formulier openen met specifieke record

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten20

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2017
Berichten
8
hallo

ik heb een formulier opgbouwd in kolommen nu heb ik en kolom met uitleen ID. nu wil ik als ik op dit cijfer klikt dat er een nieuw formulier opengaat met dat speciefieke uitleen ID.

ik ben nu zover dat ik het formulier dat ik wil openen wel open krijg maar niet op die specifieke record.
ik heb dit gedaan met de macro formulier openen. moet dit anders of weet iemand hoe ik dit voor mekaar krijg?
 
kan ik helaas niet doen staat gevoelige info in.

snap je wel wat ik bedoel? of moet ik het proberen duidelijker uit te leggen
 
Ik heb je echte bestand niet nodig, maar een voorbeeldbestand (met flauwekul-info) waarin ik kan zien wat je precies bedoeld, want dat begrijp ik namelijk niet helemaal.
 
Met een macro zou het in beginsel ook moeten kunnen, maar dat vereist op zijn minst dat je formulier op de juiste manier werkt. En dat is vermoedelijk niet het geval. Als je (doorlopende) formulier is gebaseerd op een tabel of een query, dan heb je, als je een knop maakt, twee opties: 1. <Formulier openen en specifieke gegevens zoeken> en 2. <Formulier openen en alle gegevens weergeven>. Jij hebt in ieder geval een knop die optie 2 doet. Heb je, bij het maken van de knop, optie 1 ook gezien, dan moet je die dus kiezen en niet de tweede. In de wizard krijg je dan de mogelijkheid om de formulieren te koppelen zodat je het juiste record opent.

Wanneer zie je optie 1 nou niet? Die zie je niet als je het formulier baseert op een SQL query. Je hebt dan geen bestaande tabel of bestaande query gebruikt, maar hebt Access de query laten maken bij het ontwerpen van het formulier. Je ziet dan bij <Recordbron> van het formulier iets staan als: "SELECT [velden] FROM [tabelnaam]". Op basis van deze 'dynamische' recordbron kan de wizard dus geen filtering maken. Dat kan alleen als je de query eerst opslaat, en de opgeslagen query als bron gebruikt.

Achteraf kun je het filter altijd wel toevoegen aan je formulier. Dan krijg je iets als:
Code:
="[UitleenID]=" & [UitleenID]
En die code staat dan in de WHERE regel van je macro. Waar nu dus niks staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan