Internetproblemen met router en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lnd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2017
Berichten
2
Ik woon in een studentencomplex, waarbij iedereen zijn eigen router heeft maar ik weet niet van welke provider het internet is, dus daarom stel ik mijn vraag hier.
Als ik op mijn laptop op internet zit, werkt dat heel vaak niet. Uit- en aanzetten van de router werkt voor hooguit 5 minuten en dan valt het internet weer uit. Dit is zo bij wifi en met een kabel. Maar op mijn telefoon doet de wifi het wel altijd (behalve als de wifi is uitgevallen omdat ik op mijn laptop op internet heb gezeten) en hetzelfde geldt voor de internetkabel van mijn smart tv. Als ik op een andere plek ben heb ik wel altijd internet op mijn laptop.
Mijn vraag is dus of het aan mijn router ligt of aan mijn laptop en wat ik moet doen zodat ik weer goed internet heb op mijn laptop.
 
Gezien dat het wel stabiel is op andere netwerken, zal het waarschijnlijk niet aan de laptop liggen.
Hebben andere bewoners hetzelfde probleem? Je zou eventueel gewoon even een andere router kunnen testen. (Weet je zeker dat het een router is, geen access point?) Als het ding niet jouw eigendom is, zou ik het gewoon aan (netwerk)beheerder voorleggen. In dat geval mag (en kan) je er zelf toch niet veel aan doen.
 
Bedankt voor uw reactie. Waarschijnlijk ligt het inderdaad aan de router (en ja, het is echt een router, die van mezelf is). Dus ik heb nu een nieuwe besteld. Dan is straks hopelijk het probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan