Elementen toevoegen die op elke pagina worden herhaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lschot

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Berichten
47
Goedemiddag;
Als bakker zijnde ben ik een receptenboek aan het maken voor de recepten die ik in de bakkerij gebruik.
Ik doe dit in word 2016 dat bij mij draait onder windows 7.
Hiervoor heb ik een sjabloon gemaakt (zie bijlage) met een koptekst, en daaronder een tabel.
De bedoeling van dit sjabloon is voor mij dat elke pagina er hetzelfde uitziet, de naam van het recept overal hetzelfde, en ook de positie van de diverse onderdelen op elke pagina gelijk.
Op de eerste pagina gaat het helemaal goed, ga ik echter met CTRL-ENTER een nieuwe pagina starten, dan blijft alleen de koptekst over.
Momenteel vul ik de eerste pagina niet in, zodat ik de tabellen die ik wil hebben kan kopiëren en plakken naar de nieuwe pagina, maar het lijkt mij dat office hier een perfecte oplossing voor heeft.
Hopelijk hebben jullie een idee.
Dank jullie wel.
 

Bijlagen

  • test.docx
    91,9 KB · Weergaven: 79
..., maar het lijkt mij dat office hier een perfecte oplossing voor heeft.
Ja, die 'perfecte oplossing' is er natuurlijk: geen Word gebruiken namelijk. Word is een tekstverwerker en dat doet niets meer dan een stramien aanbieden waarin jij je tekst typt. Zo'n stramien (sjabloon genoemd) bevat dan de pagina-instellingen, lettertypes, stijlen etc. Maar meer biedt Word niet. Elke letter die er in moet komen, zul je moeten typen. Dat is nu eenmaal ook de essentie van tekstverwerken. OVerigens is jouw bijgeleverde voorbeeldje geen sjabloon, maar een gewoon Word document, maar dat doet voor het verhaal verder niet ter zake. Wat jij in je document hebt gedaan, is dus 'alvast' wat tekst geplant, waaronder een koptekst en een tabel. Maar daar kun je verder niet zoveel mee; die velden en tabel kun je vullen maar dat is het dus. Wil je dezelfde tekst (lees: tabel) nóg een keer gebruiken, dan is er maar één oplossing: knippen en plakken. Dat kun je dan wellicht nog doen met een macro, maar de handeling an sich blijft bestaan.

Je vroeg of Office (niet: Word) er geen perfecte oplossing voor heeft, en die is er natuurlijk: een database van maken. Wil je dat echt goed doen, dan heb je Access nodig. Veel gebruikers op HelpMij zweren bij Excel, en daar kun je ook een heel eind mee komen. Maar dan moet je veel meer programmeren dan in Access. Je bent bakker zeg je? Ik heb voor/met een bevriende bakker een tijdje geleden ook een Recepten database gemaakt. Is-tie heel tevreden mee en over. Dus het kan prima :).
 
Dank je wel voor je antwoord.
Ik ben gelukkig al heel lang nieuwsgierig naar access, en mijn eerste database is nu dan ook een feit.
Er moet natuurlijk nog wel een hoop gebeuren om mijn eindresultaat te krijgen zoals ik het wil, maar dat komt wel.
 
Dan zien we je graag verschijnen in het Access forum :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan