtergrondkleur, tekstkleur en afbeelding aanpassen dmv Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartenvanzijl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2017
Berichten
2
Hi iedereen,

Ik ben lerende in VBA, zouden jullie mij kunnen helpen met een oplossing?

Ik moet een groot aantal (100+) werkboeken aanpassen naar een nieuwe huisstijl. Hierbij moet een afbeelding worden vernieuwd, de huidige opvulkleur van diverse cellen worden aangepast en de tekstkleur van diverse cellen worden aangepast. Vanwege het bulkwerk zou het fijn zijn als dit met een macro kan gebeuren. Wat heb ik concreet nodig?

- de huidige afbeelding (logo) moet vervangen worden door een afbeelding uit een andere worksheet
- alle cellen met de opvulkleur (RGB: 245,130,30) moeten worden aangepast voor opvulkleur (RGB: 240,100,0). Verder dient de format zoals tekstkleur hetzelfde te blijven.
- Alle tekst met kleur (RGB: 245,130,30) moeten worden aangepast naar tekstkleur (RGB: 240,100,0)
- Er zitten meerdere sheets in een werkboek.
- De code moet in één sheet worden gemaakt met een knop waarbij de code wordt toegepast op alle geopende sheets.

Is dit mogelijk? Many thanks voor degene die mij kan helpen!
Thanks,
Maarten
 
100 bestanden met hun x-aantal bladen kan ook zonder ze handmatig te openen, ....als ze maar in dezelfde map zitten.

Het beste is om een bestandje te plaatsen want het gaat nl. om het volgende.

Zit er maar één logo in?
Shapena(a)m(en)...
Top, Left en height (bovenkant, linkerzijde en hoogte van de logo die verdwijnt; daar moet de nieuwe komen).

Er is vast wel iemand die een code voor je wil maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan