Outlook kan mail niet verzenden na onderbreken opstellen bericht

Status
Niet open voor verdere reacties.

RvanGalenLast

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2007
Berichten
146
Soms onderbreek ik het opstellen van een e-mail voor andere werkzaamheden. Als ik na enige tijd het bericht afrond en wil versturen krijg ik een foutmelding dat het bericht niet verstuurd kan worden. Ik gebruik Outlook 2013 (64-bits).

Herkent iemand dit probleem en zo ja weet iemand hoe dit op te lossen?

Alvast dank voor het meedenken.
 
Hallo Ronald, volgens mij moet je dit met regels instellen in je mail. Ik dacht uit het blote hoofd een tijdslimiet van 120 minuten maximaal uit te stellen.

Zit deze optie in je help van outlook 2013?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Ctrl+S toetsen.... dan wordt de draft vd mail opgeslagen en kun je altijd probleemloos verder.. dus niks met die tijdlimiet meer te maken....
 
Hallo Ronald,
Ik heb geen pasklaar antwoord op uw vraag, maar (64-bits) ??
Goed bedoeld advies:
Dit is alleen nodig als je office bestanden gebruikt van > 2 Gig, zo niet ga dan maar zo snel mogelijk terug naar 32 bits om problemen te vermijden.
zo snel mogelijk= als de wiedeweerga (heb ik hier op het forum als Belgs opgepikt :d)
 
Allen dank voor de reactie!

Ik zal de suggesties uitproberen. Teruggaan naar de 32-bits versie is waarschijnlijk niet nodig daar er zich verder eigenlijk geen problemen voordoen.
 
Ik heb de instellingen nagekeken en de interval staat op de default van 3 minuten. Het probleem doet zich ook wisselend voor dus wellicht is het niet Outlook maar een Windows probleem.

In ieder geval dank voor de het meedenken :thumb:
 
Als ctrl+S werkt zoek ik niet eens naar een instelling wat het zou zijn... Het grote voordeel vind ik dat op elk moment dat je een stuk tekst getypt hebt waarvan je belangrijk vindt om het al direct te bewaren als draft.. doe je die actie. Maakt in mijn werkwijze gewoon onderdeel uit van het typen.... ipv te "vertrouwen" of het auto save om 3 min of een andere interval wel werkt...
 
Op zich heb je een punt maar het blijft een work-around. In principe ondersteunt het systeem je met de optie van auto-save. Zal het eens een tijdje uitproberen en kijken of het probleem zich nog voordoet :thumb:
 
Gaat niet om het gelijk... maar om een pragmatische oplossing...deze work around lijkt mij typisch een die daar onder valt...
Overigens doe ik dat met al mijn werkbestanden, zoals word/excel/pwrpnt/etc... ben zelden wat kwijt daardoor.
 
Bij anderen lostte het probleem zich op als juist Auto save werd uitgezet. Dus scenario's om te testen:
a. Gebruik Ctrl+S i.c.m. Auto Save aan
b. Gebruik Ctrl+S i.c.m. Auto Save uit

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan