Aan - Uit knop in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

makkikis

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2017
Berichten
5
Ik zou graag een knop in een formulier maken die groen is maar die rood wordt als je hem aanklikt en die terug groen wordt als je hem terug aanklik.

Ik heb een schakelbord met 15 schakelaars en ik wil een formulier maken waarin de beginstanden van de schakelaaars wordt weergegeven voor een bepaalde situatie.
Voorlopig die ik het met een ja/nee knop maar dat is niet opvallend genoeg.
 
Allereerst welkom bij HelpMij :). Bedoel je met een Ja/Nee knop een wisselknop? Je kunt bij knoppen tegenwoordig voor verschillende staten van die knop andere kleuren opgeven, dus volgens mij moet het wel mogelijk zijn om de kleuren opvallend genoeg te krijgen. Wat ik vroeger wel deed, was om twee knoppen (of labels, dat vond ik makkelijker) te gebruiken over elkaar heen te zetten en om en om onzichtbaar te maken. Elke knop zette dan de andere knop zichtbaar en actief, en zichzelf onzichtbaar. Je kunt dan ook met andere lettertypes werken bijvoorbeeld, om wat meer onderscheid te maken.
 
Hello
Dank voor het snelle antwoord.;)
Ik heb office op twee pc'staan office 2010 op de ene en 2016 op de andere maar ik vind nergens waar je de knop een kleur kan geven die blijft nadat je de knop hebt aangeklikt.

Twee labels over mekaar zetten lukt mij ook niet.

In excel kun je een veld een kleur geven naargelang de inhoud kan dat in acces geprogrammeerd in een makro ?
 
Hallo
Ik heb de oplossing gevonden om het vinkje bij een ja/nee knop te vervangen door een wisselknop
Met de muisaanwijzer op het vinkje, rechts klikken en dan "wijzigen in" kiezen en kies dan voor "wisselknop" het vierkantje en vinkje worden vervangen door een ovaal.
Bij de eigenschappen daarvan kan je de kleur kiezen voor de aan en de uit stand.on-offbutton.PNG
Mijn probleem is dus opgelost.
Makkikis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan