Filter/zoek functie vba?

Status
Niet open voor verdere reacties.

oliif

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2016
Berichten
10
Beste vba experts

Ik heb een lastige vraag. Ik heb een nieuw dienstrooster gemaakt. Hierin is blad 1 de index. Hierin staan plaatsnamen en namen van containers. Ik zou willen dat als ik op een plaatsnaam of een container naam druk dat hij dan in blad 2 hetgeen laat zien wat ik zoek.

Bijgevoegd een bestandje. Bekijk bijlage voorbeeld helpmij.xlsm
 
Je kan met deze code het opschrift lezen van het figuur waarop je klikt:
Code:
Sub FiguurKlik()
    MsgBox ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).TextFrame.Characters.Text
End Sub

Wijs die macro toe aan alle Shapes die je wilt gebruiken.
Dan heb je dus 1 macro waarin je alles kan regelen omdat je weet waar op geklikt werd.
Je kan bijvoorbeeld dat opschrift gebruiken als filter op het blad waar je de gegevens wilt zien.
Een Blad 2 is er niet in je voorbeeld en je index is denk ik Blad 3.
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuus!

Ik formuleerde het niet goed.

In het dienstrooster is is blad 3 de index. Hierin staan plaatsnamen en namen van containers. Ik zou willen dat als ik op een plaatsnaam of een container naam druk dat hij dan in blad 1 hetgeen laat zien wat ik zoek. Gefilteerd en gesorteerd bij elkaar.

Hoop dat dat mogeljik is.
 
Wat moet er gebeuren? Het filteren op de verschillende locaties is niet zo moeilijk. Je hebt het over containers waar zijn deze te vinden? Bedoel je niet een bepaalde divisie waar een transportplanner de planning voor maakt?

Het idee van edmoor maar even toegepast voor 'Alphen a/d Rijn' en 'All'
Code:
Sub locatie()
  c00 = ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).TextFrame.Characters.Text
  If c00 = "All" Then Sheets("Blad1").Cells(2, 2).AutoFilter 2 Else Sheets("Blad1").Cells(2, 2).AutoFilter 2, c00
  Application.Goto Sheets("Blad1").Cells(2, 2)
End Sub
 

Bijlagen

  • voorbeeld helpmij.xlsb
    27,4 KB · Weergaven: 71
kan ook.
Code:
c00 = ActiveSheet.Shapes(Application.Caller)[COLOR=#0000ff].texteffect.Text[/COLOR]
 
Mijn excuses voor de late reactie.

Dit is inderdaad de oplossing die ik zocht.
Ik ben inderdaad vergeten de container namen er bij te zetten. Zou je misschien nog kunnen uitleggen hoe je dit voor elkaar heb gekregen.
Want wil hem ook nog toepassen op de namen van de rolcontainers. :eek:
 
Plaats een representatief voorbeeldbestand. Over een paar regels code valt niet veel uit te leggen. Filter op de naam van de knop meer gebeurt er niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan