Wat moet ik met downloadschermpje AMD Catalyst Software Center?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
362
Al een jaar krijg ik -ik vind storend-regelmatig het schermpje van AMD Catalyst Software Center, met de vraag of ik iets wil downloaden.
Hier is deze vraag al gesteld, maar mij is uit het antwoord niet geheel duidelijk wat te doen. Downloaden of voorgoed afmelden die zooi.
Het topic is automatisch gesloten, dus kan daar niet meer reageren.

De download, waar ik na doorklikken uiteindelijk bij terechtkom is hier te zien.
En is genaamd radeon-vega-frontier-edition-17.6-win10-64bit-june27.exe, van maar liefst 546 mB.

Mijn vraag is, heb ik dat nodig met een gewone huis-tuin-en-keuken-pc met Windows 10 er op?
Waar ik nooit ingewikkelde computerspelletjes op speel?

NB: na herinstallatie van mijn al aanwezige Windows 10 (ivm schoonmaak) doet het geluid (groene ingang voor luidsprekers etc.) het aan de voorkant niet meer. Achterkant idem wel.
Dit probleem had ik ook, toen ik de gratis upgrade deed van Windows 7 naar 10, vorig jaar ofzo.
Ik heb helaas geen notitie gemaakt hoe dat probleem is opgelost.

Als iemand mij ook bij DAT probleem zou kunnen helpen is dat mooi meegenomen.
PS: heb alle stappen, die maar mogelijk zijn om het euvel te verhelpen doorlopen.
Zie filmpje. Niks helpt.

Bedankt alvast voor de reactie(s)
 
Laatst bewerkt:
Is gewoon een melding voor een driver update, die kun je uitvoeren of de meldingen uitzetten bij de radeon instellingen.

En in de configuratie instellingen van de geluidkaart de front ook inschakelen, merk en type van de audio-codec geef je niet dus dat wordt zelf ontdekken.
 
Hallo Everhart. Gewoon proberen, niets te verliezen. Wat is en doet AMD......

Het AMD Catalyst System Center is zeg maar het configuratiescherm van de videokaart driver waar je alle instellingen kunt aanpassen. Op de onderstaande link kan je de laatste drivers downloaden, wanneer je deze hebt geïnstalleerd zal je geen melding meer krijgen dat er updates beschikbaar zijn. http://support.amd.com/en-us/download/w ... talyst-pro
 
Is gewoon een melding voor een driver update, die kun je uitvoeren of de meldingen uitzetten bij de radeon instellingen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Lees svp nog eens.

En in de configuratie instellingen van de geluidkaart de front ook inschakelen, merk en type van de audio-codec geef je niet dus dat wordt zelf ontdekken.
Naar dat configuratiescherm heb ik al gezocht, maar nergens te vinden.
In Apparaatbeheer, onder Besturing voor Geluid, video en spelletjes staan deze twee:
* AMD High Definition Audio Device
* Via HD Audio (Win 10)

Dus:????
 
Hallo Everhart. Gewoon proberen, niets te verliezen. Wat is en doet AMD......

Het AMD Catalyst System Center is zeg maar het configuratiescherm van de videokaart driver waar je alle instellingen kunt aanpassen. Op de onderstaande link kan je de laatste drivers downloaden, wanneer je deze hebt geïnstalleerd zal je geen melding meer krijgen dat er updates beschikbaar zijn. http://support.amd.com/en-us/download/w ... talyst-pro

Ook geen antwoord op mijn vraag. Idem.
Wat moet ik met jouw link naar een andere download, genaamd: AMD FirePro™ and Radeon™ Pro Software?
 
Het was meer bedoeld om je te helpen. Als je verder klikt dan kun je wel meer vinden over downloads. Anders neem je maar contact met hen op. :p
 
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Lees svp nog eens.

Naar dat configuratiescherm heb ik al gezocht, maar nergens te vinden.
In Apparaatbeheer, onder Besturing voor Geluid, video en spelletjes staan deze twee:
* AMD High Definition Audio Device
* Via HD Audio (Win 10)

Dus:????
Als je professionele hulp wilt, hol met dat ding naar een PC winkel.
Je hebt precies de goede antwoorden gelezen maar je weet het zelf niet wat ermee te doen en dat is wat anders, dus lees zelf nog eens je eigen vragen en de antwoorden daarop.
Succes ermee.
 
Alleen een antwoord op je eerste vraag:

Die meldingen van AMD Catalyst Software Center die jij regelmatig krijgt, gaan over nieuwe drivers voor je grafische kaart. Die nieuwe drivers zijn aangepast voor pas uitgekomen spellen of voor spellen die op het punt van uitkomen staan. Dat is leuk voor mensen die graag de allernieuwste spellen willen kunnen spelen op hun computer. Zelfde verhaal wanneer jij geen AMD kaart, maar een NVIDIA kaart in je pc zou hebben. Dan krijg je ook om de haverklap meldingen van nieuwe drivers. Moet jij die steeds weer installeren wanneer jij een gewone huis-tuin-en-keuken-pc met Windows 10 hebt waarop je nooit ingewikkelde computerspelletjes speelt, vraag jij je af. Antwoord: Nee, dat hoef jij niet. Zolang je beeld goed is heb jij geen nieuwe drivers voor je grafische kaart nodig.

Wil je van die meldingen af, dan kun je dat zelf regelen in AMD Catalyst Software Center. Volg daarvoor de aanwijzingen in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=7ZBziaEe5Us
Het komt erop neer dat je een vinkje weg moet halen voor 'Automatically check for updates'.
(Zelf heb ik een NVIDIA kaart. Ik ergerde me ook aan die regelmatig terugkerende meldingen, dus heb ik via Preferences (voorkeuren) ook daar het vinkje weggehaald voor 'Automatically check for updates'.)

Dit is eigenlijk hetzelfde antwoord als wat Lange Pier gaf, maar hij gebruikte minder woorden dan ik.
 
Alleen een antwoord op je eerste vraag:

Die meldingen van AMD Catalyst Software Center die jij regelmatig krijgt, gaan over nieuwe drivers voor je grafische kaart. Die nieuwe drivers zijn aangepast voor pas uitgekomen spellen of voor spellen die op het punt van uitkomen staan. Dat is leuk voor mensen die graag de allernieuwste spellen willen kunnen spelen op hun computer. Zelfde verhaal wanneer jij geen AMD kaart, maar een NVIDIA kaart in je pc zou hebben. Dan krijg je ook om de haverklap meldingen van nieuwe drivers. Moet jij die steeds weer installeren wanneer jij een gewone huis-tuin-en-keuken-pc met Windows 10 hebt waarop je nooit ingewikkelde computerspelletjes speelt, vraag jij je af. Antwoord: Nee, dat hoef jij niet. Zolang je beeld goed is heb jij geen nieuwe drivers voor je grafische kaart nodig.
Uitermate op maat antwoord, porrelaar! Bedankt!

Wil je van die meldingen af, dan kun je dat zelf regelen in AMD Catalyst Software Center. Volg daarvoor de aanwijzingen in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=7ZBziaEe5Us
Het komt erop neer dat je een vinkje weg moet halen voor 'Automatically check for updates'.
(Zelf heb ik een NVIDIA kaart. Ik ergerde me ook aan die regelmatig terugkerende meldingen, dus heb ik via Preferences (voorkeuren) ook daar het vinkje weggehaald voor 'Automatically check for updates'.)
Ik begrijp, dat ik moet wachten totdat dit schermpje weer verschijnt en dan de aanwijzingen volgen in dat filmpje. OK!

Dit is eigenlijk hetzelfde antwoord als wat Lange Pier gaf, maar hij gebruikte minder woorden dan ik.
Helaas is dit dan weer feitelijk onjuist.
 
Als je professionele hulp wilt, hol met dat ding naar een PC winkel.
Je hebt precies de goede antwoorden gelezen maar je weet het zelf niet wat ermee te doen en dat is wat anders, dus lees zelf nog eens je eigen vragen en de antwoorden daarop.
Succes ermee.
Een feitelijk onjuiste constatering. Lees het uitermate op maat antwoord van porrelaar even, wil je?
Behalve dan zijn laatste zin, daarmee laat zijn waar-neming hem helaas alsnog in de steek. Geen idee, hoe dat nou komt.
 
Laatst bewerkt:
zie vraag 1.

Al een jaar krijg ik -ik vind storend-regelmatig het schermpje van AMD Catalyst Software Center, met de vraag of ik iets wil downloaden.

Ik had dat ding allang. :d

http://www.flabber.nl/sites/default/files/styles/1034px/public/attachments/muisgevoeligheid.gif?itok=IkXjHpTS

Je zegt zelf Downloaden of voorgoed afmelden die zooi in je bericht #1

zie dan bericht #9 van mij hoe je er vanaf komt. Succes met je vragen verder.

Dit was mijn vraag, maar je bent kennelijk blijven steken bij wat erboven staat.
Mijn vraag is, heb ik dat nodig met een gewone huis-tuin-en-keuken-pc met Windows 10 er op?
Waar ik nooit ingewikkelde computerspelletjes op speel?
Ik ben iemand, die via zgn. deskundigen tracht erachter te komen WAT het voorstelt, en op basis daarvan ZELF de beslissing wil maken het wel of niet te downloaden. niet één of ander stuk vee, dat bij alles gaat vragen 'moet ik ja of nee zeggen'.
Porrelaar was kennelijk de enige die dit goed heeft gelezen, en de goede moeite heeft genomen er zorgvuldig op te reageren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan