• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes splitsen in verschillende cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjaakBanana

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2017
Berichten
15
Hallo ik heb al een aantal uur een probleem wat ik niet opgelost krijg.

ik wil een waarde uit 1 cel splitsen in 3 waardes. deze waardes zijn alsvolgt geformuleerd:
400x210x400
600x290x1050
600x290x1050
600x250x800
600x250x600
400x150x400
600x250x1000
800x210x1000
600x210x380
600x210x600
800x300x1000
1200x500x2000
1200x500x2000
1200x250x800
1200x250x800

Deze wil ik splitsen en de x weg laten vallen.
door de verschillende lengtes kan ik niet de functies =LINKS of +RECHTS gebruiken
Iemand die mij kan helpen?
 
Probeer de tekst naar kolommen functie. Als scheidingsteken overige en daar een "x" invullen
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat de formule werkt.

Maar:
De "tekst naar kolommen" functie werkt wel hoor.
Het verschil is dat de "tekst naar kolommen" functie de waardes verdeelt over 3 kolommen waarna Excel hier gewoon mee verder kan rekenen.
De formule met "substitueren" knipt alleen de alle "x"-en eruit en het resultaat is een tekst waar je niet mee verder kunt rekenen.
 
Fijn dat de formule werkt.

Maar:
De "tekst naar kolommen" functie werkt wel hoor.
Het verschil is dat de "tekst naar kolommen" functie de waardes verdeelt over 3 kolommen waarna Excel hier gewoon mee verder kan rekenen.
De formule met "substitueren" knipt alleen de alle "x"-en eruit en het resultaat is een tekst waar je niet mee verder kunt rekenen.

Ja daar loop ik nu ook tegenaan. De waardes met de x-en ertustten komen uit een formule. misschien maak ik een domme fout maar bij "tekst naar kolommen" komt dant die formule te staan en niet de drie waardes die ik los wil hebben. dit gebeurt ook bij de gesubsitueerde waardes.....
 
Wat je dan kan doen is de waardes selecteren, kopiëren en dan plakken als waarde.
 
Laatst bewerkt:
Wat je dan kan doen is de waardes selecteren, kopiëren en dan plakken als waarde.

Kan dat ook automatisch in een formule o.i.d. het is in een bestand met bij 5000 rijen en de locaties van deze waardes kan gaan veranderen. ik wil dit graag automatisch dan ook aangepast hebben
 
Ik zie trouwens dat je nieuw bent op dit forum. Dus welkom! :thumb:
Het is vrij gebruikelijk om bij een vraagstelling een voorbeeld bestandje mee te sturen ontdaan van eventuele gevoelige informatie.

De waardes met de x-en ertussen komen uit een formule.
Misschien kunnen we beter kijken hoe deze formule dan is opgebouwd?
 
Ik zie trouwens dat je nieuw bent op dit forum. Dus welkom! :thumb:
Het is vrij gebruikelijk om bij een vraagstelling een voorbeeld bestandje mee te sturen ontdaan van eventuele gevoelige informatie.


Misschien kunnen we beter kijken hoe deze formule dan is opgebouwd?

Het duurde even, maar ik heb een bestandje, ik wil de drie waardes met de x ertussen graag alledrie in een aparte cel. en dat automatisch.
 
Dit is hem. Excuses was hem vergeten in te voegen
 

Bijlagen

  • Vraag Waardes splitsen in verschillende cellen.xlsx
    9 KB · Weergaven: 53
Hoi newbie:d
Zoiets misschien?
In bijlage, met een stukje code.
 

Bijlagen

  • split leesteken.xlsb
    19,5 KB · Weergaven: 46
Of met formule:
:p
 

Bijlagen

  • Vraag Waardes splitsen in verschillende cellen met formule.xlsx
    9 KB · Weergaven: 53
Of op deze manier. Opgenomen met de macro recorder
 

Bijlagen

  • Vraag Waardes splitsen in verschillende cellen1.xlsm
    17 KB · Weergaven: 53
Omdat ik ook zo'n mooi plaatje van gast0660 wil hebben:d een iets andere aanpak waarbij de getallen ook getallen zijn.
 

Bijlagen

  • Waardes splitsen in verschillende cellen.xlsb
    8,9 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan