Accu Huawei 625 soms extreem snel leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Ik heb een Huawei 625, ongeveer anderhalf jaar oud dus accu nog redelijk nieuw.
Toestel draait op zich goed maar soms lijkt het alsof de accu in een soort "fast-discharge" mode komt en loopt dan binnen een uur leeg, zelfs terwijl deze wordt opgeladen. Zodra je de oplader eruit haalt zie je het percentage elke 5-15 sec met 1% zakken dus in no time leeg. Alleen in extreme energie stand op lader blijft hij dan, ook na uren, op dezelfde lading staan, maar in de normale stand en aan de oplader loopt hij binnen 3 uur leeg (ook wanneer hij niet wordt gebruikt)

Afgelopen nacht ook toestel op lader toen er nog 48% in zat en rond 3 uur 's nachts een waarschuwing en meteen daarna schakelde het toestel al uit met een lege accu.

Enige wat dan vaak helpt is accu er uit, min wachten en opnieuw accu er in en dan laadt hij weer normaal.

Iemand iets dergelijks al eens meegemaakt?

Bij batterij gebruik staats niets geks.
 
Hallo. Proberen.

Bij intensief gebruik lopen batterijen snel leeg. Je verbetert de accuduur door op enkele zaken te letten. Sluit actieve applicaties regelmatig af en start je mobiele telefoon met enige regelmaat opnieuw op. Dit sluit applicaties op de achtergrond die de batterijduur verminderen! Let verder op instellingen als GPS, NFC, Bluetooth en/of automatische synchronisatie. Zet deze instellingen uit als je deze niet gebruikt. Het scherm van een mobiele telefoon is vaak de grootste energieverbruiker, door de helderheid standaard te verlagen bespaar je snel en eenvoudig energie!
 
Ik weet het, dat zijn de standaard zaken, maar dit is anders. Dit zijn momenten dat hij in rust zelfs meer stroom gebruikt dan wat de oplader kan leveren. Zonder oplader gaat hij gewoon binnen 10 minuten van 100 naar 0%, terwijl ik normaal gesproken meer dan 24 uur met een volle accu doe. En er staan geen tientallen apps op bijna alles is nog standaard . Zelfs de wifi gaat snachts uit.

edit : GPS / Bluetooth en NFC worden niet gebruikt en staan altijd uit.
 
Laatst bewerkt:
Plaats een nieuwe batterij, ik denk dat de batterij inmiddels na 1,5 jaar en enkele honderd x opladen zwak is geworden.
 
Tja, je geeft aan dat het soms gebeurt, dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg, maar de bovengenoemde tip (nwe accu) is denk ik de eerste waar je aan zou kunnen denken, al was het alleen maar om dingen uit te sluiten ..

Is een terugzetting naar fabrieksstand anders ook een optie? Let wel op de evt. backup van foto's enzo ..
 
Ik ben het wel eens met whittey en Ronaldo. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan