Domeinnaam in adresbalk weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

FVG

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Berichten
40
Ik heb een webpagina die gehost is bij Telenet (vorm: users.telenet.be).
Ik heb ook een domeinnaam die is doorgelinkt naar dit users.... adres.
Mijn gebruikers zien altijd in de adresbalk de htm-paginanaam voorafgegaan door het volledige path bij Telenet.
IK heb ergens gelezen dat je via een HTACCESS bestand dit zou kunnen wijzigen.
Wat ik graag zou hebben is dat op alle pagina's van mijn website in de adresbalk gewoon de domeinnaam komt te staan.
Weet iemand welke commando's er hiervoor in het htaccress bestand moeten komen te staan.
 
Niet op deze manier met .htaccess. En gelukkig maar ook:

Dan had iemand al snel een eigen fake/phishing-site gemaakt, en de domeinnaam veranderd in www.rabobank.nl.

Met .htaccess kan je alleen alles na je hostname aanpassen, en dan is het zozeer de vraag of .htaccess ook aanstaat? Vaak is dat bij internetproviders niet eens mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat het kan. Ik beheer nog een andere website die doorgelinkt is via een andere hostingservice en daar zie ik op alle pagina's gewoon de domeinnaam staan. Dus het zou moeten kunnen.
Kent iemand dan een andere manier waarop ik dat zou kunnen bekomen?
 
Via DNS bij de domeinregistrar en een virtual host gekoppeld aan je domein bij Telenet. Maar ik geef een kleine kans dat Telenet daar wat mee doet.
 
Laatst bewerkt:
Het kan bij Telenet.be als je bij de Business afdeling een hosting pakket kiest. Je krijgt dan een Linux webserver (Apache, PHP, MySql, domeinnaam). Totaal 60 Euro p jaar excl btw. Maar voor deze prijs kan je ook gaan shoppen bij andere hosting providers.

Met .htaccess kan je alleen alles na je hostname aanpassen, en dan is het zozeer de vraag of .htaccess ook aanstaat? Vaak is dat bij internetproviders niet eens mogelijk.
Helemaal met php4u eens. Het aanbieden van een internet aansluiting is wat anders dan het aanbieden van een hosting pakket. Dat zal waarschijnlijk het antwoord van Telenet ook zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal. Ik zal bij Easyhost eens informeren naar domain masking. Doen zij dat niet dan zal ik mij erbij moeten neerleggen. 26 euro per jaar extra is mij voor dit projectje voorlopig te veel.
 
Als je dit artikel leest dan is de conclusie dat in alle gevallen de url in de adresbalk van de browser niet wordt gemaskeerd want dat is namelijk onmogelijk! Omdat je geen geld wilt uitgeven is alleen oplossing 1 mogelijk maar dan kan je als website bezoeker naar beide domeinen browsen (doe ik regelmatig als ik een iframe zie). In het ene geval zie je de pagina in een <iframe> en in het andere geval zie je gewoon de pagina. De provider kan je dus nergens mee helpen.

Als het om de prijs gaat dan is Versio Starter wat voor jou, hosting met domeinnaam is bij hun 11 Euro incl btw p jaar.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost. EasyHost biedt de optie om naast webforwarding ook cloaking in te stellen.
Dit heb ik gedaan en nu komt op ALLE pagina's van mijn website niet meer het Telenet-adres maar wel de domainnaam.
Dank aan iedereen
 
Cloaking

Wat is cloaking? Cloaking wordt gezien als een onnatuurlijke vorm van zoekmachine optimalisatie, ook wel black hat seo genoemd. Door aan cloaking te doen maak je een onderscheid tussen gewone bezoekers en crawlers van een zoekmachine, door hen andere content te laten zien. Bezoekers zien dus een gewone webpagina, maar de zoekmachines zien een totaal geoptimaliseerde pagina die vol kan staan met links en zoekwoorden. Ook een goed voorbeeld hiervan is het onzichtbaar maken van teksten voor gewone bezoekers, terwijl de zoekmachines deze wel kunnen zien. Dit is al simpel te doen door de tekst dezelfde kleur te geven als de achtergrondpagina.

Waarom is cloaking onnatuurlijk?

Cloaking is absoluut een manier van valsspelen: je scoort er een bepaalde tijd goed mee in de zoekmachines, maar na verloop van tijd zal bijvoorbeeld Google door hebben dat je bezoeker niet centraal staat, maar dat je gebruikmaakt van bepaalde methodes om goed te scoren. Hier kan dan een penalty op volgen. Het is veel slimmer om ervoor te zorgen dat je een pagina creëert die niet alleen prettig leest voor bezoekers (en relevante informatie bevat), maar die ook af en toe gebruikmaakt van een (interne) link en de belangrijke zoekwoorden. Op die manier zal je pagina op lange termijn goed scoren in de zoekmachines, maar scoor je op korte termijn al bij je bezoekers omdat je zorgt voor goede content.

Als een site wordt gehackt, maakt de hacker vaak gebruik van cloaking om het detecteren van de hackpoging moeilijker te maken voor de site-eigenaar.

Vreemd, ik heb in je vraag hier niets over gelezen, over cloaking.
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat Google je site niet hoog zal laten ranken. Dus als je een bedrijf of organisatie hebt:

STOP MET CLOAKEN!

Beste advies: Zorg voor een koppeling via DNS, of zorg voor goede hosting die direct aan je domein vast zit.
 
Ik ben het helemaal met femke98 en php4u eens, NIET DOEN. Google krijgt op een moment zeker in de gaten dat er gebruik wordt gemaakt van cloaking en zal je daarvoor zoveel strafpunten geven dat het een jaar kost om daar vanaf te komen. Meer over de meest voorkomende search engine spam penalties (klik) die negatief worden gewaardeerd.
 
Goed dat jullie dit laten weten.
Wel raar dat EasyHost.com dit dan voorstelde.
Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan