administrator rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocoma

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Berichten
47
halo,
ik heb een windows 10 computer van een paar weken oud (acer aspire GX-781)
er is een account aangemaakt en dat is een een administrator account.
nu is het al een paar keer voorgevallen dat ik bepaalde mappen niet kan verwijderen omdat ik door een administrator gemachtigd moet worden maar dat ben ik toch
wat gaat er of wat doe ik fout.
het is geen super probleem maar ik wil die mappen die ik niet meer gebruikt omdat ik de software verwijderd hebt toch graag verwijderen
software is trouwens verwijderd via het confugiratiescherm

BVD
 
Er is een verschil tussen een administator account en Elevated Administrator rechten. Hij zal het dus vragen als dat laatste nodig is.
Dat zal waarschijnlijk gaan om mappen in o.a. C:\Program Files en C:\Program Files (x86)
 
Laatst bewerkt:
de map staat op de data (D) schijf
in principe kan ik alleen maar kiezen tussen standaard en administrator en administrator staat aan
er staat wel vermeld dat ik mijn accounttype niet kan wijzigen omdat ik de enige administratoraccount op deze PC ben
 
Je zult ook zien dat niet de groep Administrators eigenaar is van die mappen maar 'gebruiker' TrustedInstaller. Dit sluit aan op het verhaal van Edmoor.
Of die gebruikersnaam ook een aparte NL-vertaling heeft weet ik zo snel niet uit mijn hoofd.

Tijs.
 
soms wil het als je de rechtermuis knop indrukt op het bewuste bestand
en hier als administrator uitvoeren kiest
 
die keuze zit er helaas niet bij

edmoor, vraagje denk je dat het nut heeft een tweede account aan te maken, als ik dan een tweede account hebt kan ik het account type misschien veranderen want volgens windows kan ik dat nu niet (zie mijn vorige bericht)
 
het probleem is opgelost :)

de comp. was zo ingesteld dat er niet om een wachtwoord gevraagd werd tijdens het opstarten, dit heb ik weer ingeschakeld en nu kan ik de map probleemloos verwijderen
 
Op internet staat ook een oplossing. Ik heb geen W10. Maak een map Windows.old aan en sleep de te verwijderen map naar deze Windows.old. Doe een schijfopruiming clean up systemfiles en dan zou die map daar bij moeten staan of onder Previous Windows installation(s). OK Je kunt dan niet meer herstellen naar een vorige versie van Windows.
Geen ervaring mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan