pdf in access

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de opmaak van een tabel heb je voor elk veld een aantal opties. Kies de optie "Hyperlink"
Dat is een advies dat ik ten sterkste afraad om te gebruiken. Ook al vind makkikis het heel simpel. Hou het bij tekstvelden.
 
kan ik dit veld ook kopiëren en plakken in een andere DB?
Ik had hier nog niet op gereageerd zie ik, en dat moet natuurlijk nog wel.
Ja, je kunt het principe denk ik wel simpel kopiëren naar een andere db, mits je de veldnamen aanpast of overneemt. De functies zijn generiek, dus die werken altijd wel. Het gaat dus voornamelijk om de manier waarop je de velden op je formulier gebruikt.
 
IIk zou zeggen: TS wil graag een database, laten we daar dus een oplossing voor aandragen en stoppen met Excel voorbeeldjes :).
Soms helpt het out of the box denken iemand zeker wel... Het komt meermalen voor dat een TS'er wat vraagt en je dat zo zou kunnen doen maar dat er meer wegen naar Rome leidt.
Het is niet zo "gepast" om mij daarop terecht te wijzen dat dit niet zou mogen.... laat de TS kiezen uit het antwoord wat hem/haar bevalt. Als hij kiest voor een DB, prima toch, xls ook prima. Mij om het even.
 
Beste octafish

Als u dat ten sterkste afraadt mag ik dan ook weten waarom ?
grts
Makkikis
 
Omdat hyperlink velden alleen maar onnodige meuk toevoegen aan de inhoud; probeer maar eens een email adres in een hyperlink veld te zetten. En het is een volslagen overbodig veld, want met een tekstveld bereik je exact hetzelfde, en de inhoud is veel beter te controleren. Je kunt vanuit dat tekstveld met Application.FollowHyperlink namelijk alles openen wat je wilt. Ik heb het in alle jaren dat ik met Access werk nog nooit gebruikt, en al helemaal nooit nodig gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan