Data en instelling recovery van image

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nedish

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2015
Berichten
56
Wegens een hardware probleem heb ik snel een image van mijn hd gemaakt met AOMEI backup (Lenovo idea pad )

Na reparatie heb ik min schijf image teruggeplaatst maar mijn laptop wilde niet opstarten. Windows 10 gaf aan dat ik mijn systeem moest herstellen.
Ik had geen herstel software dus heb ik een bootable usb aangemaakt met een windows 10 image gedownload van microsoft. Mijn systeem draait weer maar zonder mijn software, data en instellingen.

Image op mijn externe drive is goed en leesbaar maar is niet bootable.

Hoe kan ik mijn externe image terugzetten op mijn HD zonder bootsector op mijn c schijf te overschrijven?
Of hoe kan ik min software, instellingen en data herstellen van mijn image?

Tips en advies worden op prijs gesteld.schijven.PNG
 
Laatst bewerkt:
Misschien kun je uit die backup alleen die partitie terug zetten die je wilt terug zetten, dus niet hele schijf maar alleen een specifieke partitie.
 
Terugzetten van een partitie zorgt dat het systeem niet meer opstart. Image heeft geen bootsector!

Zijn er andere ideeen?
 
Welke van de 4 opties had je gebruikt met die Aomei backup functie?
En waar staat die image nu op, op een externe schijf en je hebt een bootable stick om met die Aomei backup de image terug te zetten?

Want die schijf 1 lijkt wel een clone van schijf 0.

Je kunt met een W10 bootable recovery of installatie schijf/stick de opstartpaden repareren.

Zie overigens geen actieve partitie, de bootpartitie dient actief te zijn.

Kun je met een Win PE b.v. en een partitiemanager actief maken of in een andere PC de schijf er even bij hangen.
 
/Schijf 1 is een clone van schijf 0 maar bij het terug clonen van de image wordt de bootsector door AOMEI overschreven. Dus hoe krijg ik mijn image terug op mijn hd zonder bootsctor te overschrijven?
 
Een clone is een kopie van een schijf en bevat alles om mee op te starten en een image is wat anders, dat is een bestand waar alle info in staat van een partitie of schijf.

En na het maken van een clone haal je eerst de originele schijf eruit en dan kun je opstarten van die clone.
Nu is het gewoon een schijf die erbij hangt.

En Aomei overschrijft geen bootsectors en waarom denk je dat het daar aan ligt?

Met alleen die " schijf 1" en een Windows PE of Windows installatie DVD/stick of herstel cd/stick opstarten en de opstartpaden laten repareren, val nu in herhaling....
http://windowsmatters.com/2016/05/1...4-threshold-2-build-10586-version-05-13-2016/
Kun je alles mee aanpassen.
 
ik ben Bedankt voor deze waardevolle informatie en links. Ik ga de komende dagen weer aan de slag. Het is me wel gelukt om de laptop met een windows 10 herstel usb stick weer aan de praat te krijgen. Dus met uw informatie hoop ik mijn software enz. weer terug te zetten.
 
Na het stoppen van Norton Ghost had ik zelf ook problemen met het terugzetten van bepaalde images met bepaalde andere software (ik weet niet meer welke twee pakketten ik had geprobeerd. Ik meen o.a. EaseUs), dit waarschijnlijk door gebrek aan kennis voor de juiste instellingen:confused:
Ik ben overgestapt op Macrium Reflect free en nooit meer problemen. Blijkbaar zijn hun default settings meer geschikt voor mij dan van sommige andere pakketten:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan