MS Query - Invalid column name. Statement(s) cound not be prepared

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plannert

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Berichten
34
Goedenmiddag,

Normaal kom ik er wel uit met jullie forum of ergens anders op Google. Nu loop ik echter vast, maar ik weet ook zeker dat het moet werken. Dit weet ik zeker omdat ik dezelfde handelingen heb uitgevoerd als bij mij vorige werkgever, waar het wel werkte. Dus of het ligt aan de database of aan een instelling binnen MS Query, vermoed ik.

Wat is het probleem:

Via MS Query heb ik toegang tot de database van ons ERP pakket, Navision. Daar vind ik uiteraard de tabellen in de vorm zoals je van MS query verwacht. Wanneer ik het zo simpel mogelijk hou, door maar 1 tabel te selecteren en uit de tabel 2 velden te selecteren, namelijk een artikelnummer veld en een aantal veld. Nu wil ik het aantal veld optellen, via 'Som' en ik wil het artikelnummer als variabel veld instellen dmv: [Artikel]. Dan krijg ik de foutmelding: "Invalid column name 'artikel'. Statement(s) could not be prepared."

En omdat ik zeker weet dat dit kan werken, geef ik het niet zo snel op. Maar op internet vind ik geen oplossing die voor mij begrijpbaar is.

Wat moet ik doen om dit wel werkend te krijgen?

We gebruiken:
- Excel 2016
- Navision 2009 R2
- MS Query
- SQL server (Alleen als koppeling tussen MS query en Navision)

Alvast bedankt,

Patrick
 
Lijkt op een probleem met SQL Server.
Als ik Google (Engelstalig) op:

Invalid column name . Statement(s) could not be prepared

kom ik meerdere mogelijke oorzaken met oplossingen tegen.

Beste google je even zelf.

Tardis
 
Dat snap ik, dat had ik ook al gedaan. Maar ik weet niet waar ik het zoeken moet. Dus een klein steuntje in de rug zou welkom zijn.

Alvast bedankt,
 
Zoals ik al zei kunnen er meerdere oorzaken zijn.
Die zul je af moeten lopen totdat de oorzaak gevonden is.
Neem anders even contact op met de IT afdeling (als jullie die hebben).

Tardis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan