Veld T_01.value moet een tekstveld blijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Offthefield

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Berichten
369
Veld T01_Value is een tekstveld maar als ik deze met onderstaande macro wil plaatsen in een andere
blad wordt het opeens een "semi" numeriek veld

Mijn artnr. = 500.00002770 (tekst) -> maar na deze macro wordt het 500,0000277 (ook zonder de laatste 0)

De opties die ik geprobeerd heb zijn : T_01.Text, cStr(T_01.Text),cStr(T_01.Value)

Bij al deze opties bleef het resultaat hetzelfde.

Heeft iemand een idee wat het zou moeten zijn ?

Bij voorbaat hartelijk dank


Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
''
lastRow = Sheets("InvoerenOrders").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    If MsgBox("Correcte ingave?", vbYesNo + vbQuestion, "Kijk de gegevens na!") = vbNo Then Exit Sub
    Cells(lastRow + 1, "A").Resize(, 6) = Array(CB_01.Value, [FONT=Arial Black][COLOR="#FF0000"]T_01.Value[/COLOR][/FONT], T_02.Value, T_03.Value, T_09.Value, T_10.Value)
    MsgBox "Nieuwe ingave is opgeslagen!", vbInformation, "Klaar"
    LB_01.ListIndex = -1
LB_01.TopIndex = 0
'
T_09.Value = ""
T_10.Value = ""
''
T_09.SetFocus
End Sub
 
Doe dit eens:
Array(CB_01.Value, "'" & T_01.Value, T_02.Value, T_03.Value, T_09.Value, T_10.Value)
 
dat lijkt mij dan een quootje te missen:
Code:
Array(CB_01.Value, """" & T_01.Value & """" , T_02.Value, T_03.Value, T_09.Value, T_10.Value)
Of
Code:
Array(CB_01.Value, "'" & T_01.Value & "'" , T_02.Value, T_03.Value, T_09.Value, T_10.Value)
 
Nee. 1 Enkele quote voor de waarde is voor Excel voldoende om de waarde als tekst te behandelen.
Wellicht dat jouw methode ook werkt, dat weet ik zo niet, maar nodig is het dus niet.
 
@Octa

Dat lijken mij teveel aanhalingstekens ;)
 
OctaFish , edmoor,

Hartelijk bedankt,

Gelijk alle 3 de versies geprobeerd, de onderstaande versie geeft voor mij het beste resultaat
Array(CB_01.Value, "'" & T_01.Value, T_02.Value, T_03.Value, T_09.Value, T_10.Value)

De andere versies geven "500.00002770" en 500.00002770'

Ik kan weer verder gaan!

Top!
 
Nu komt het volgende probleem, ik heb ook een numeriek veld (2 decimalen) en een datum veld (dd-mm-yyyy),
die krijg ik ook niet goed!

Weet iemand hoe ik dit goed in de cel krijg ?

Bij voorbaat dank
 
Met een voorbeeld documentje krijg je sneller en beter antwoord.
Als het beide uit een textbox komt dan je dat bijvoorbeeld formatteren naar Double voor het numerieke deel en de datum met Cdate naar een echte datum.
 
Ik was al aan het stoeien met Ccur en cDate,
maar kan je deze ook combineren met een format() ?
 
Dat kan maar is alleen nodig als je het in een specifiek als Tekst ingestelde cel wilt zetten.
Anders niet.
 
Het gaat om de velden T_07 en T_08, deze velden wil ik nog perfectioneren (in CommandButton2_Click())

CCur(T_07.Value), CDate(T_08.Value)

Hierbij het bestandje, misschien wordt het dan iets duidelijker
 

Bijlagen

  • TESTVERKOPEN.xls
    73 KB · Weergaven: 49
Wat is het probleem ermee? Voorzover ik kan zien werken die prima.
 
Als ik er bv. een euro-teken voor het getal wil hebben, kan dat ook met een vba functie?
of moet ik gewoon met eigenschappen de desbetreffende kolom benoemen met valuta en €
 
Zet dit eens net voor de MsgBox in die Sub:
Code:
Cells(lastrow + 1, "D").NumberFormat = "$#,##0.00_);($#,##0.00)"
 
edmoor,

Ipv Cells(lastrow + 1, "A").Resize(, 6) -> Cells(lastrow + 1, "D").NumberFormat = "$#,##0.00_);($#,##0.00)" geeft hij een error

Ipv Cells(lastrow + 1, "A") -> Cells(lastrow + 1, "D").NumberFormat = "$#,##0.00_);($#,##0.00)" geeft hij ook een error

ik denk dat ik toch iets fout doe?
 
Je moet er niks aan veranderen, alleen de regel die ik liet zien toevoegen, net zoals ik zei en op de plek die ik aangaf.
 
Waarom geen .resize(,7) gelijk aan de array?
 
edmoor, HSV,

Ziet er mooi uit, hartelijk dank voor de snelle hulp,
hier kan ik weer mee verder.:thumb:

Top!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan