Backup maken van een Buffalo LS520 Station

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Met welk produkt kun je een betrouwbare Backup maken van een Buffalo NAS LS520DE station ?
De data staat er op met type Raid 0 (Nul)
Het Buffalo LS520DE station is via een netwerkkabel verbonden met mijn netwerkje
Mijn Symantec Ghost Backup, waar ik normaal mijn (partities) me backup, ziet dit NAS LS520DE station niet zitten.

MVG
Dukkel
 
Beste Dukkel,
Je hebt vrolijke software en software die het niet ziet zitten...
Je kent inmiddels toch genoeg andere (gratis) back-upprogramma's. Probeer het daar eens mee.
 
Hallo Senso,
Ik heb software van de leverancier Buffalo geinstalleerd.
Alleen heb ik het nog niet aan de gang.
Ik stuit aldoor op het probleem dat het programma (op m'n PC) dat Buffalo Raid-station LS520DE niet "ziet".
Dat Buffalo Raid-station is middels een netwerk kabel verbonden aan m'n Netwerkje.
Dus de een of andere link werkt nog niet. Maar welke?
Jij hebt toevallig ook geen idee?
MVG
Dukkel
 
Heb geen idee.
Welk programma ziet dan dat station niet en is dat station wel normaal in verkenner te zien? Er zijn op dit forum deskundigen op dit gebied die mogelijk wel een idee hebben. Ik dacht ook dat het niet gebruikelijk is back-ups te maken van een NAS maar van de pc naar een NAS. Kan er wel naast zitten.

Zal wel een netwerkprobleem zijn en heeft denk ik niets met een back-upprogramma te maken. Als ik de site lees kan het apparaat alles en is alles even gemakkelijk. De handleiding van 135 pagina's toont ons wat anders. Ik kan daar niet verder mee helpen.
 
Hallo Senso

Ik heb hem eindelijk aan de gang, maar nu kan ik de schijf niet aangeven waar de Backup op geplaatst moet worden. zie afbeelding

59b2aa34ccdd8-2017-09-08_%283%29.png
 
Dus die afbeelding komt uit de Buffalo-software? Daar staat niets bij Device: dat schiet op. Make New Folder zal ook wel niets opleveren. Wordt de NAS wel in Verkenner gezien?
 
Ja in de Verkenner is de LS520DED50 gewoon te zien. (weliswaar onder Netwerk)
Nu zit je aan de verkeerde kant volgens mij, want dit zijn de directories die ik juist gebackupped wil hebben.
Maar de Target schijven (waar de Backup neer gepoot moet worden) komen niet in beeld.
Buffalo heeft hierop geantwoord dat ze zo spoedig mogelijk hierop terugkomen, dus het zal mij benieuwen (daar (in Amerika) is het nu ook weekend)
MVG
Dukkel

59b2f1f9a7e87-2017-09-08.png
 
Jij bent ook niet altijd even duidelijk. Eerst zeg je dat de back-upsoftware de NAS niet ziet, staat in post 1. In post 3 schrijf je:
Ik heb software van de leverancier Buffalo geinstalleerd.
Alleen heb ik het nog niet aan de gang.
Ik stuit aldoor op het probleem dat het programma (op m'n PC) dat Buffalo Raid-station LS520DE niet "ziet".
In post 5 ziet de software de schijven wel maar kan geen target/doel selecteren. In Amerika hebben ze nu wel wat anders aan hun hoofd.
 
Hallo Senso

Ik heb in eerste instantie opgemerkt dat Symantec Ghost dat Buffalo NAS station LS520DE NIET ZIET
En vervolgens heb ik in #1 gevraagd, of jullie software kennen, die een NAS station uitgevoerd in Raid0 WEL ZOU kunnen zien en waarmee je dus een Backup zou kunnen maken

Verder in het verhaal meld ik dat de Leverancier Buffalo, zelf geschikte Backup-software levert, zelfs voor klanten (zoals ik) één pakket gratis levert (download-versie)

En nog later bleek, toen ik die software geinstalleerd had, dat een Destinatie-schijf niet zichtbaar bleek.
Van die fout in de programmatuur heb ik melding gemaakt bij Buffalo (USA) en van hun kwam, dat hun technici na dit weekend er zosnel mogelijk op terug zouden komen.
 
Hallo Senso

Inmiddels is er weer een ander probleem opgedoken, het Buffalo NAS station geeft nu aan:

Fout:
E30 Fout in station1. Vervang onmiddelijk station 92017/09/09 11:51:11)

M.a.w. er is een gebruikte HDD-schijf (van 1Tb) overleden.

Achteraf moet je voor in een NAS Western Digital RED schijf gebruiken. Die zijn speciaal voor gebruik in een NAS gemaakt, en kunnen wel 24/7 draaien

Dus het zit weer eens niet mee.
 
Als je een Buffalo LS520 Station koopt, zitten daar dan geen schijven in? En zo nee, dan moet je toch fatsoenlijk advies krijgen welke schijven geschikt zijn? En als dat software is van Buffalo dan is het toch vreemd dat je geen doel kunt instellen. In wat voor wereld leven we! Ook nog een schijf defect! Kan het niet geloven. Het is toch wel allemaal legaal spul?
 
Nee, inderdaad, er zaten geen DVD's enz bij. Wel een summiere uitleg, waar je de handboeken kon downloaden.
Afin, dat heb je gezien, 135 pagina's overigens alleen in het Engels, Japans enz. . Maar geen handleiding met zoals: Eerst dit downloaden en daarna eveneens de Backup software downloaden.
En als je alles gedownload hebt, wat dan te doen om het zooitje aan de gang te krijgen.
Vandaar af en toe mijn noodkreten.
Nu draaide gisteren alles op het afwerken van een goede Backup overigens (het niet kunnen aanwijzen waar de backup neergezet moet worden.
En er is nog iets, je kunt ook een Image-Backup maken, van de HDD in de PC en de USB-schijven (kun je zelfs ook bepalen waar ze neergezet moeten worden)
Maar een Image-Backup van de Raid partities is weer niet mogelijk, want in juist dat gedeelte van de software, wordt het Raid-Station ook weer niet gezien.
Terwijl juist deze Image-Backup zeer interessant is om een Raid-Station te backuppen

Het bovenstaande heb ik natuurlijk in m'n beste Engels aangegeven in die Emails die ik hun verzonden heb.
Dus ze zullen wel denken: "Weer zo'n lastige Europeaan, dan krijgt hij software en dan moet het ook nog werken".

Maar ze deden in iedergeval, wel direct reageren. Dus ik wacht het wel af.

Waarschijnlijk heb ik die onwillige harddisk kunnen redden met een Low Format uit te voeren. Maar ik moet het nog testen. Want Low Format neemt verschrikkelijk veel tijd in beslag. Nog een half uurtje
Dus ik ben nog even bezig
Met Vriendelijke groet
Jan
 
Ik zou niet weten wat een RAID partitie is. De data staat er op met type Raid 0 (Nul) Dit is dat datablokken om en om over de aanwezige schijven worden verdeeld en geen mirror RAID 1 dan krijg je twee indentieke schijven.

Wel heeft RAID 0 andere nadelen. De belangrijkste is, dat een crash van één harddisk betekent dat ál je data onbruikbaar is.
Dat begrijp ik niet, want op die andere schijf staat toch nog gewoon andere data.
Japanse babes weet ik alles van of bedoel je dat niet...:D:D:D

edit:
Dat RAID is nogal een ingewikkelde materie. Ik zie in afbeeldingen > Schijfbeheer inderdaad RAID-5 Volume (E: ) en Mirrored Volume (G: ) Kun jij dat dan ook zien onder schijfbeheer. Zou je eens een screenshot kunnen plaatsen. Om raid mogelijk te maken moeten de harde schijven omgezet worden van basic disk (de normale disk-indeling met partities) naar dynamic disk. Zou het niet weten. Van mijn STORA is onder schijfbeheer niets te zien.
 
Laatst bewerkt:
Als de NAS schijf het weer doet.. Probeer dan eens het volgende : maak van de netwerk verbinding eens eens schijf letter. Sommige programma's kunnen daar beter mee om gaan. De target schijf...tja die moet je wel hebben. Dus of een extra in jouw pc of een externe harde schijf.
 
Antwoord zonder woorden, maar het moet je wel duidelijk zijn. Hij werkt niet in een Raid, omdat vereist wordt dat de S.M.A,R.T. functies precies hetzelfde zijn als de 2de schijf

59b4519e16182-2017-09-09_%287%29.png


Tussen haakjes: Ik heb genoeg schijven aan mijn PC hangen die voor Target-schijf kunnen dienen. ( 1Tb Transcend-StoreJet + 600Gb Backup schijf
 
De data staat er op met type Raid 0 (Nul) stond in post 1. Vind het vreemd dat die homes, JanD en Public geen schijfletters hebben. Route99 schrijft ook zoiets.

Lees dit eens en probeer eens hoe ver je komt.
 
Laatst bewerkt:
Als de NAS schijf het weer doet.. Probeer dan eens het volgende : maak van de netwerk verbinding eens eens schijf letter. Sommige programma's kunnen daar beter mee om gaan. De target schijf...tja die moet je wel hebben. Dus of een extra in jouw pc of een externe harde schijf.

Hallo Route99
Ik moet eerst een nieuwe WD 1Tb Red Drive kopen.
 
Daar gaat jouw vakantiegeld...;):d

Eenheid in verscheidenheid.
 
Ik zou niet weten wat een RAID partitie is. De data staat er op met type Raid 0 (Nul) Dit is dat datablokken om en om over de aanwezige schijven worden verdeeld en geen mirror RAID 1 dan krijg je twee indentieke schijven.


Dat begrijp ik niet, want op die andere schijf staat toch nog gewoon andere data.
Japanse babes weet ik alles van of bedoel je dat niet...:D:D:D

edit:
Dat RAID is nogal een ingewikkelde materie. Ik zie in afbeeldingen > Schijfbeheer inderdaad RAID-5 Volume (E: ) en Mirrored Volume (G: ) Kun jij dat dan ook zien onder schijfbeheer. Zou je eens een screenshot kunnen plaatsen. Om raid mogelijk te maken moeten de harde schijven omgezet worden van basic disk (de normale disk-indeling met partities) naar dynamic disk. Zou het niet weten. Van mijn STORA is onder schijfbeheer niets te zien.


Zie hierbij een summier overzicht betreffende een Raid0 (blz41/135)
Ik gebruik dus Raid0, daar staat niets van (tekst) op deze afbeelding. Maar als je meer wilt weten kijk op Raid0 op Wikipedia

59bbef86b1428-2017-09-15_%281%29.png



Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan