Software voor stamboom met jaartallen gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse123

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Berichten
301
Hoi,

Ik ben op zoek naar eenvoudige software die dit soort schema's kan maken:
http://futurist.se/gldt/wp-content/uploads/subtrees/knoppix1010.png

Dus zowel de stamboom als de tijdlijn in 1 venster.
Ik weet niet of het bestaat, maar is er iemand die zo iets kent of misschien een andere manier weet om dit makkelijk te maken? Het gaat om grote schema's die aangepast moeten kunnen worden.
 
@Jesse123,
Ik durf met vrij grote stelligheid te beweren dat je niet (snel) iets gaat vinden
waarmee je een schema kunt produceren zoals het bijgesloten voorbeeld.

Ben zelf al dertig jaar met stamboomonderzoek bezig,
heb heel veel verschillende programma's geprobeerd en ben ook op zoek naar een oplossing om gelijk-aardige schema's te maken.

Ik heb al met verschillende mindmap-achtige software ge-experimenteerd. Die zijn dan niet specifiek voor genealogie bedoeld maar dat komt er nog het dichtste bij,
tenminste voor wat betreft de lijntekening en uitsplitsingen op verschillende generaties.
In combinatie met een tijdbalk, zoals jij hier wilt, ben ik nog niet tegen gekomen.

Het voorbeeld lijkt me ook iets wat met de hand gemaakt is.
 
@Jesse123,
Ik durf met vrij grote stelligheid te beweren dat je niet (snel) iets gaat vinden
waarmee je een schema kunt produceren zoals het bijgesloten voorbeeld.

Ben zelf al dertig jaar met stamboomonderzoek bezig,
heb heel veel verschillende programma's geprobeerd en ben ook op zoek naar een oplossing om gelijk-aardige schema's te maken.

Ik heb al met verschillende mindmap-achtige software ge-experimenteerd. Die zijn dan niet specifiek voor genealogie bedoeld maar dat komt er nog het dichtste bij,
tenminste voor wat betreft de lijntekening en uitsplitsingen op verschillende generaties.
In combinatie met een tijdbalk, zoals jij hier wilt, ben ik nog niet tegen gekomen.

Het voorbeeld lijkt me ook iets wat met de hand gemaakt is.

Dank voor je antwoord, dan ga ik niet verder zoeken! Dan wordt het denk ik toch een kwestie van dit met de hand ontwikkelen.
 
Lijkt mij dat voor en achternamen nodig zijn. Persoonsgegevens (adres e.d.) hoeven niet altijd. Legacy heeft een Kwartierstaat. Maar het lijkt mij zoals op de afbeelding ondoenlijk. Als ik een voorbeeld bekijk van een kwartierstaat één persoon, uitsplitsing vader, moeder, dan weer de vader en moeder daarvan (vier) en weer daarvan de vader en moeder zit je al op acht. Dus als je dan veel kinderen hebt hoeveel lijnen krijg je dan wel niet.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat voor en achternamen nodig zijn. Persoonsgegevens (adres e.d.) hoeven niet altijd. Legacy heeft een Kwartierstaat. Maar het lijkt mij zoals op de afbeelding ondoenlijk. Als ik een voorbeeld bekijk van een kwartierstaat één persoon, uitsplitsing vader, moeder, dan weer de vader en moeder daarvan (vier) en weer daarvan de vader en moeder zit je al op acht. Dus als je dan veel kinderen hebt hoeveel lijnen krijg je dan wel niet.

Snap ik, maar ik heb het niet nodig voor een familiestamboom, het moet alleen een soort schema worden wat makkelijk aan te passen is en dan gaan zitten *****n met al die persoonsgegevens is niet echt heel handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan