Listbox geeft maar 3 van de 5 regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Offthefield

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Berichten
369
Ik ben bezig met veranderen van een bestand (Is hier een tijd geleden geplaatst)

De listbox geeft maar 3 van de 5 regels, ik kan niet in de macro's vinden waar dit aangepast kan worden,
dus ik denk zelf bij tabel3 <formule-> naam beheren> (maar deze kan niet bewerkt worden) -> A1:H4

Ik kan deze (tabel3) ook niet vinden in 1 van de macro's.

Na het wijzigen van gegevens komt er een kolom bij (H) ? met alleen de 1e 4 rijen (Dat zal te maken hebben met tabel3),
ook komt er een #N/B in kolom H

Is er iemand die mij uitleg kan uitleggen, wat ik moet aanpassen en waarom?

Bij voorbaat hartelijk dankBekijk bijlage userform2.xls
 
De tabel waar de gegevens uit moeten komen loopt maar tot RIJ 4. Je zal dus moeten zorgen dat de gegevens onderdeel van TABEL3 worden.
 
Laatst bewerkt:
JanBG bedankt

Ik heb er nu weer een regel aangeplakt en dan is deze regel weer niet te zien ?
Heeft dit met Tabel18 te maken?

Maar waar komt de Tabel18 of voorheen Tabel3 vandaan?

Is deze te verwijderen en wat is de werking hiervan?

Alvast bedankt
 
Tabel 18 is de tabel waar de query de gegevens vandaan haalt.

Ik heb net een dikke honderd rijen toegevoegd en bij mij halt de query die keurig op.

Dat het bij jou niet werkt zou met de verie van Excel die je gebruikt te maken kunnen hebben

Bekijk bijlage Kopie van userform2-3.xls
 
Dan gaat er iets niet goed, want je hebt wel degelijk een query (ken geen enkele Excel versie zonder) en bovendien zat in je oorspronkelijke bestand al een query (Tabel 3) . Dus wat lukt er niet?
 
Rechtsonder in je listobject (tabel 3) bevind zich een blauw driehoekje.
Ga daar met de muis naartoe en sleep het twee rijen naar onderen.
Nu is je tabel weer up to date.
Geef daarna maar eens een getal in in een nieuwe rij en de rij wordt weer onderdeel van je tabel alsook je listbox.
 
Heb misschien een nieuw brilletje nodig...

Nooit te oud om iets te leren. :D
 
Of het handig is om een listbox dezelfde naam te geven als het formulier betwijfel ik.

Om de tabel te 'repareren' kan je ook een extra regel toevoegen
Code:
  With Sheets("Registratiebestand").ListObjects(1)
    .Resize Range(.Range.Cells(1).Address).Resize(.Parent.Cells(Rows.Count, .Range.Cells(1).Column).End(xlUp).Row - .Range.Cells(1).Row + 1, .Range.Columns.Count)
    If .ListRows.Count > 0 Then shownaam.List = .DataBodyRange.Columns(1).Resize(, 7).Value
    kopshownaam.List = .HeaderRowRange.Resize(, 7).Value
  End With
 
Is mijn antwoord in #2 nou onjuist, of genegeerd?
 
Of:
Code:
With Sheets("Registratiebestand").ListObjects(1)
    .Resize [COLOR=#0000ff].parent.cells(1).currentRegion [/COLOR]
 
Hartelijk dank, alle varianten werken!!

Alleen als je via zoeken naar een regel gaat (bv regel 15), dan pakt hij na het wijzigen de bovenste regel ?? (de verkeerde dus)
wat gaat er fout bij het zoeken?
 
En Sjon heeft in #16 natuurlijk helemaal gelijk: als je het databasebereik aanpast, is er niks aan de hand. Werkt alles perfect, en kun je gewoon toevoegen, muteren, en noem alles maar op. Dus waarom zoveel berichtjes voor zo'n simpele oplossing? :D
 
Ik had het antwoord van Sjon in #2, niet begrepen, pas bij het antwoord van HSV inzake de blauwe driehoek ging het dagen.

Alleen als je via zoeken naar een regel gaat (bv regel 15), dan pakt hij na het wijzigen de bovenste regel ?? (de verkeerde dus)
wat gaat er fout bij het zoeken?

Ik heb voor de zekerheid, het bestand bijgevoegd

Bekijk bijlage Kopie van userform2-3.xls
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan