Query bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuckyFm

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2015
Berichten
91
Beste forumleden,

Misschien wil ik wel graag het onmogelijke, ik wil graag in mijn query een optie in bouwen om in een rapport tijdelijk de speler ID te verwisselen.
Kortweg zou ik graag dat als speler 1 heeft gespeeld als tweede speler deze speler in mijn rapport op de plek van speler 1 komt met zijn eigen gegevens uiteraard.

De Query:
Code:
SELECT * FROM tblLongRes WHERE Speler1ID= " & Me.cboSpeler1 & " Or Speler2ID= " & Me.cboSpeler1 & "

in het geval dat speler2ID overeenkomt met cboSpeler1 dan zou ik graag zien dat in het rapport deze gegevens worden weer gegeven bij Speler 1.

voorbeeld:

Resultaat nu:

Speler1Id Punten Serie Winst - Speler2Id Punten Serie Winst
13 66 23 1 14 45 16 0
15 57 26 0 13 61 19 1

Gewenst resultaat:

Speler1Id Punten Serie Winst - Speler2Id Punten Serie Winst
13 66 23 1 14 45 16 0
13 61 19 1 15 57 26 0

ect.

Natuurlijk zou dat heel simpel kunnen met een Bijwerk query maar ik wil niet de tabel updaten.
Ik wil dit alleen in het rapport, als dat mogelijk is.

Speler1Id Speler Punten Serie Winst - Speler2Id Tegenstander Punten Serie Winst
13 Naam1 66 23 1 14 Naam2 45 16 0
13 Naam1 61 19 1 15 Naam3 57 26 0

Hopelijk heb ik zo duidelijk genoeg gemaakt.

Alvast bedankt voorde suggesties.

Gr, Luc
 
Zoals het er nu staat, is er weinig chocola van te maken. Dus graag een voorbeeldje, of meer uitleg en desnoods in een Excelletje de gegevenstabel zetten zodat we die kunnen importeren.
 
Opgelost of workaround

Bedankt voor jullie reacties.

Allereerst had ik in mijn vraagstelling al gesuggereerd dat het waarschijnlijk niet mogelijk was.
Nu heb ik een workaround gecreëerd door de tabel te kopiëren daarop een bijwerk query losgelaten.

Deze query verwisseld gewoon de gegevens van speler 1 naar speler 2 en omgekeerd.

Nadat het rapport is gesloten kan deze tijdelijke tabel weer worden verwijderd.

Gr, Luc.
 
Allereerst had ik in mijn vraagstelling al gesuggereerd dat het waarschijnlijk niet mogelijk was.
Dat heb je mij niet horen zeggen :). Het zal namelijk best wel mogelijk zijn, maar ik sta niet te popelen om dat zonder voorbeeldje na te gaan bouwen. En Johan denk ik ook niet. Maar als de workaround afdoende werkt, dan is dat natuurlijk oook prima.
 
Octafish,

Dat heb ik jullie inderdaad niet horen zeggen, maar na een helder momentje (ze zijn spaarzaam :) ) kwam ik op deze oplossing en die werkt.
Dus probleem opgelost zullen we maar zeggen.

Gr, Luc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan