HD youtube filmpje speelt niet goed af

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricklarissa

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2016
Berichten
24
Hallo ik ben van provider veranderd en bij de vorige liep een HD filmpje van bv you tube niet soepel af nu zit ik sinds 2 dagen bij een andere provider en daar heb ik het zelfde probleem wie weet de oorzaak?
Zodra ik het filmpje naar een slechtere beeldkwaliteit zet dan gaat het wel goed hoe kan dat toch.
Heb nu een van de duurste en snelste verbinding ik ben overigens niet om die reden veranderd maar zit me wel weer dwars.
gr Patrick
 
Dag, welke hardware heb je en probeer je ook andere browsers? In de BIOS kan ingesteld moeten staan dat de (PCI) grafische kaart gebruikt wordt en niet de on-board chipset met monitor aansluiting op de computer. Bij een computer voor kantoor gebruik kan je geen snelle video afspeelmogelijkheden verwachten.

Een oorzaak kan zijn dat de grafische kaart geen geschikte driver heeft. Dat merk je aan het niet soepel willen scrollen en niet gladjes schuiven van vensters. Maak zeker dat de gekozen resolutie en verversingsfrequentie bij de monitor passen. In het grafisch stuurprogramma kan het veel verschil maken dat je de schuifbalk tussen kwaliteit en snelheid naar snelheid schuift.

Installeer de nieuwste versie van Flash voor de browser en schakel eens over van de HTML5 naar Flash weergave methode. Sommige computers willen liever geen HTML5 afspelen. Ik kan dit in Firefox nog wisselen met de add-on "HTML5 Video Schakelaar"

Bij Windows 7 de map C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash eens wissen en ook de tijdelijke internetbestanden.

Met AutoRuns kan je kijken wat er opstart op de computer, kijk vooral bij de categorie Browsers. Indexeer service voor Windows Search kan een belastend achtergrond proces zijn en virus scans ook. Zou je een langzame computer hebben, schakel dan eens onnodige programma's uit om wat processortijd en geheugen vrij te maken. Ik heb wel eens last gehad van een geluidsstuurprogramma, die eigenlijk helemaal niet nodig was. Updaters zijn zeker verdacht de computer bezet te houden.

Hardware versnelling uitschakelen binnen de instellingen van de browser kan het verschil maken. Anders is hardware versnelling wel een goede methode om te kiezen natuurlijk.

Soms helpt Protected Mode uitschakelen bij FireFox. Type about:config in de adres balk.
Zoek naar: "dom.ipc.plugins.flash.disable-protected-mode" en verander de status in "true".
Herstart Firefox.
 
Als de computer niet grafisch is dan zou een (betere) grafische kaart de snelheid zeer verhogen. Het is de beste upgrade.

In het geval van achtergebleven hardware helpt het paardenmiddel van het aantal kleuren terugbrengen. Je hebt bijvoorbeeld ware kleuren van 32 bits kleurdiepte en kan best 24 bits kleurdiepte selecteren in het stuurprogramma (rechtsklikken op het bureaublad). Met wat minder kleuren zie je de kleine overgangen iets gepixileerd. De lucht heeft dan bijvoorbeeld vier of vijf randen er in, wanneer je goed kijkt. De snelheid van verwerking gaat hiermee zeker omhoog dus probeer het eens.

We wachten nog op informatie over de hardware. Een programma waarmee je kan zien wat je in de computer hebt en bovendien ziet wat er te detecteren valt aan voltages en temperaturen is Open Hardware Monitor: http://openhardwaremonitor.org/
 
Hoe kan ik zien of mijn comp grafisch is dan?
En dank je voor de tip ga het zeker proberen zodra ik even de tijd en het geduld heb!
 
Sorry heb eerste lange bericht niet gelezen :) ben nog even bezig ermee :D
dank je voor de duidelijke uitleg al vast!
Fijne avond
 
Ja, dat kan je net ontdekt hebben. Computers met eenvoudige en al wat oudere technologie zijn nu eenmaal goedkoper. Als een computer langer dan 20 jaar mee gaat dan heb je ook een exemplaar die minder presteert. Wanneer het niet gaat om films, spelen en beeldbewerking dan zijn de grafische chips meestal alleen geschikt om Windows vensters te laten zien en documenten te openen en te bewerken. Men noemt dat kantoortoepassingen.

Dat de computer niet grafisch is betekent dan dat het beeld niet z'n sterkste kant is.

Elke Chipset wordt beoordeeld en de snelheid ervan gemeten. Het kan in een spel bijvoorbeeld een bepaald aantal beelden per seconden genereren. Dat geldt eveneens voor de chipsets die op een, extra te plaatsen, grafische kaart zit. We zoeken dat dan op met Google. Het soort slot, waar de grafische kaart ingestoken wordt zegt iets over de verwerkingssnelheid. Vroeger had je AGP en tegenwoordig PCI-e. Met de gegevens van wat de grafische chipset is en of er een insteekkaart geplaatst is, kan je dus bepalen of de HD video afgespeeld kan worden. Het soort computer zegt iets over of er een upgrade mogelijk is. Bij heel oude computers hoef ik je niet verder te gidsen want de benodigde snelheid haalt het dan niet. Verschil zou kunnen maken dat het virtuele of schijfgeheugen wordt vergroot (minimaal even groot als maximaal) en dat Windows niet het meest belastende thema zoals Airo, en de mooiste effecten gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan