Probleem met onderhoudschema

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amandag

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2016
Berichten
11
Hallo Allemaal ,
ik hoop dat iemand mij kan helpen
ben bezig met een onderhoudschema , deze had ik ook gevonden op het Helpmij forum
(Waar ik met de basis al heel erg blij mee ben)
nu heb ik wat aanpassingen eraan gedaan en eea werkt goed ,,
echter loop ik tegen 2 problemen aan wat ik totaal niet werkend krijg en niet kan oplossen

in blad storingen en werkzaamheden heb ik een kolom machine nr ,, met daarachter een dropdown menu met machine nummer ,,
maar dit is te ingewikkeld en moet er steeds een nummer opgezocht worden ,
wil deze dus wijzigen in machine naam ,, maar de kolom is alleen getallen ,, en krijg een melding dat ik iets (een koppeling oid) moet wijzigen ,,
na een paar uur zitten snuffen gevonden , maar alsnog lukt het me niet om er een tekst dropdown tabel van te maken met bv machine 1 machine 2 , machine 3 etc
ook heb ik een drop down met afdeling 1 , afdeling 2 enz ,, als ik erop klik zie ik de afdelingen , maar ,,,, zodra ik iets wil selecteren pakt hij deze niet :eek:
de afdelingen staan in een apart blad en zie ze dus wel maar kan het niet selecteren ,,
ben al paar avonden bezig maar kom er echt niet meer uit ,,

daarom hoop ik dat iemand mij op weg kan helpen of de puntjes werkend kan krijgen
mijn dank zal heeeeeeel groot zijn
 

Bijlagen

  • voorbeeld.rar
    44,1 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Je probleem is simpel op te lossen. Eigenlijk lost Access het ook al voor je op als je de keuzelijst opnieuw maakt met de wizard, want dan krijg je het resultaat dat je wilt. Wil je het zelf doen, dan moet je de volgende dingen aanpassen.

1. De Rijbron van de keuzelijst moet dit worden: SELECT [machine nr], [machine naam] FROM machines ORDER BY [machine naam];
2. Het Aantal kolommen moet je instellen op 2 (kijk maar naar de query)
3. De Breedte van de kolommen stel je zo in: 0cm;5cm
4. De Lijstbreedte maak je: 5,7cm

En dan werkt de keuzelijst zoals je hem hebben wilt.
 
Octafish ,
Super bedankt :) de machine naam is gelukt ,
zat even te stoeien met de tabel , was vergeten een kolom te maken met machine naam ,,
en pakte hij in eerste instantie weer de nummers , na klein beetje gepuzzel , zag ik het inderdaad ,,

ga nu proberen om de afdeling ook zo te gaan doen kijken of het dan ook werkt
alvast super bedankt
 
Afdeling

Met de afdeling doe ik toch nog iets fout

heb eea paar keer gewijzigd ,,
de ene keer zie ik het keuze menu maar kan ik het alsnog helaas niet selecteren
de andere keer kan ik afdeling 1 selecteren maar krijg m niet in de lijst ,,en nu krijg ik niks meer in het keuze menu :rolleyes:

kan het zijn omdat die tabel afdeling niet in de lijst voorkomt of zoiets ?
kan het helaas niet vinden ,, wat ik allemaal fout doe ,,
alvast bedankt voor de hulp
Amanda
 

Bijlagen

  • voorbeeld.rar
    54,4 KB · Weergaven: 22
Twee foutjes in de andere keuzelijst:
1. Je moet de keuzelijst baseren op de tabel [Afdeling].
2. Je hebt daar maar één kolom, dus het aantal kolommen is 1; en de breedte is dan 5cm en niet 0cm;5cm. Want dan zie je de eerste (en enige) kolom niet meer.
 
Twee foutjes in de andere keuzelijst:
1. Je moet de keuzelijst baseren op de tabel [Afdeling].
2. Je hebt daar maar één kolom, dus het aantal kolommen is 1; en de breedte is dan 5cm en niet 0cm;5cm. Want dan zie je de eerste (en enige) kolom niet meer.

Hoe eenvoudig kan het zijn ,,
door je duidelijke uitleg begrijp ik dit gedeelte veel beter
heel hartelijk dank voor je hulp , niet alleen voor het oplossen maar ook vooral de duidelijke uitleg
ben er meer dan wat dan ook bij geholpen en begrijp nu hoe het zit met de kolommen
groetjes amanda
 
Graag gedaan!. Overigens had je mijn berichtje niet hoeven te quooten; hij staat er zeer leesbaar gewoon boven :). En je mag de vraag ook nog op <Opgelost> zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan