Sommige websites niet bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

IgniteIddo

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
1.334
Ik heb een issue met 1 PC. Deze kan bepaalde websites (bijvoorbeeld nu.nl) niet bereiken. Ook via IP adres (bijvoorbeeld 216.58.211.110) lukt dit niet. De foutmeldingen in Chrome zijn respectievelijk ERR_NAME_NOT_RESOLVED en ERR_ADDRESS_UNREACHABLE. Sommige websites, zoals google.com en facebook.com kunnen weer WEL bereikt worden. Dit speelt op zowel Chrome als op Edge, dus het is niet gerelateerd aan een browser. Ook een teamviewer sessie van buiten het eigen netwerk gaat prima.

Ik heb al geprobeerd om een handmatige DNS server op te geven, evenals de volgende command prompt opties:

ipconfig /release
ipconfig /all
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
netsh int ip set dns
netsh winsock reset

Andere PC's op hetzelfde netwerk ondervinden geen problemen en deze PC heeft het vorige week op hetzelfde netwerk nog wel goed gedaan. Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, Probeer deze reeks opdrachten als administrator. Dus rechts klikken bij Uitvoeren.

ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
ipconfig /registerdns

Anders de cookies wissen misschien.

De Netwerk Adapter DNS op 8.8.4.4 en 8.8.8.8 instellen (google).

Router en computer herstarten.

Hier nog na te zien: https://www.youtube.com/watch?v=cHWwTDk9ytQ
 
Ik ben al een stapje dichterbij de oplossing gekomen. Het lijkt dat de pc ip4 adres van mijn router niet goed overneemt. Als ik een vast IP4 adres opgeeft kan hij de website wel goed bereiken. Maar hoe komt het dat hij het ip4 adres van mijn router niet goed overneemt?
 
Ik ben al een stapje dichterbij de oplossing gekomen. Het lijkt dat de pc ip4 adres van mijn router niet goed overneemt. Als ik een vast IP4 adres opgeeft kan hij de website wel goed bereiken. Maar hoe komt het dat hij het ip4 adres van mijn router niet goed overneemt?

Het kan een malware probleem zijn. Doe de opdracht sfc /scannow. Scan met MBAM en Superantispyware.

Volg verder eens dit draadje van het Microsoft forum: https://answers.microsoft.com/en-us...an-i-fix/1de52db3-b032-4129-bec4-b48fc4fb8959 Eén van de stappen daarin is het instellen van het automatisch verkrijgen van IP adres en DNS server adres.

Wat je altijd kan proberen dat is terug gaan naar een systeemherstelpunt of een programma of de updates ervan van vlak voor dat het probleem begon weer verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan