Rare tekentjes te zien ipv plaatje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.660
Ik heb al heel lang dat ik op social media (FB) een raar tekentje zie, ik denk dat het een plaatje moet zijn of iets, maar ik heb geen idee.

Het is ook te zien in het dashboard van de websites die ik onderhoud of op sommige websites. Zie screenshot.

Heeft iemand enig idee wat het moet zijn?

Info:
ik werk met Linux Mint 17.3
Werk met Firefox,
In Chromium zie ik het wel goed,

Adobe Flash is niet meer up to date voor Linux (helaas) en wie weet ligt het daar wel aan?
Als je nog meer wilt weten, dan hoor ik dat graag.

prob.jpg prob2.jpg prob1.jpg prob3.jpg
 
Lijkt op een character van een font die niet bestaat. Welke gebruik je standaard?
 
Als dat zo zou zijn, had Chromium ze ook niet kunnen zien toch?

Firefox gebruik ik standaard. Ik vind Chromium maar niets ;) (en alle andere browsers)
 
Hier nog een voorbeeld, maar nu was het in Thunderbird dat ik een raar tekentje zag.
En toen ik het via de link opende, zag Firefox wel wat het moest zijn.

prob.jpg prob1.jpg

Ik vind het iets vreemds.
 
Lijkt mij dus een niet-bestaand character van een font.
 
Maar hebben meer mensen hier last van?

Kijk eens op https://hsvnb.nl en dan naar die social media knoppen onder de berichten.
Dus bekijk dat screenshot is en kijk dan hoe ik het zie.
Ben benieuwd hoe anderen het zien met Firefox.
 
In IE staat daar helemaal niets naast. Dus niets naast Share, Tweet, Share, Mail en Print. In Firefox staat hetzelfde als in jouw screenshot. Is dat geen fout van de website? Die tekens in prob1.jpg zie ik ook niet staan.
 
Laatst bewerkt:
downloadable font: download failed (font-family: "spufont" style:normal weight:normal stretch:normal src index:2): bad URI or cross-site access not allowed source: https://www.hsvnb.nl/wp-content/plugins/popups/public/assets/fonts/spufont.ttf?sze5my
Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at https://www.hsvnb.nl/wp-content/plu...are/css/fonts/fontawesome-webfont.ttf?v=4.7.0. (Reason: CORS header 'Access-Control-Allow-Origin' missing). (unknown)
downloadable font: download failed (font-family: "FontAwesome" style:normal weight:normal stretch:normal src index:3): bad URI or cross-site access not allowed source: https://www.hsvnb.nl/wp-content/plu...are/css/fonts/fontawesome-webfont.ttf?v=4.7.0 font-awesome.min.css:4:14
? ziet eruit als of al je speciale fonts niet goed ingesteld staan
 
Kan het zijn dat het MS fonts zijn? en als dat ik als Linux gebruiker deze misschien niet heb?

Maar ja, Senso ziet helemaal geen plaatjes.....

Ik kwam dit tegen, ik kan het proberen:

This happens generally when you try access another domain's resources.

This is a security feature for avoiding everyone freely accessing any resources of that domain (which can be accessed for example to have an exact same copy of your website on a pirate domain).

When the code send the request, you shall have a "200 OK" response code in your browser console, which means that the resource is accessed, but it does not grant the right to share that resource. It does this by not allowing "Access-Control-Allow-Origin".

To change that, you have to write this in the .htaccess of the requested domain file (notyourdomain.com):

<IfModule mod_headers.c>
Header set Access-Control-Allow-Origin "*"
</IfModule>

Another solution is to manually copy the file to your server/domain :)

Het gekke is wel dat op sommige websites die ik onderhoud, die tekens wel te zien zijn,
zie deze bij. https://informatie.praktijk-havayah.nl/de-crdl-cradel/

prob2.jpg

en dat is op dezelfde computer.

Edit: dat was dus de oplossing voor de website van de hengelsportvereniging. Heb die code in de .htacess gezet en zie daar, de tekens zijn te zien.
Absurd zeg, maar goed, weer wat geleerd!!

Bedankt voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
Firefox heeft een zeer goede debugger en code analyser in firefox zelf zitten. En is dus heel behulpzaam in het geven van hints om de oplossing te vinden.

rechtermuisknop op de site: inspect element. dan onderin de menu-balk de "CONSOLE" tab aanklikken en dan bij de verschillende onderdelen "error" en "warning" aanzetten en je zal zien dat onder andere statcounter en de buienradar api ook nog ergens een probleem hebben op de hengelsport site.

Ben geen goede HTML ontwikkelaar, maar als ik een vraag zie over problemen met een site is dat wat ik altijd even snel over de site haal. Bovenstaande quotes komen ook uit de standaard firefox console en gaven dus ook het waarschijnlijke probleem zoals je al gevonden hebt :p
 
Die statscounter en buienradar zijn plug-ins waarin ik natuurlijk niet veel kan veranderen, aangezien ze van andere partijen afkomstig zijn.

Overigens zie je als je de website bezoekt niet dat daar iets mis mee schijnt te zijn. ;)

Dat FF een debugger heeft wist ik al, maar toch bedankt voor de tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan