mediaplayer koppelen met youtube

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammie1983

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
53
ik heb vandaag een nieuwe mediaplayer gekregen op mijn verjaardag. Nou wil ik graag filmpjes/muziek streamen van mijn youtube appje, op mijn telefoon, naar de tv. Maar t lukt niet. Kan iemand mij helpen? als ik een filmpje afspeel op mijn telefoon via de youtube app dan krijg ik alleen geluid op mijn beeldscherm
 
Maar zo kan echt niemand je helpen hoor!
Welke Mediaplayer? Zijn telefoon en Mediaplayer beide op hetzelfde netwerk aangesloten? Welke TV? Hoe heb je die aangesloten? En je weet wat RTFM betekent?
Als je op een andere manier een filmpje afspeelt met die player, heb je dan wel beeld en geluid?
 
Maar zo kan echt niemand je helpen hoor!
Welke Mediaplayer? Zijn telefoon en Mediaplayer beide op hetzelfde netwerk aangesloten? Welke TV? Hoe heb je die aangesloten? En je weet wat RTFM betekent?
Als je op een andere manier een filmpje afspeelt met die player, heb je dan wel beeld en geluid?

Ik heb de dune hd k4. De telefoon en de mediaplayer zijn op hetzelfde netwerk aangesloten. Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen. We hebben een jvc tv van een een aantal jaren oud. Heb hiervoor een wdtv mediaplayer gehad en dat ging gelijk goed met youtube maar met deze mediaplayer kan ik mijn tv niet koppelen omdat het een vreemde plugin is van youtube. als ik stream dan heb nu alleen geluid maar geen beeld via AirPlay.
 
Laatst bewerkt:
Airplay.. dus je hebt een iPhone? Misschien had je voor een AppleTV moeten kiezen, die heeft gewoon een Youtube app, en Airplay met een iPhone is easy.
De uitgebreide manual van die Dune is alleen voor geregistreerde gebruikers, dus ik kom er niet veel over te weten. Maar 'vreemde plugin' belooft niet veel zekerheid.

Heb je al gekeken of je de Firmware kunt updaten? In een firmware update lijstje van 2016 kwam ik 'fixes' voor Youtube tegen..
Check links of je het goeie model hebt, en lees de instructies goed, want met een Firmware update kun je het apparaat 'bricken'. Kies in principe alleen voor 'stable' versies:
http://dune-hd.com/eng/support/firmware_zone/48
Hier staat onderaan hoe je de Firmware moet updaten, mbv een USB stick: http://dune-hd.com/eng/support/online_manual/troubleshooting
Heeft Dune geen user community?
 
Airplay.. dus je hebt een iPhone? Misschien had je voor een AppleTV moeten kiezen, die heeft gewoon een Youtube app, en Airplay met een iPhone is easy.
De uitgebreide manual van die Dune is alleen voor geregistreerde gebruikers, dus ik kom er niet veel over te weten. Maar 'vreemde plugin' belooft niet veel zekerheid.

Heb je al gekeken of je de Firmware kunt updaten? In een firmware update lijstje van 2016 kwam ik 'fixes' voor Youtube tegen..
Check links of je het goeie model hebt, en lees de instructies goed, want met een Firmware update kun je het apparaat 'bricken'. Kies in principe alleen voor 'stable' versies:
http://dune-hd.com/eng/support/firmware_zone/48
Hier staat onderaan hoe je de Firmware moet updaten, mbv een USB stick: http://dune-hd.com/eng/support/online_manual/troubleshooting
Heeft Dune geen user community?

O voor geregistreerde gebruikers ? Wist ik niet. Dan zal ik me ff registeren. Ik wil geen Apple tv want ik heb een Windows pc en daar blijf in bij en Apple tv is niet compatibel met een Windows pc. Ik heb het kastje aangedaan en er stond dat ik m kon updaten dus dat heb ik gedaan dus ik ga er vanuit dat ik de goede update heb.
 
Je goed recht natuurlijk. Maar dan wel een Apple telefoon nemen?

Ja. Ik heb al jaren een Apple telefoon die ik altijd overneem van een vriend van mij. Ik bel en app en dat is t. Totdat ik een wdtv live mediaplayertje kreeg en ik kon zo hup streamen via YouTube naar mijn tv en dat vond ik zo leuk/makkelijk dat wil ik nou graag weer :-(
Maar ik kom er niet uit. Hij is bedraad en niet draadloos, daar ligt t toch niet aan? Heb t gisteravond weer geprobeerd en ik krijg wel geluid maar zie de video niet
 
Ik weet niet zeker of de update waar je het over hebt ook de Firmware betreft. Het kan ook om een gewone driver gaan. Firmware zit 'dieper'.
Je kunt vast checken welke versie je nu hebt versus wat er wordt aangeboden op die link hierboven.
Maar je kunt dus niet simpel een Youtube app op die super duper mediaplayer installeren /staat er niet al op? Dan zou je je phone kunnen overslaan.

AppleTV werkt wel met Windows. En met de gratis '5K player' voor Windows kun je media (en youtube) via Airplay op een AppleTv afspelen.
Is trouwens een goeie manier om te zien of Airplay het doet op je combinatie Dune - TV..
https://www.5kplayer.com

Edit: Welke TV is het nou precies? Is het mogelijk om een andere TV aan de Dune te koppelen? Misschien is het beeld dat via Airplay binnen komt niet van het goeie formaat, en 'lust' de TV het niet.
Het Youtube beeld is gewoon Full HD, 1920 x 1080? Dat kan jullie TV afspelen?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet zeker of de update waar je het over hebt ook de Firmware betreft. Het kan ook om een gewone driver gaan. Firmware zit 'dieper'.
Je kunt vast checken welke versie je nu hebt versus wat er wordt aangeboden op die link hierboven.
Maar je kunt dus niet simpel een Youtube app op die super duper mediaplayer installeren /staat er niet al op? Dan zou je je phone kunnen overslaan.

AppleTV werkt wel met Windows. En met de gratis '5K player' voor Windows kun je media (en youtube) via Airplay op een AppleTv afspelen.
Is trouwens een goeie manier om te zien of Airplay het doet op je combinatie Dune - TV..
https://www.5kplayer.com

Edit: Welke TV is het nou precies? Is het mogelijk om een andere TV aan de Dune te koppelen? Misschien is het beeld dat via Airplay binnen komt niet van het goeie formaat, en 'lust' de TV het niet.
Het Youtube beeld is gewoon Full HD, 1920 x 1080? Dat kan jullie TV afspelen?

Ja moet wel want met die oude mediaplayer was er niks aan de hand. Snap er niks van
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan