DCount met voorwaarde Datum geeft aantal 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldRoenhorst

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2008
Berichten
188
Code:
Private Sub btnAantal_Click()
MsgBox vbTab & ("en het totaal  " & (DCount(" Aantal", "[tbl_Ingebruik]", "[Datum]= # " & [Datum] & " #")))
End Sub
 
De vraag had ik in het onderwerp gezet, bij DCount is de uitkomst telkens 0 behalve wanneer ik in een lege record ga staan dan krijg ik het totale aantal records.
 
Die spatie achter # " hoort daar niet, maar die zal het probleem denk ik niet zijn. Zonder voorbeeldje is het lastig om e.e.a. na te gaan.
 
Probeer dit eens:
Code:
Private Sub Knop9_Click()
    MsgBox "en het totaal is: " & DCount("Aantal", "Verkocht", "Datum = (date())")
End Sub

Het aantal records van vandaag wordt dan getoond.

Gr. Jan
 
DCount gaat in deze situatie nooit werken; daarvoor heb je een actief record nodig. Zodra je op de knop klikt, heb je geen referentie meer naar een record, dus waar moet de DCOUNT de datum vandaan halen? Vertel eerst eens wat je eigenlijk denkt te bereiken, of wat je wil bereiken. Dan kunnen we een echte oplossing bedenken.
 
De record blijft actief en het werkt gewoon met 'Tekst' en met "getallen" alleen niet met #datum#, misschien kan het ook wel niet.

Het werkt vanaf datum 13-xx-xxxx, heeft iemand hiervoor een oplossing ?
 
Laatst bewerkt:
Deze dan:

Code:
Private Sub Datum_DblClick(Cancel As Integer)
    MsgBox "en het totaal is: " & DCount("Aantal", "Verkocht", "Datum =   CDate(" & CDbl(CDate(Datum)) & ")")
End Sub

Deze code aan veld Datum toevoegen bij dubbelklikken.

Succes

Gr. Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan