Browser sluit niet na opdracht taskkill

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony_Balony

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Berichten
145
Hoi

Ik heb een dos (.bat) programma gemaakt om om de 3 uur een website te starten en deze weer te sluiten ( geloof me dat is voor een goede reden) , voorheen ging dat perfect met chrome maar na een update ?? werkt het niet meer en blijft na de opdracht "TASKKILL /IM chrome.exe /F " de browser open, maar de webpagina sluit wel (zie opdrachten hieronder het bericht)
Dus na een dag hard werken staan er op mijn laptop dus 8x een browser open op de laptop die ik handmatig moet sluiten .. ( ps ik gebruik wel adblocker en een ghostery)
De volgende regels heb ik in een .bat bestand staan en heb de tijden veranderd zodat deze elke 5 sec een browser opstart met news van google en na 5 sec deze de pagina weer sluit maar niet de browser bij mij .

:begin
start http://news.google.nl
TIMEOUT /T 5

start TASKKILL /IM chrome.exe /F

TIMEOUT /T 5 /NOBREAK

GOTO begin

Hoor graag wat bevindingen en ideeën hoe het beter zou kunnen en heel graag een oplossing :)

Ron
 
Is Chrome wel de default browser?
 
Weinig verstand van. Ik heb deze twee eens gebruikt om deze af te sluiten.
taskkill /F /IM iexplore.exe /T
taskkill /F /IM firefox.exe /T
 
Weinig verstand van. Ik heb deze twee eens gebruikt om deze af te sluiten.
taskkill /F /IM iexplore.exe /T
taskkill /F /IM firefox.exe /T

Oke maar dat zijn bij mij geen standaard browsers ( firefox heb ik trouwens gedelete na wat problemen ermee )

en op iexplorer start mijn ipcamera op deze gebruik ik alleen daarvoor omdat de foxcam niet op chrome werkt ..
 
Probeer het toch eens zo:
Code:
:Begin
Start C:\"Program Files (x86)"\Google\Chrome\Application\chrome.exe http://news.google.nl
TIMEOUT /T 5
TASKKILL /IM chrome.exe /F
TIMEOUT /T 5 /NOBREAK
GOTO Begin
 
Probeer het toch eens zo:
Code:
:Begin
Start C:\"Program Files (x86)"\Google\Chrome\Application\chrome.exe http://news.google.nl
TIMEOUT /T 5
TASKKILL /IM chrome.exe /F
TIMEOUT /T 5 /NOBREAK
GOTO Begin

Helaas.. edmoor dank voor je poging maar de browsers sluiten niet helaas
 
Welke Windows versie gebruik je?
 
Wat ik wel vreemd vind is dat als ik een browser open houd en hierin bv helpmij open dat mijn adblocker en ghostery het niet doen. Wel als ik de browser sluit en opnieuw start dan starten ze wel weer op .
Zal eens proberen om deze uit te schakelen en een poging doen ....
 
Wat ik wel vreemd vind is dat als ik een browser open houd en hierin bv helpmij open dat mijn adblocker en ghostery het niet doen. Wel als ik de browser sluit en opnieuw start dan starten ze wel weer op .
Zal eens proberen om deze uit te schakelen en een poging doen ....

Helaas werkt ook niet dus heeft niets met de adblocker e.d. te maken
 
Raar inderdaad. Werkt hier goed in Windows 10.
 
Bij mij werkt het ook, misschien je browserinstellingen eens resetten? Dat doe je via chrome://settings/ > Resetten. Wees niet bang voor je instellingen en Extensies en dergelijke, als je met een Google account bent ingelogd worden die gewoon weer gesynchroniseerd.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij werkt het ook, misschien je browserinstellingen eens resetten? Dat doe je via chrome://settings/ > Resetten. Wees niet bang voor je instellingen en Extensies en dergelijke, als je met een Google account bent ingelogd worden die gewoon weer gesynchroniseerd.

Helaas doet het ook niet de heleboel gereset en test geprobeerd maar helaas hij blijft de browsers openen en niet sluiten ....
 
Het is maar een idee, maar kan het niet te maken hebben met accountinstellingen, users, username, wachtwoorden e.d.
 
Ik heb getest met iexplorer en hier doet hij het goed start netjes de browser met pagina op en sluit deze ook geheel af ( browser en pagina) , ik heb toch het vermoeden dat het komt door een update van chrome en dat daar een instelling iets doet maar ik kan niet ontdekken wat het is .
 
Edmoor vraagt welke versie van Windows gebruik je. Als chrome een update krijgt, is er dan geen sprake van een ander versienummer? Dat kun je dan vergelijken met die van Edmoor en Venga waar het wel werkt.

Heb deze nog gevonden maar is mij te ingewikkeld. Stop Google Chrome Processes.
 
Laatst bewerkt:
Ja Senso je hebt gelijk ik heb de vraag van edmoor over het hoofd gezien :eek: , ik gebruik windows 10 ( uiteraard) en de chrome Versie is 60.0.3112.113 (Officiële build) (64-bits), misschien dat Venga en /of edmoor ook even kunnen kijken voor mij welke versie ze draaien en even willen verifiëren met mij ....

En op de site die jij oppert van stop Google had ik ook al gekeken het enige wat ik daar vond is dat het extra is dat er een counter in zit ... maar evengoed bedankt voor de info ....
 
Ik draai dezelfde versie. Misschien eens helemaal verwijderen en opnieuw installeren? Zo doe je dat volgens AKASH op Google ProductForums:

Hi there,

Welcome to Google Chrome Help Forum!

To uninstall and re-install Chrome completely from your PC, please try the below suggested methods:
  1. Uninstall any unusefull softwares and check for malwares with anti malware softwares like Malwarebytes.
  2. Use Chrome Cleanup Tool and check for any errors.
  3. Try uninstalling Chrome and also delete all the user files from C: drive (sync and backup your bookmarks).
    - C:\Program Files\Google\Chrome and
    - C:\Users\<YourUserName>\AppData\Local\Google\Chrome or the entire Google folder. [Or open Run and type in %LOCALAPPDATA%]
  4. Run a registry clean and a full clean using CCleaner.
  5. Restart your PC. Download the alternate Chrome installer and install it. (As Admin)
  6. Restart your PC again.

Try this and let me know if this helps.

Kind regards,
Akash
 
Ik heb Versie 60.0.3112.113 (Officiële build) (64-bits).
Het lijkt 'm dus niet in de versie te zitten.

Ik heb Windows [Version 10.0.15063] 1703 build 15063.540
 
Laatst bewerkt:
Ik draai eveneens Windows 10 [Version 10.0.15063] 1703 build 15063.540. Het ligt dus echt aan je Chrome.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan