Is Secury Reviver een indringer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkkist

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Berichten
278
Hoi people,

Volgende vraag, waarvan ik weer niet weet op dit je goed onderdeel van Helpmij is.

Is Security Reviver foutieve zaak ? Uw PC is nog steeds onveilig , zegt hij.
Bij het aan de praat krijgen van mijn PC krijg ik dat als medededeling met een groot plaatje. Kan evt een afdruk laten zien.
Of is dit echt iets van Windows 10 of zo ...........

Moet ik daar in trappen of is dat serieus.

Sorry, mijn reeds bekende *brain damage* hier, de wereld is een krijgsbanier.........

Groeten ,

Henk
 
Ik ken het product niet dus kan er geen oordeel overgeven, maar zelf blijf ik altijd ver van dat soort software.
 
Ook ik ken het progje niet, maar het lijkt, als je wat Googled, niet fout te zijn.

Los hiervan ben ik van mening dat je met een al dan niet gratis virusscanner, Malware Bytes en eventueel nog aangevuld met Ccleaner, je machine voor 99,99% beveiligd hebt tegen ellende van buiten (en van binnen)
 
Er is een site met reviews en dat liegt er niet om. Zeer slecht! Het programma zou met fake-meldingen komen. Norton geeft aan op Google dat iedere doorverwijzing 6 computerbedreigingen bevat en dat zijn dan de koppelingen naar de exe.bestanden.

Is Security Reviver foutieve zaak ? Uw PC is nog steeds onveilig , zegt hij.
Heb jij een betaalde versie dan? Of is dat een melding van een trial?
 
Dit is een scam en kennelijk ook een manier om virussen te verspreiden bij mensen die goed zijn van vertrouwen en met minder verstand van zaken. Er is trouwens geen geld terug mogelijkheid zoals beloofd. Het de-installeren zal moeilijk genoeg zijn maar je zal een hulpprogramma moeten draaien om te zien wat er nu op de computer opstart. Ik adviseer om hiervoor AutoRuns van Sysinternals te gebruiken. Zoek de onbekende namen met Google. Best een werk van meer dan een uur maar je weet dan beter wat er opstart dan met goede malware scanners en dat was de bedoeling in de eerste plaats denk ik. Maak aantekeningen voor een volgende controle en dubbelcheck resultaten van dat iets een bedreiging of systeem belastend zou zijn.

https://www.sitejabber.com/reviews/www.reviversoft.com
 
Wantrouw alle gratis zaken.
Vraag u af waarom het gratis is. Niets is gratis. Ze zullen dus op een andere manier geld aan u gaan verdienen, of malware op de pc plaatsen.
malware die in het minst erge geval u steeds naar bepaalde web sites stuurt, maar in het slechte geval al u internet handelingen volgt en zelfs uw wachtwoorden steelt.

Download NOOIT zomaar gratis software, hoe mooi en aantrekkelijk het ook wordt gepresenteerd, zonder eerst goed rond gegoogeld te hebben wat de ervaringen van anderen zijn hiermee.
Lees hier meer: https://sr-pc-hulp.nl/Populaire gratis software en download sites en de malware die daar in zit.pdf

U heeft deze troep kennelijk al gedownlaod en aan het werk gezet. dus voor u is deze waarschuwing te laat.
Advies: laat de pc asap controlen op malware en verwijder dit.
 
Laatst bewerkt:
Voor het grootste gedeelte in principe wel mee eens, maar de tooltjes in onderstaand plaatje gebruik ik toch al "100" jaar tot volle tevredenheid en ik meen met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te weten dat er met deze tooltjes qua malware / spyware, niets mis is.

gratis.jpg
 
Natuurlijk zijn er "onschuldige" gratis tooltjes, zoals bijv Ccleaner. Ik zeg daarom ook in mijn bericht dat u eerst moet googelen wat de ervaringen zijn.

Dat neemt niet weg dat er nog steeds op gelet moet worden waar vandaan deze tooltjes gedownload worden.
Dat moet altijd van de website van de makers en niet van malware-gevende websites als Softonic
 
Overdrijven is ook een vak.
Wantrouw alle gratis zaken.
Download NOOIT zomaar gratis software, hoe mooi en aantrekkelijk het ook wordt gepresenteerd, zonder eerst goed rond gegoogeld te hebben wat de ervaringen van anderen zijn hiermee.
Dat kan maar die reviews worden ook steeds meer gemanipuleerd. Punt is dat er veel programma's zijn die het computergebruik veel aangenamer maken. Ook software die echt wel goed en betrouwbaar is en die later met een licentie geld kosten, Dat mag, want is het is goede software waar je wat aan hebt. Neem bijvoorbeeld Allway Sync en Legacy.

Feit is dat een computergebruiker onmogelijk in staat is het hoofd te bieden aan alle bedreigingen. Dat moet een security programma doen. Als ik websites bezoek zie ik al direct of deze veilig zijn. Downloads worden direct gecontroleerd. Meestal zet ik setups op het bureaublad en controleer deze eerst met de scanner en bij installatie wordt ook nog eens gecontroleerd.

Wat volgens mij veel meer wordt onderschat en veel gevaarlijker is, is de privacyschending en waar de pc-gebruiker zonder het te weten toestemming voor geeft (voorwaarden). Het zogenaamde delen, locatiebepalingen, het verzamelen van data etc. etc. Dat is veel lastiger omdat securityprogramma's daar zelf aan meewerken.
 
Laatst bewerkt:
Eer je zulke software installeer zoek je zelf in de diverse forums en met google wat de ervaringen zijn met zo'n programma...
Ervaren mensen doen dat vanzelf al en weten daar hun weg.

Vaak is het zo: wat voegt een programma toe, waarom wil je het persé?

Meestal is het de "nieuwigheid" net als met gadgets.. de drang om een gadget te kopen... (dit geval proberen)
Als het dat is... richt dan een onafhankelijk test systeem in met een ouder systeem die je voor een prikkie koopt of zelf in elkaar zet..
Laat iig het goede systeem met rust...

Tja...dit:
Uw PC is nog steeds onveilig , zegt hij.
dat zullen ze altijd zeggen.... anders koop je dat pakket niet.. dus veel van die programma's vinden altijd wat...
En de leek die geen verstand heeft van pc/software.. daar breekt het zweet uit...
of meldt zich hier...
Moet ik daar in trappen of is dat serieus.
Beantwoord nu zelf die vraag maar... of wil je nu steeds dat wij zeggen "Vooral doen...(maar laat je maar bedonderen?)"... of ... vul maar in.

Het is net als op Marktplaats: "is het te mooi om waar te zijn... dan zal het ook wel zo zijn...."
Ga je wel in zee gaat... verklaar je daarmee ook jouw virusscanner voor wel erg slecht...
Nu zien die ook niet alles, maar pak dan Malwarebytes erbij, die heeft een goede reputatie.
 
Laatst bewerkt:
Wel veel weer geleerd hier.
Bedankt allemaal !!!!

Ik meen voor 98% zeker dat ik op dat genoemde scherm van Reviver nog NIET !!!! ge- of beantwoord had.
Blijft wel verdacht dat dat scherm van hun, met download verzoek op zich, zich steeds weer meldde.

Nu heb ik dat 23 paginas''s van sr-pc-hulp.nl/Populaire enz .door gelezen, en bewaard. Mijn dank .

Daarna op mijn windows 10 configuratie gekeken welke programma's daar als gedownload genoemd worden en het idd. genoemde programma verwijderd, ondanks het verzoek van Reviver of ik dat echt wel wilde verwijderen ondanks de genoemde zg. voordelen ervan.

Na het opstarten opnieuw, bljjft het nu echt weg.
Of er toch wat gevaarlijks gebeurd is, is nu afwachten.

En nu ga ik wat zeggen.................hou je vast :))

Stel JIJ !! krijgt TOTAAL onverwacht een herseninfarct, CVA of Tia, en je denk vermogen is nu erg aangetast....................
Weet jij !!!!!!!!!! dan eigenlijk wat er met in je bezit zijnde PC, Laptop, Tablet gaat gebeuren ??????????

Is die nog standaard uitgevoerd ? Heb je er wijzigingen aangebracht, toegevoegd waar een normale gebruiker mee overweg kan ??????
Weet je vrouw, meisje verloofde of directe familie dat, die hem overneemt ????????

Och , ik noem het maar hoor :)

Bedankt allemaal, ik hoop je vooreerst niet meer te ontmoeten, :) :) :)
 
Slecht te zijn geschreven zegt ook wel iets over de intenties van een programma. Succes.

Op de gewetensvraag:
Daar is het programma AutoRuns handig voor.
Je kan dus echt wel zien wat er op een computer wordt opgestart.
Gebruikssporen kan je verwijderen met het hier ook al genoemde CCleaner.
Als ik een computer van een ander krijg dan is dit meestal niet hoe je het wilt hebben dus begin je overnieuw en daarbij kan je eerst documenten en afbeeldingen, muziek of video bestanden naar wens kopiëren. Voor mijn eigen heb ik wachtwoorden, account namen, licentienummers en pin toegang codes van apparaten genoteerd. Computers zijn juist handig voor alles wat je moet onthouden of wilt bewaren. Daar maken we echt wel gebruik van.

Vaak blijken veel computers deel uit te maken van een botnet. Op afstand kan dan worden bepaald dat je vaak naar bepaalde websites gaat om ze te overbelasten. Malware kan later nog bepalen welk doel zij dient. In principe kan het ook zoeken naar computers van bepaalde gebruikers zoals bedrijven. Spyware verzamelt meestal meer gegevens dan wat een kwaadwillende zal gaan gebruiken. In al deze gevallen heeft de gebruiker geen notie van de werking van de malware. Daarom: doe regelmatig de malware scans en controleer wat er opstart (het best met AutoRuns).
 
(Net iets fout gedaan. Sorry.)
Antwoord naar Alfred 2:
Eerste zin begrijp ik niet helemaal, maar ik ga alleen van goede bedoelingen uit, hier dus ook!
Verder was mijn *gewetensvraag* ook ECHT goed bedoeld.
Ben al te oud lijkt het nu te worden in deze hobby.
Waar is de DOS tijd gebleven, en de BASIC en de basiciodeprogramma op zondagmiddag. .....
Genoeg geouwehoer nu. Tijd me terug te trekken.
Stoor je niet aan mij, zal deze site niet meer zo vervuilen :)
Tot later, misschien.......
 
Je hoeft je niet te verontschuldigen....
Imho heb je voldoende feedback gekregen wat anderen van dit soort programma's / rommel vinden...
En ik heb toch echt wel het idee dat je best zelf kunt bedenken wat idt betekent..
ondanks het verzoek van Reviver of ik dat echt wel wilde verwijderen ondanks de genoemde zg. voordelen ervan.
Een goed programma verkoopt zich zelf en heeft dit niet nodig.... Dan hoef je ook minder zorgen te maken over degene die jouw pc overneemt mocht er überhaupt iets gebeuren ..

Heel simpel kan iedereen: als je een onbekend programma vindt... vul het in de zoek optie van het forum in... en... je vindt dan
* 4 hits maar....
* waarvan 1 dit topic is...
* 1 waarvan security en reviver niks met elkaar te maken hebben..
* blijven er 2 over waar het ergens genoemd wordt oa een listing... maar niet over de software zelf..

Dus : niemand in het forum die het dus actief besproken heeft op een of andere manier.. waaruit enig nut zou blijken
Ik vermoed.. imho dat de ervaren mensen allang een keer die software genoemd/aangeraden hadden.... als het zo bijzonder/nuttig was....

Dus aan jouw uiteraard de vrijheid om het te proberen....maar is het nu het moment wel omdat zelf te doen... volgens mij zit je totaal er niet op te wachten nu dat jouw systeem onderuit gaat... met alle gevolgen van dien.

En ken jezelf: ben je zelf geschikt om dat allemaal uit te vogelen? Jij kunt vast iets heel goed wat wij niet kunnen....
 
Het is prima geschreven door u en je kan in berichten zeggen wat je wilt. Niets dan goeds hierover.

Slecht te zijn geschreven zegt ook wel iets over de intenties van een programma. Succes.

Dit gaat over het programma, wat slecht geschreven blijkt te zijn wanneer er steeds meldingen komen. Ik bedoelde dat de programmeur de nadruk heeft gelegd op het verdienmodel en minder aandacht besteedt aan de gebruiksvriendelijkheid. Het onderwerp is "programma."

Of je de computer goed en veilig gebruikt dat is misschien iets wat je wel eens met anderen kan overleggen. Als je niet meer de jongste bent dan kan welzijnswerk gevraagd worden om een cursus te organiseren. Een goed punt wat hier gemaakt werd dat is in ieder geval om Google of een andere zoekmachine te gebruiken om ervaringen van anderen te lezen.

Tot bij de volgende vraag dan. Alfred 2
 
Malwarebytes : geen probleem CCleaner evenmin.

Ik sluit af .
Gegroet en voelde me weer helemaal thuis hier :)
Met 40 jaar DOS, PC en software ervaring, mag dat ook wel :)

Nou zo houden aub
 
DOS : betekende dat niet : Die Ongelofelijke Sh*tzooi ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan