Interne HDD (FireCuda) aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koos17

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
24
Beste,

Onlangs heb ik een nieuwe HDD gekocht, namelijk een Seagate Firecuda. De schijf heeft drie aansluitingen. Mijn andere HDD's hebben er twee, dus ik ben dit niet gewend. Ik heb twee kabels kunnen aansluiten, namelijk de 15-polige voedingskabel en de SATA kabel. Maar waar moet er in hemelsnaam op de andere aansluiting? Ik zie wel dat er een 4 polig kabeltje op moet (vrouwelijk) met in het midden een bobbeltje /klipje, maar ik zie niet waar deze kabel vandaan moet komen. Weet iemand hier de naam van? Met alleen voeding + sata herkent de PC de HDD niet.

Alvast bedankt. :)

Gr. Koos
 
Laatst bewerkt:
Met alleen voeding + sata herkent de PC de HDD niet.

Dat is wel heel weinig informatie.
a. Wordt de schijf in de BIOS niet weergegeven bij de SATA aansluitingen? Dan heb je mogelijk de SATA aansluiting waar je de SG Firecuda op hebt aangesloten (nog) niet geactiveerd in die BIOS.
b. Een nieuwe schijf wordt (normaal gesproken) ongeformatteerd geleverd. Dus als de BIOS de schijf wel herkent, dan moet je daarna 'm in Schijfbeheer van Windows kunnen zien. En dan moet je 'm doorgaans eerst Initialiseren en daarna de Niet-toegewezen ruimte partitioneren (=partitie(s) aanmaken door erop te rechtsklikken en dan een keuze te maken).
Starten Schijfbeheer: instructie of zoek en start diskmgmt.msc

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Ach. Stom van mij. Bedankt voor de hulp. De schijf wordt inderdaad herkend en het is inderdaad eenbkwestie van de ruimte toewijzen in schijfbeheer. Bedankt voor de hulp en tips.

Gr. Koos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan