Tabelopmaak opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

justtloveyou

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2015
Berichten
12
Ik heb een vraag met betrekking tot Word 2016.

Ik heb voor mijn scriptiedocument een tabel opmaak gemaakt die ik toe wil passen op alle tabellen die in het document staan. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

Ik heb hem handmatig opgemaakt (cel selecteren, kleur invullen, etc.) en niet via het menu stijl maken of nieuwe tabelstijl, want daar krijg ik hem niet precies zoals ik hem wil.

Kan nergens vinden hoe de tabelstijl handmatig als sjabloon opsla of direct toepas bij alle tabellen in het document.
 
Je kunt een tabelopmaak wel degelijk als tabelstijl opslaan, al moet je dan heel veel verschillende elementen apart daarin opnemen. Ik heb dat zelf wel eens gedaan, en dan merk je gauw genoeg als je de tabelstijl toepast op een nieuwe of bestaande tabel dat de tabel er niet goed uitziet als je een of meer aspecten bent vergeten, want die houden dan de oude opmaak. Denk dan aan koprijopmaak etc. Het beste kun je dus een tabel gebruiken waarin alles is toegepast. Als die aangepaste opmaak als stijl wordt toegevoegd, zal het gebruik dan later wel min of meer kloppen.

Bestaande tabellen opmaken met de nieuwe stijl is dus: tabel selecteren, en de nieuwe stijl eraan toekennen. Eventueel kun je dat met een macro nog wel automatiseren, door de actie eerst op te nemen voor de eerste tabel, en daarna de macro aan te passen zodat hij alle tabellen in de collectie doorloopt.
 
@OctaFish

Bedankt voor je reactie!

Kun je misschien vertellen hoe ik die tabelstijl dan opsla? Want als ik die het bij nieuwe tabelstijl maken probeer kan ik niet iedere cel aanpassen waardoor ik het niet precies krijg zoals in het voorbeeld (die ik met de hand heb gedaan).

In principe zijn alle tabellen vrijwel hetzelfde, dus ik denk dat ze wel ongeveer dezelfde opmaak aan zullen houden. Althans dat hoop ik. Zet het document in de bijlagen dan kun je een beetje zien wat ik bedoel.

Hoe pas ik zo'n macro toe? Ben niet zo technisch ingesteld, haha.

Bekijk bijlage Tabellen SPSS voorbeeld.docx
 
Macro uitvoeren is me gelukt, alleen dan maakt hij niet de hele opmaak hetzelfde omdat de cellen niet even breed zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan