Niet genoeg geheugen voor WindowsUpdate

Status
Niet open voor verdere reacties.

michellevand

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
10
Dag,
Op mijn laptop, van een jaar oud, kan ik geen windows updates uitvoeren omdat er niet genoeg schijfruimte is. Nou ben ik langs de media markt gegaan en daar werd mij aangeraden om de Microsoft Office programma's op een SD-kaart/externe harde schijf te plaatsen en vanaf daar te werken zodat er op de schijf ruimte vrijkwam. Ik heb hier zo mijn bedenkingen bij omdat in Programma's en onderdelen staat dat Microsoft office 365 nog geen 900 MB is en ik heb nog zo'n 8 GB aan schijfruimte nodig...

Systeem________(HP stream laptop)
processor: Intel(R) Celeron(R) N2840 @ 2.16GHz 2.16GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 2,00 GB (1,98 GB beschikbaar)
Type systeem: 64-bit besturingssysteem, x64-processor

En bij Apparaten en stations geeft-ie aan dat er nog maar 45,1MB van 28 GB beschikbaar is.

Wat kan ik doen om op zijn minst de windowsupdates uit te voeren. Ik heb een externe hardeschijf van 1 TB die ik altijd mee heb aangezien ik geen (grote) bestanden kan opslaan.

Alvast bedankt!
Michelle
 
Mogelijk is dit een van de oorzaken.....Heb je nog een windows old erop staan of zo. Kijk eens daar.......Misschien is het iets. Wil je het opnieuw installeren dan ? Maak wel een backup van al je foto's en documenten in ieder geval.


  • Open Instellingen, selecteer Systeem en vervolgens Opslag
  • Kies je systeemschijf (normaliter C:)
  • Open Tijdelijke bestanden
  • Onder Vorige Windows versies kies je voor Verwijder vorige versies.
 
Ik kan niet alles volgen. Windows 10? Geheugen is RAM en virtueel geheugen. Schijfruimte is wat anders. Dat zie je onder > Eigenschappen van de schijf Gebruikt en Beschikbaar. Als de schijf van het besturingssysteem te klein is blijf je daar last van houden.

Met schijfopruiming kun je mogelijk veel ruimte vrij maken. Herstelpunten kunnen veel ruimte in beslag nemen en ook vorige versies, windows.old e.d. Ook virtueel geheugen (pagefile.sys) kan 4 GB in beslag nemen daar kun je volgens mij een deel van op de externe HDD zetten.

Als je maar één externe hebt is dat een groot risico want je moet altijd meerdere back-ups hebben op verschillende externe HDD's. Eén schijf kan het altijd onverwacht defect raken.

In principe kun je alle data-bestanden op een externe plaatsen. Programma's volgens mij beter niet.
 
Laatst bewerkt:
28 Gb. Dat lijkt mij een kleine harde schijf voor een laptop van een jaar oud.
Oplossing zou zijn om gewoon een grotere te kopen maar kijk eerst bij Schijfbeheer naar hoe die harde schijf is gepartitioneerd. Het kan immers zijn dat er een herstel partitie is waar evengoed iets kan worden opgeslagen, dat Windows geen grotere partitie heeft gemaakt dan 30 Gb omdat deze installatie werd gekloond vanaf de kleinst mogelijk meegeleverde schijf of dat er gewoon meerdere partities gemaakt zijn voor de bescherming van data bij fouten op C:
 
Het gaat hier om een stream-laptop..? en dus zal het naar alle waarschijnlijkheid gaan om zo'n kansloos toestel met 32 Gb Flash opslag geheugen, mogelijk dit model.
Voor zover mij bekend is dit op het moederbord gesoldeerd en dus niet vervangbaar.
Dit model werd geleverd met Win 8.1 dus de kans is redelijk groot dat er inderdaad een Windows.old map aanwezig is ( zoals senseo reeds opmerkte ) die ongeveer 5 Gb aan schijfruimte inneemt waar je niks aan hebt.

Oplossingen:
1) Verwijder de map Windows.old om die schijfruimte vrij te maken. Hier lees je hoe je dat doet.
2) Gezien de nieuwprijs van dit apparaat ( wat naar mijn mening de naam "laptop" niet mag dragen ) zou ik er geen tijd en moeite meer in investeren maar iets kopen wat wel voor laptop door mag gaan en normale schijfruimte biedt..
Dat kost dan wel wat meer maar dan heb je ook iets meer waar je mogelijk wel wat aan hebt.
 
Vraag me af wie je die rommel verkocht heeft. Deze problemen hadden ze je er toen al bij moeten vertellen. Onvolledige informatie en/of misleiding noemen ze dat. Drie keer is scheepsrecht: zou ik er geen tijd en moeite meer in investeren maar iets kopen wat wel voor laptop door mag gaan en normale schijfruimte biedt..
Dat kost dan wel wat meer maar dan heb je ook iets meer waar je mogelijk wel wat aan hebt.
Vraag dan eerst advies op Helpmij.nl als je een product wilt aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan