Bandkabel laptop beetje los.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
608
Voor reinigen ventilator (was heel hard nodig) laptop opengemaakt. Fan is nu ok. Maakt geen herrie meer.
Maar door het bewegen van de losgemaakte bovenkant (onder keybord) is de bandkabel deels los.
Hij gaat nu niet meer aan, als ik op de aan - knop druk. Is er een idee om de knop te omzeilen? Ik heb allerlei gereedschap. Bijv. doorverbinden, maar waar? Heb een toshiba satellite.
 
Ook al zou het je lukken om hem weer aan te krijgen, dan zal er waarschijnlijk meer niet werken.
Normaal gesproken kan je zo'n kabel gewoon weer netjes vast zetten daar waar hij in hoort en dat lijkt me een beter idee.

Fan is nu ok. Maakt geen herrie meer.
Hoe heb je dat getest als hij niet meer aan gaat?
 
Laatst bewerkt:
Dat was net voor het voorzichtig monteren/terugdraaien van de plaat met band kabel. de fan zit bij de bovenrand.
 
En daarna is die kabel dus los geschoten. Zoals ik al zei moet je die gewoon weer op z'n plek kunnen drukken.
Het uiteinde van de kabel dus in z'n socket duwen.
 
probleem zit aan de schakelaarprint kant, daar zijn meerdere draadjes los geraakt/gebroken. Verdroogd door 6 jaar warm worden, denk ik.
ook die van de aan-schakelaar.

Alleen met een loupe te zien.

Rest van PC is oud, maar wel goed.
 
En daarna is die kabel dus los geschoten. Zoals ik al zei moet je die gewoon weer op z'n plek kunnen drukken.
Het uiteinde van de kabel dus in z'n socket duwen.

Ik bedoel, dat er draadjes van de bandkabel aan de printzijde gebroken zijn. daar zit helemaal geen stekker.
 
Ik ga wel bij Ali zoeken naar een nieuw printje.

Ali heeft ze niet.
Wel op ebay enzo. Alleen in het buitenland te krijgen, kosten komt op bijna € 30,-

Sommige bedrijven leveren niet aan Nederland.
Bij notebook ersatz is het printje 20,- , maar 2e hands en niet getest.

Bij cbo-do zijn verzendkosten hoger dan de printprijs.
https://www.cbo-do.de/Ersatzteile/Toshiba/Notebook-Ersatzteile/Platinen/Anschlusserweiterungen/Toshiba-K000076980-Notebook-Schalter-Board-SWITCH-Modul-KSWAE-LS-4971P-NEU::48087.html.
 
Hallo

Dergelijke flatcables scheuren vaak los indien er te wild mee wordt gemanipuleerd ...

Altijd eerst afkoppelen van de motherboard connector.

Meestal kun je de isolatie d.m.v. mecanorma mesje voorzichtig verwijderen tot op het koper.

Dit doen met alle defekte aders ... vertinnen ... uitlijnen op de print en terug solderen.

Niet te warm stoken om de folie niet te beschadigen , en uiteraard werken met loodhoudend soldeersel.

Achteraf de flatcable stabiliseren met een beetje lijm van een lijmpistool.

Iemand met de nodige ervaring in deze materie moet hierin slagen.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan